Toon posts:

17"inch of 19"inch/tft of gewone beeldbuis??

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik sta voor een dilemma:

1.Neem ik voor mn nieuwe pc een 17"inch scherm of 19"inch scherm ??
Is 19"inch niet te groot?? :Y)

2Neem ik een tft scherm of kies ik voor de gewone beelbuis??
Is een gewone beeldbuis niet verouderd? enz.

graag zou ik wat voor- en nadelen van jullie horen...:z

let's start !!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2004 23:30 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Sommige mensen vinden TFT totaal niets terwijl anderen (zoals ik) niets liever meer willen dan hun CRTjes zo snel mogelijk verbannen en er TFTs neerzetten.

Ik weet nig of je een 19" te groot vind, zelf vind ik een 19" klein. Zelfs mijn 22" vind ik te klein moet ik zeggen, daarom draait er hier ook een dual monitor (en meerdere machines ;)).

Wat ik een nadeel vind kun jij een voordeel vinden en andersom. Dus ga eens een kijkje nemen in een winkel waar CRTs en TFTs staan en kijk wat JIJ het mooiste vind.

Verwijderd

Topicstarter
hmmmmm...mooi vinden :s ik weet niet . De kwaliteit van een gewone beeldbuis is beter zeker of is dat meer voor de kommaneuker :p

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op 11 april 2004 @ 23:33:
hmmmmm...mooi vinden :s ik weet niet . De kwaliteit van een gewone beeldbuis is beter zeker of is dat meer voor de kommaneuker :p
Dat vind jij misschien, maar ik vind TFT mooier dan CRT (als we kijken wat de nieuwe/goede TFTs aan beeld produceren natuurlijk).

Verwijderd

Topicstarter
ahh, maaar overlaatst stonder er tft schermen in ALDI, zijn dat goede schermen ??of begeven ze het na korte tijd...??

• Flippie Flink
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-03 11:33
Aldi schermen? Niet kopen, zeker bij tft heb je goede kwaliteit nodig ivm ghosting.

Verwijderd

Topicstarter
ah, welke merken van tft schermen heb je dan in je hoofd????

Verwijderd

Het ligt eraan waarvoor je hem gaat gebruiken. Als je hem voor doorsnee Windows en games wilt gebruiken kun je best een TFT aanschaffen. lekker scherp!
Ga je echter foto's van je digitale camera bewerken, dan geef ik persoonlijk nog steeds de voorkeur aan een CRT scherm. De foto's worden daar toch beter op weergegeven. Misschien is een TFT-scherm wel TE scherp voor het bewerken/aanpassen van foto's. De technieken van de TFT-schermen wordt echter steeds beter en dus de verschillen ook kleiner. Een TFT-scherm met een hoog contrast ratio (450:1 of hoger) en een grote inkijkhoek (bv. 120 graden) helpen wel om de kleuren beter weer te geven. Een scherm met een contrast ratio van bv. 300:1 is achterhaald en zou ik zeker niet kopen. Let dus goed op WAT je koopt.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-03 14:06
Wat doet deze vraag in OM? :+ Dit is iets voor V&B. Alleen snap ik niet waarom je er überhaupt een topic aan waagt omdat hier genoeg info over te vinden is. Maar uiteindelijk komt het op één ding neer: ga kijken en kies het type scherm (TFT of CRT) welke je het lekkerst vindt kijken :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.