Toon posts:

Upgrade naar welke 9800 Pro

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik kom er niet uit welke te kiezen als upgrade 8)7
Ik zie door het bos de bomen niet meer |:(

Kunnen jullie hier mij kort en bondig vertellen voor welke van de 2 ik het beste ga en kunnen jullie dit a.u.b. ook een beetje staven waarom welke juist te nemen;

Sapphire 9800 pro 128 mB aan 228€
PowerColor 9800 Pro aan 240€

Beiden zijn Lite Retail versies te koop hier om de hoek bij mij op www.microforce.be te Gentbrugge/Gent in Belgie.

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

De twee kaarten zijn bijna identiek, als er geen software bij beide kaarten zit kan je het beste de goedkoopste nemen, oftewel de Sapphire. Als er wel software bij zit dan moet je kijken of de powercolor de beste software heeft en zo ja, of je daar best 12 euro meer voor wilt betalen.

MechWarrior || Monsters Game

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:09

@r!k

It is I, Leclerq

Ik heb zelf de sapphire gekocht en die bevalt me uitstekend.

Maar er zal weinig verschil tussen zitten dus de goedkoopste zou ik doen

Een hele rij microsoft certificeringen.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-08 20:23
Sapphire is gewoon een goed merk, daar kan je geen buil aan vallen en hij is nog goedkoper ook. PowerColor is Club3D en daar zijn de meningen een beetje over verdeeld, maar het zou ook geen miskoop zijn. In dit geval zou ik gewoon voor de goedkoopste gaan :)

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
December schreef op 11 april 2004 @ 22:52:
...... PowerColor is Club3D .....:)
Hoe bedoel je,... in wat zijn die dan gelijk ?

Ik heb ergens gelezen dat de PowerColor-kaarten t.o.v. alle anderen,.. standaard hoger zouden geclockt staan in zowel core als memory frekwentie en dat ze een beter/sneller type geheugenchips aan boord zouden hebben,.... klopt dit :?

Hier heb ik dit alles op gelezen:

Link VR-Zone

Wat uitleg over de gebruikte memorychips:
quote: VR-Zone
PowerColor Radeon 9800 Pro uses the special Hynix HY5DU283222AF memory chips in 144ball FBGA form factor with 2ns access time that corresponds to 500Mhz effective! This is the highest clocked DDR-I SDRAM and probably the most expensive of all. These 2ns memory chips requires 2.8V VDD and 2.8V VDDQ power supply. Through a voltmeter check, PowerColor has set to VDDQ corresponds to the reference Radeon 9800 Pro card which is 2.68V so it is actually supply lower VDDQ to the memory chips and the VDD is at 2.94V. The memory chips do get hot after some time so some RAM sinks will be most recommended
Op een andere site dan wel hetvolgende:
quote: [H]ard|OCP
The RAM modules being used are Samsung K4D26323RA-GC2A chips which have a nanosecond rating of 2.86ns. That gives the chips a theoretical maximum of 350Mhz. Since the default memory speed is 340Mhz for a 9800 Pro this works out well, but doesn’t suggest a lot of headroom for overclocking. Just some more trivial information on these chips they have a CAS Latency of 4 and a RAS to CAS delay for Read of 5 and a RAS to CAS delay for Write of 3. Row Precharge time is 5 and they operate at 2.8v.
Link [H]ard|OCP

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2004 06:39 ]

Verwijderd

Volgens die site heeft die kaart een core van 390 mhz en memory 760 mhz de sapphire draait op core 378 mhz en memory 676 mhz (volgens mycom)

dus als het klopt wat er op die site staat is die kaart wel iets beter,
vooral die memory. maar ja ook duurder :) je moet zelf bedenken of je liever
meer snelheid neemt.

• Gehaktbal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-07 10:20
Ik zou gewoon naar de winkel lopen, vragen welk geheugen er op zit en dan ff googlen naar de beste prestaties :)
Dat heb je nu al wel een beetje gedaan, maar mijn Sapphire 9700 bevat infineon geheugen, en andere versies van de sapphire hebben weer samsung bvoorbeeld, het verschilt per kaart en moment dat het geheugen ingekocht wordt...

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Dit is simpelweg een kwestie van reviews lezen, en alleen jij kan bepalen welke de beste voor jou is :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.