Toon posts:

[WinY2K] Armada 300 wil Win2000 niet installeren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de volgende configuratie :

Compaq Armada V300 laptop
Processor Celeron 500
24x Speed CDRom speler
Floppy Diskdrive
128 Mb Intern geheugen
6,2 Gb Harddisk

Bij de installatie van Windows 2000 of Windows XP blijft na de detectie van de hardware het systeem volledig hangen. Dus ik start het systeem op met de juiste cdrom in de cdromdrive en na een korte tijd krijg ik de melding :

'Setup is inspecting your computer's hardware configuration...'

Het systeem blijft hangen hierop en ik moet de accu loskoppelen om hem uit te kunnen schakelen. Eenzelfde Compaq Armada (iets tragere processor, lagere resolutie scherm) heeft dit probleem niet.

Waar kan dat aan liggen ? De bios is ingesteld op zijn default waardes echter wijzigingen hier in aanbrengen hebben geen enkel resultaat.

Kan iemand mij hiermee helpen zodat ik toch Windows 2000 geinstalleerd krijg ?

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-01 12:55

Bergen

Spellingscontroleur

Over dat afsluiten-door-de-accu-los-te-koppelen: pc's hebben sinds een jaar of 5 de beveiliging dat ze niet uit willen schakelen door op de aan/uit-knop te drukken. Je moet ze 4 seconden ingedrukt houden. Dat werkt bij je laptop ook wel en dat is handiger dan de accu los te halen. Gewoon net zolang je aan/uit-knop ingedrukt houden tot ie uit gaat dus en dat zou 4 seconden moeten zijn.

Anyway, Win2K hangt dus. Misschien kun je een BIOS-update krijgen?

Verwijderd

Topicstarter
Dat met die 4 seconden op de knop duwen had ik al geprobeerd maar ook dat werkt niet. Let wel deze laptop is uit 2000. Weet niet of ze die optie toen al kende. Maar dat had ik dus al geprobeerd.