Probleemomschrijving:
Ik heb een Promise TX2 Plus Serial ATA RAID controller met een RAID 0 Array ingedeeld als volgt:
Primary:
Partitie 1 = Primary schijf (WindowsXP)
Extended:
Partitie 2 = Logical drive (Data)
Partitie 3 = ext2 (Linux)
Partitie 4 = swap (Linux)
Zo heb ik het aangemaakt in Partition Magic.
Ik wil nu Mandrake 10.0 installeren. Ik boot vanaf de 2e CD (1e CD werkte niet) en geef aan dat ik CDRom installatie wil doen. Daarna geeft hij aan dat hij mijn Promise TX2 Plus kaart heeft herkend en wil installeren.
Ok so far so good, nou kom ik in het installatie menu:
Hier gaan de eerste 2 stappen goed (Taal, Voorwaarden), maar bij de 3e stap gaat het mis, hier geeft de setup ongeveer het volgnde aan:
- Corrupte Partitietabel op Extended sda, setup kan de partities formatteren (ALL DATA will be lost) of de setup kan het zo laten.
- Ik wil het natuurlijk zo laten, anders ben ik bang dat ik mijn Windows en Data partities kwijtraak, dus ik klik nee en krijg het volgende.
- Corrupte Partitietabel op Extended sdb, setup kan de partities formatteren (ALL DATA will be lost) of de setup kan het zo laten.
- Ik klik weer nee.
Nou kom ik bij stap 4 het toetsenbord selecteren, dit gaat goed en bij stap 5 geeft de setup aan dat hij geen ruimte kan vinden om te installeren. En hier zit ik dus vast.
Ik heb het volgende geprobeerd om het te verhelpen:
1) expert installatie met originele Promise TX2 Plus schijf (geen ext2 floppy)
2) geinstalleerd met commando "linux acpi=off noapic" (ergens gelezen)
3) In plaats van Logical Disks te maken van de linux partities, Primary disks gemaakt.
Ik zit nu eigenlijk met de handen in het haar, wie helpt mij.
ps. ik ben een semi-linux-n00b.
Ik heb een Promise TX2 Plus Serial ATA RAID controller met een RAID 0 Array ingedeeld als volgt:
Primary:
Partitie 1 = Primary schijf (WindowsXP)
Extended:
Partitie 2 = Logical drive (Data)
Partitie 3 = ext2 (Linux)
Partitie 4 = swap (Linux)
Zo heb ik het aangemaakt in Partition Magic.
Ik wil nu Mandrake 10.0 installeren. Ik boot vanaf de 2e CD (1e CD werkte niet) en geef aan dat ik CDRom installatie wil doen. Daarna geeft hij aan dat hij mijn Promise TX2 Plus kaart heeft herkend en wil installeren.
Ok so far so good, nou kom ik in het installatie menu:
Hier gaan de eerste 2 stappen goed (Taal, Voorwaarden), maar bij de 3e stap gaat het mis, hier geeft de setup ongeveer het volgnde aan:
- Corrupte Partitietabel op Extended sda, setup kan de partities formatteren (ALL DATA will be lost) of de setup kan het zo laten.
- Ik wil het natuurlijk zo laten, anders ben ik bang dat ik mijn Windows en Data partities kwijtraak, dus ik klik nee en krijg het volgende.
- Corrupte Partitietabel op Extended sdb, setup kan de partities formatteren (ALL DATA will be lost) of de setup kan het zo laten.
- Ik klik weer nee.
Nou kom ik bij stap 4 het toetsenbord selecteren, dit gaat goed en bij stap 5 geeft de setup aan dat hij geen ruimte kan vinden om te installeren. En hier zit ik dus vast.
Ik heb het volgende geprobeerd om het te verhelpen:
1) expert installatie met originele Promise TX2 Plus schijf (geen ext2 floppy)
2) geinstalleerd met commando "linux acpi=off noapic" (ergens gelezen)
3) In plaats van Logical Disks te maken van de linux partities, Primary disks gemaakt.
Ik zit nu eigenlijk met de handen in het haar, wie helpt mij.
ps. ik ben een semi-linux-n00b.