[XP] Probleem met monitor

Pagina: 1
Acties:

• Slofsky
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-06-2025
Een vriend van mij heeft een probleem met zijn PC, ik zou absoluut niet weten wat ik moet doen, misschien een van jullie wel ;).

Zijn PC loopt af en toe zomaar vast. Als hij dan reset start zijn pc wel op, maar komt er niks op de monitor tevoorschijn. Daar staat dan 'no signal input or cable disconnected'. Ik vermoed iets met de videokaart...maar is het te verhelpen?

Nogmaals ontzettend bedankt als iemand te hulp wilt schieten :).

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als dat ding geen beeld geeft, post die bak dan verder wel? (en dus helemaal door naar het OS?)
geef eerst eens wat meer specs en dingen die je al geprobeerd hebt, wordt nu voor ons wel erg veel giswerk.

maarja, het is te verhelpen, je moet alleen even uitvinden hoe.

vidkaartje al eens vervangen?

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:48
Ik ben dus die vriend, ik heb een Intel Pentium IV 1,7 ghz, en als grafische kaart een GeForce 2 Pro. Mijn vraag is meer of het mogelijk is dit euvel te verhelpen zonder dat er een nieuwe videokaart aan de pas hoeft te komen. Videokaart nog niet vervangen dus. Probleem kwam ook zomaar ineens tevoorschijn, heeft verder niks te maken met een hardwarematige ingreep ofzo ;).

Maarre, wat bedoel je hiermee: 'Als dat ding geen beeld geeft, post die bak dan verder wel? (en dus helemaal door naar het OS?)'

Als OS heb ik iig Windows XP Professional.

[ Voor 17% gewijzigd door MarcoC op 11-04-2004 22:43 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

MarcoC schreef op 11 april 2004 @ 22:41:
Ik ben dus die vriend, ik heb een Intel Pentium IV 1,7 ghz, en als grafische kaart een GeForce 2 Pro. Mijn vraag is meer of het mogelijk is dit euvel te verhelpen zonder dat er een nieuwe videokaart aan de pas hoeft te komen. Videokaart nog niet vervangen dus. Probleem kwam ook zomaar ineens tevoorschijn, heeft verder niks te maken met een hardwarematige ingreep ofzo ;).

Maarre, wat bedoel je hiermee: 'Als dat ding geen beeld geeft, post die bak dan verder wel? (en dus helemaal door naar het OS?)'

Als OS heb ik iig Windows XP Professional.
Of die machine nog wel helemaal door zijn post komt of niet?
hoor je nog wel de postbeep van dat ding of niet.

verder zou je ook kunnen kijken of het ding gewoon windows geluiden geeft na verloop van tijd.

probeer je cmos anders eens te clearen als dit probleem zich weer voordoet.

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:48
Terw_Dan schreef op 11 april 2004 @ 22:50:
[...]

Of die machine nog wel helemaal door zijn post komt of niet?
hoor je nog wel de postbeep van dat ding of niet.

verder zou je ook kunnen kijken of het ding gewoon windows geluiden geeft na verloop van tijd.

probeer je cmos anders eens te clearen als dit probleem zich weer voordoet.
Wat is de postbeep, wat is überhaupt de post? En wat is de CMOS 8)7? Ik weet wel een beetje wat van computers, maar die termen volg ik niet helemaal :).

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

uhm ja 8)7

Post is Power On Self Test, en dat zijn die berichtjes watje krijgt over hoeveel geheugen erin je pc zit, op hoeveel mhz je proc draait etc :) hoop datje nu genoeg weet :9

En het CMOS is dat batterijtje wat op je moederbord zit.. maar alsje niet weet wat de POST is kunje daar beter niet aan beginnen denk ik.... :+

[ Voor 29% gewijzigd door domi235 op 12-04-2004 16:38 ]

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

• LifeTecH
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
-DomiNator- schreef op 12 april 2004 @ 16:36:
uhm ja 8)7

Post is Power On Self Test, en dat zijn die berichtjes watje krijgt over hoeveel geheugen erin je pc zit, op hoeveel mhz je proc draait etc :) hoop datje nu genoeg weet :9

En het CMOS is dat batterijtje wat op je moederbord zit.. maar alsje niet weet wat de POST is kunje daar beter niet aan beginnen denk ik.... :+
Maar hij krijgt toch geen beeld :? Ik denk zelf dat het aan de monitor ligt, misschien ff een ander beeldscherm proberen.

edit:
lees ik de inhoud wel, maar kijk ik niet goed naar de Topic titel 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door LifeTecH op 12-04-2004 16:49 ]

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

en probeer anders eens een ander videokaartje tijdelijk.. en als dat niet werkt even een oud pci videokaartje?

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

Verwijderd

Krijg je trouwens wel weer beeld als je de monitor uit en dan weer aanzet??
Heb dit ook wel eens met mijn geforce 3 gehad.

Misschien kan het ook verholpen worden door de videokaart te flashen naar een nieuwe "bios" (weet niet zeker of dit ook bios heet).

Een tijdje terug zag ik dat asus voor de radeon 9800XT ook zo'n update heeft uitgebracht, stond bij vermeld dat het dezelfde problemen als jij omschreef verhielp.
Nu heb ik ook zo'n asus kaartje maar geen problemen, maar zal hem in de combinatie van verschillende hardware zitten. Misschien bij jouw ook.

Hier zou je dus eens naar kunnnen kijken bij de fabrikant van jouw geforce 2 pro.
Maar als je al niet weet wat de bios van je mobo is zou ik adviseren om hier niet zelf aan te beginnen.

Verwijderd

Hoi, 'k Weet niet of het al is opgelost, ik heb ook (nog) geen kant en klare "Windows-oplossing" hiervoor - wèl had ik een soortgelijk probleem met een Server (denk aan zwaardere Desktopcomputer). Na een tijd ging die computer, wanneer ik ging werken, dan automatisch (de monitor, TFT) op standby(e). ;-) Dus kwam ik thuis van mijn werk en dan bewoog ik de muis normaal maar hetzelfde gebeurde dan als bij jouw probleem vanaf toen: "No signal" en dat soort mededelingen werden vanuit de Hardware (monitor) zichtbaar. - Herinner mij dat ik het "onderzocht" had, zelf en dat ik het verweet aan Windows Terminal Server, daar zoud het aan kunnen liggen - maar ik ben geen expert, helaas niet. Het gebeurde ook op XP Pro, Geforce 2 MX nadat ik op afstand gewerkt had op die computer (Bureaublad op afstand, door het Internet). Lang verhaal korter makend *LOL*: Mijn Workaround (soort 'oplossing') was een kwestie van die computer (server) herstarten (en dus gegevens even kwijt) en dan was die er wel weer *met beeld*. Beetje vaag allemaal dus.
Toen ik een PHILIPS Brilliance monitor erop had waren er gèèn problemen mee. - Wellicht kun je kijken Drivers? De monitor zal vast wel werken... (Anders heb je altijd de garantie nog, verwacht ik). Succes!
Pagina: 1