geen lan wel internet

Pagina: 1
Acties:

• Berik
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-12-2023
Hoi allemaal

Ik moest laatst bij een vriendin van me een netwerkje aanleggen, nu is alles goed gelukt, alleen werkt het LAN gedeelte niet, internet werkt wel. Het gaat hier om 2pc's met allebij WinXP Pro (de ene engels en de ander nederlands) via een 10mbit hub met elkaar en de getweakte speedtouch adsl modem, verbonden.
Ik heb wel vaker netwerken aangelegd, dus ik weet wel wat ik doe.
Ik kan (vanaf allebij de pc's) wel pingen naar de modem en de eigen pc, maar niet naar de andere pc.
Ook heb ik het idee dat het aan 1 pc ligt (de nederlandse), want de andere pc heb ik bij mij thuis al op het netwerk gehad en hier deed ie alles wel goed. Ook is die NL-pc meerdere keren meegenomen naar een LAN-party en was die pc altijd de enige die niet meteen op het netwerk kwam, maar pas na ruim een uur klooien, werkte (ding heeft al zo'n 5 LAN-party's meegemaakt en ik kan zeggen dat het erg frustrerend is)
Ik heb er ook al een nieuwe netwerk-kaart in gezet en de kabels zijn ook goed, verder heeft ie een statisch ip-adress, maar met dhcp is hetzelfde probleem.
Weet iemand een oplossing voor dit probleem, want ik zit echt vast :'(

Verwijderd

Klinkt als ingebouwde firewall die nog aanstaat :)

• maontje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:43

maontje

better off Playing

Misschien staan de werkgroepen niet goed..???

Wie kalm blijft in een panieksituatie................ is traag van begrip

Verwijderd

maontje schreef op 11 april 2004 @ 22:16:
Misschien staan de werkgroepen niet goed..???
Werkgroepen werken op een ander niveau dan pings. Dat zal het niet zijn.

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Post eens de IPconfigs van beide pcs, dat staat in hoe je hier een post moet openen maar dat kan ik wel blijven herhalen :)

(naast Help Help Help mag "wat te doen voordat je post" mag die er ook wel bij hoor JSS.)

• K-Jay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:15

K-Jay

Klaas Jan

Wat voor netwerkkaart gebruik je? Ik heb dezelfde problemen (internet vlekkeloos, LAN waardeloos) gehad met een ElCheapo Realtek kaartje. Vervangen door een wat duurdere 3Com en alles werkte perfect.

Beter remmen=sneller racen: loadcellmod

• MaSk3d
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05-05 19:08

MaSk3d

why?

zet allebij de netwerkkaarten op 10mbit half-duplex i.p.v. autoselect...
Dat probleem heb ik ook gehad met 2x XP en Win98 systeem...

MaSk3d

• Berik
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-12-2023
bedankt voor de reacties tot nu toe.
werkgroepen staan goed (hetzelfde)
ingebouwde xp-firewall staat uit en in zonealarm heb ik de ip-range als trusted gezet en firewall uitgezet voor trusted adressen
verder kan ik nu niet de ipconfigs posten, omdat het dus om pc bij een vriendin gaat en daar ben ik niet zo vaak, ik zal ze wel posten als ik daar weer ben, heb ze zelf natuurlijk ook doorgekeken en ik heb niks raars gezien (mss overheen gekeken?)
en dan nog de netwerkkaarten, in de EN-pc zit de LAN onboard op het ASUS A7N8X mobo en op de NL-pc zat een realtek-kaartje, maar die is vervangen door een intel

Verwijderd

Ook hier het advies, deinstalleer ZoneAlarm eerst maar eens. Die kan je altijd later weer installeren. Ik heb op m'n werk al het één en ander meegemaakt met ZoneAlarm en mensen die menen dit op hun laptop te moeten installeren. Als er problemen mee zijn is uitschakelen niet genoeg.
Pagina: 1