Toon posts:

PHP in combinatie met Javascript

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben in PHP een admin gedeelte aan het maken voor een website.
Nu geef ik op een gegeven moment een lijst weer met op iedere rregel een icoontje met een link naar het PHP script om die regel uit de db te verwijderen.

Nu wil ik dat ik eerst een alertbox krijg voordat er zomaar iets verwijderd word.

Hoe kan ik die javascript alertbox met mijn PHP script combineren?????

Ik heb al een en ander geprobeerd, maar werkt niet echt tot nu toe.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:45

crisp

Devver

Pixelated

dit in je form-tag:
HTML:
1
onsubmit="return confirm('are you sure?')"

Intentionally left blank

• thomaske
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-05 09:52

thomaske

» » » » » »

of als het om een linkje gaat ipv een form, maak dan van onsubmit, onclick :)

Brusselmans: "Continuïteit bestaat niet, tenzij in zinloze vorm. Iets wat continu is, is obsessief, dus ziekelijk, dus oninteressant, dus zinloos."

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:45

crisp

Devver

Pixelated

Komt erop neer dat je het niet met je PHP script kan combineren, maar gewoon de submit client-side moet afvangen - met javascript dus...
En daarvoor zit je in het verkeerde forum ;)

[ Voor 15% gewijzigd door crisp op 11-04-2004 22:42 ]

Intentionally left blank

• Guldan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-05 23:58

Guldan

Thee-Nerd

Je zou dit ook gewoon in php kunnen programmeren.Dat als je dan klikt je een melding krijgt van: "Weet je zeker dat je dit wilt verwijderen" en daaronder dan 2 hyperlinks van yes en no. En als je dan op "yes" klikt word er een weer een waarde met de pagina meegestuurd die dan de topic verwijderd.

zoiets dus. Zie dat ik niet echt duidelijk ben..

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
If(isset($_GET['id'])) {
$delnr = $_GET['id'];
//is er nog niet op ok gedrukt. dus mag er neit gedelete worden. laat dan de vraag zien.
if(!isset($_GET['ok'])) {

echo Are you sure you want to delete this postingA HREF='servdelete.php?id=$delnr&ok=1'>Yes</A> or <A HREF='moreinf.php?nr=0'>No</AWARNING deleted postings will be gone forever. So be careful";
}

if (isset($_GET['ok']) and $_GET['ok'] == '1'){
$deleteinfo = mysql_query("DELETE FROM serverinfo WHERE id = $delnr") or exit ("Error, please go back and try again " . mysql_error());
echo "<P align='center'><B>Message Deleted</B></P><BR>";
echo "<P align='center' >Click <A HREF='moreinf.php?nr=0'>Here</A> return to the server status page</P>";   
}

}else{
//id waarde is niet geset.

echo "Something has gone wrong, please try again, click <A href='moreinf.php?nr=0'>Here</A>" ;

}

ik heb zoiets gebruikt.je zou dit ook e.v.t in een popup window kunnen doen.Maar ik weet niet of je zoiets zoekt.

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-05 18:53

Bosmonster

*zucht*

<a href="delete.php?id=69" onclick="return confirm('Weet u het zeker?')">delete</a>

Lijkt me dan een stuk eenvoudiger :P

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-05 22:23

curry684

left part of the evil twins

Over de schutting \o/

Professionele website nodig?

Pagina: 1