Ik draai thuis dit systeem. Laatst heb ik Windows XP Pro geinstalleerd [er stond Home op]. Na de installatie wordt geen enkel USB apparaat meer gedetecteerd [cardreader, scanner, fototoestel]. De KB van MS bood wel een oplossing voor een dergelijke probleem [nl. dit artikel] maar deze patch lost bij mij de problemen niet op. De USB apparatuur waar het om gaat is: een HP Scanjet 3530c, een FinePix cardreader van Fujifilm en een fototoestel van Olympus, de C-100 [of C-150 maar dat maakt in principe niets uit]. Al deze apparatuur was tijdens de instalatie aangesloten. Na de instalatie heb ik nog een webcam verwijderd, die zit er nu dus niet meer op aangesloten. Ik heb me suf ge-googled naar een oplossing en hier in WOS was ook niets te vinden... ik zou graag willen weten hoe ik mijn USB apparaten weer kan aansluiten en weer [zoals XP zou moeten doen] automagisch laten detecteren. [alles is USB2.0]
Staat er wel een USB aansluitpunt in je Hardwareoverzicht genoemd? Gebeurt er iets zodra je een USB apparaat inplugt; of gebeurt er helemaal niets?
---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate
Hier een screenshot van het hardwareoverzicht [klik op de thumb voor een groter plaatje]. Zoals je ziet staan er wel USB controllers aangegeven, maar als ik een USB apparaat aansluit gebeurd er helemaal niets, rien du tout.
edit:
Screenshot verwijderd, probleem is inmiddels opgelost.
Screenshot verwijderd, probleem is inmiddels opgelost.
[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2004 10:26 ]
Probleem is al opgelost. In het screenshot dat bij de vorige post was toegevoegd zag je de 'Standard Enhanced PCI naar USB hoofdcontroller' staan. Deze werkte niet correct, na een herinstallatie van het stuurprogramma deed alles het weer
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2004 12:30 ]