Toon posts:

[Linksys WAP54G] ik kom niet meer in mijn AP...

Pagina: 1
Acties:
  • 240 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb voor mezelf een Linksys WAP54G gekocht, en voor de pc vd overburen een Linksys WMP54G.
Khad alles ingesteld en binnen 1 huis werkt alles goed.
Breng ik de pc vd overburen naar de overkant van de straat en zet het in hun huis (+/- 30 meter) heb ik in eens geen bereik meer. Zet ik mijn AP en hun PC zo dicht mogelijk naar de straatkant, dan heb ik geen tot low-signaal.

Als gevolg daarvan had ik eerst de gehackte firmware van Neo geinstalleerd. Werkte allemaal goed opzich, maar bereik werd niet beter. Dus de officiele laatste versie van Linksys erin gezet.
Toen kwam op dit forum een bestand tegen genaamd WAP54G.zip (dit zou ook een firmware zijn met beter vermogen).
In de readme stond dat ik mijn WAP eerst moest resetten. Dit heb ik dus gedaan. Vervolgens was mijn inlog-IP uiteraard weg. Dus ik pak Linksys CDtje en kies ervoor om de instellingen te wijzigen.
Mooi niet dus. Het ip wat er nu staat is 1.192.168.1
Als ik dit wil veranderen moet ik inloggen met standaard wachtwoord, namelijk ADMIN
Als ik dat doe krijg ik fijn de melding dat dat wachtwoord incorrect is...

Kortom, ik kan nu niks meer met mijn Access Point van 95 euro die net een week oud is...

HELP! Wat moet ik doen!

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Je password clearen zoals dat omschreven staat in je handleiding?

Verwijderd

Topicstarter
harde rest heb ik allang tig keer gedaan.
helpt geen reet.
ip blijft zo vaag, en password gaat niet terug naar admin

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-05 08:52

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Ik heb zoiets al eerder gelezen in onderstaand topic.
Misschien heb je er wat aan :)
Firmwareupgrade 2.06 Linksys WAP54G mislukt ?

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

• motormuisje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03-2024
Zoals ook vermeld bij de *README* moet je eerst naar 1.09 updaten alvoorens verder te gaan.
Ik denk dat jij een 2.*** erin hebt gedrukt voor 1.09 erop te zetten :)
Je kan de AP nu alleen nog maar wireless benaderen en niet meer met het bedrade netwerk.

Wat je doen moet als het bovenstaande klopt:

Druk met iets op reset, zet de voeding erop met de reset knop vast. Wacht tot je diag lampje uit gaat, ga nu met je browser (en dus wireless) de AP in en downgrade de firmware.

Verwijderd

Topicstarter
hoe bedoel je wireless? Access Point zit aan de pc waar ik steeds aan werk
overburen hebben een wireless pci kaart maar bereik is er niet door omgeving waarschijnlijk.

maar ik moet dus via die wireless pci in me AP komen?

• Tom_G
  • Laatst online: 18-05 23:53
Ik heb al net hetzelfde gehad met die utily van linksys: het aangegeven ip adres klopt niet, het wachtwoord zou ook telkens verkeerd zijn.

Probeer het ip van ap te achterhalen (standaard op statisch als die gereset werd) en log in via je browser.

• Zondagskindje

Zondagskindje

Verwijderd schreef op 12 april 2004 @ 11:06:
hoe bedoel je wireless? Access Point zit aan de pc waar ik steeds aan werk
overburen hebben een wireless pci kaart maar bereik is er niet door omgeving waarschijnlijk.

maar ik moet dus via die wireless pci in me AP komen?
Je hebt dus het topic niet gelezen die ik gepost heb.
Lees dit even:
Verwijderd in "Firmwareupgrade 2.06 Linksys WAP54G misl..."

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Verwijderd

Topicstarter
het lukt nog steeds niet.
AP al een aantal keren gereset. ip van AP blijft 1.192.168.1
wireless pci het ip van 1.192.168.2 meegegeven maar dan kan ie niet eens een netwerk vinden.
dat dus weer laten toewijzen.

hij vind wel een draadloos netwerk, en kan connecten, maar ik kom niet in die webinterface. en met het cdrommetje zegttie nog steeds dat het een fout wachwoord is.

als ik mijn eigen pc op 1.192.168.2 instel kan ik het AP wel pingen, maar typ het in in de browser, krijg ik te zien dattie de pagina niet kan openen.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2004 13:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
laat maar, tis al gelukt.
het eerste wat ik nu ga doen is deze troep ruilen

• Zondagskindje

Zondagskindje

Verwijderd schreef op 12 april 2004 @ 13:59:
laat maar, tis al gelukt.
het eerste wat ik nu ga doen is deze troep ruilen
Wil je ook even vermelden hoe het je gelukt is?
Dat is wel zo handig voor degene die met het zelfde probleem zit. ;)

• videodok
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:03
Ik heb hetzelfde ook een keer gehad, via utp kwam ik er niet op na een (verkeerde) firmware update. Kreeg toen de tip om via de wireless nic contact te maken via het standaard IP van de router (dus eerst een vast ip op wifi nic). Daarna de (juiste) update te doen via wifi. en toen deed ie het weer. Het lijkt klein beetj riskant om draadloos te updaten. Maar het werkt wel.

• Tom_G
  • Laatst online: 18-05 23:53
videodok schreef op 13 april 2004 @ 08:01:
Ik heb hetzelfde ook een keer gehad, via utp kwam ik er niet op na een (verkeerde) firmware update. Kreeg toen de tip om via de wireless nic contact te maken via het standaard IP van de router (dus eerst een vast ip op wifi nic). Daarna de (juiste) update te doen via wifi. en toen deed ie het weer. Het lijkt klein beetj riskant om draadloos te updaten. Maar het werkt wel.
Inderdaad, als je je route reset kan je connecteren op het standaard ip (192.168.1.245) als ik me niet vergis.

Zet wel de aangesloten pc (via utp of draadloos) wel in dezelfde ip range (manueel ip instellen). Dan kan je erop.
Pagina: 1