Toon posts:

Virtualdub: The source image format is not acceptable

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Okee…alvast sorry voor als ik me niet aan regels houd van dit forum. Ik ben net nieuw, vrouw, blond en ik weet heel weinig van computers. Daarom is het om te beginnen al heel raar dat ik deze vraag ga stellen. }:O
Ik bedacht me namelijk vandaag dat ik eens even een site ging zoeken waar mij stap voor stap uitgelegd werd hoe ik divx omzet naar vcd. Hoera, ik vond de site en ik kon het allemaal volgen. Ik was al behoorlijk ver, toen ik in VirtualDub op ‘File’ moest klikken en vervolgens op ‘Start Frameserver’. Ik heb geen idee wat ik toen aan het doen was, maar ik deed het en het lukte niet. Ik moest het bestand opslaan als (naam).vdr.avi en toen kreeg ik dus een foutmelding, namelijk:

Frameserver error
VideosourceAVI error:
The source image format is not acceptable (error code -2)

Wat is dat en wat moet ik er aan doen? Kan iemand mij hierbij helpen? Is het iets met de codec? Geef aub niet als advies dat ik allemaal andere programma’s moet gebruiken…want dat gaat me toch niet lukken. Ohja, ik werk met VirtualDub 1.5.1. En ja, ik heb al op het forum gezocht naar een antwoord en ik vond een topic die ongeveer over hetzelfde ging ([rml][ virtualDub] error code -2[/rml]), maar daar stond geen antwoord bij.

Kan iemand mij asjebliiiiieft helpen??? :?

Verwijderd

http://www.dvdrhelp.com/divxtovcd.htm

probeer hier eens, en alle aanverwante sites

had voor mij de oplossing in ieder geval

Verwijderd

Topicstarter
THNX, ik zal s kijken...
ik vraag me af of ik dit bericht bij het goede forum heb geplaatst...en of het wel bedoeld is om je vragen te stellen...is dat zo???

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2004 20:44 ]

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Verwijderd schreef op 11 april 2004 @ 20:44:
THNX, ik zal s kijken...
ik vraag me af of ik dit bericht bij het goede forum heb geplaatst...en of het wel bedoeld is om je vragen te stellen...is dat zo???
ja hoor , hier zit je helemaal goed.

Het linkje van bovenstaande is trouwens best nuttig :P

Raku

Verwijderd

Topicstarter
Kan mijn probleem iets te maken hebben met codecs? Anders kan ik me die moeite besparen om uit te vinden welke ik dan moet hebben (ik ben echt niet handig hiermee).

Ik dacht namelijk dat je codecs alleen nodig hebt als de film niet goed afspeelt (beeld groen, op kop ofzoiets). Hij speelt namelijk wel goed af.

Verwijderd

Om je films om te zetten moeten de Divx codecs en audio codecs op je pc geinstallerd zijn.

http://www.divx-digest.com/software/divxcodec.html

http://www.moviecodec.com/downloads/audiocodecs.html

hier iets om mee te beginnen, anders even googelen

Verwijderd

heb je de eerst gegeven link al goed doorgelezen?

• Raku
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Als je alle gangbare codecs in 1 keer wilt hebben moet je even googlen naar FFDshow.. die installeert ze automatisch allemaal :)

http://www.afterdawn.com/...s_and_filters/ffdshow.cfm

[ Voor 25% gewijzigd door Raku op 11-04-2004 20:59 ]

Raku

Verwijderd

Topicstarter
wat leuk dat ik zo snel reactie krijgt :)

ehm, ja ik heb die link al goed gelezen en hij lijkt heel veel op het 'stappenplan' :) wat ik aan het gebruiken was: http://members.home.nl/2frank.kim/divx%20naar%20vcd.htm

daar kun je ook zien waar ik vast loop, namelijk bij 'Start Frameserver' bij VirtualDub. Nu lees ik net verder en dan moet je met het programma TMPGEnc weer wat gaan doen en dan zeggen ze "of ALS je VirtualDub als frameserver gebruikt..." Kan ik die stap dan ook overslaan :D ?

...vrouwen... :P

Verwijderd

check www.yr-videocompressie.tk daar staan geloof ik progamma's en een stappenplan om dit te doen ;)

Verwijderd

Topicstarter
oeh i love it :) : 'op simpele manier'...

Verwijderd

Topicstarter
Weet je heeeel zeker dat ik met die link ALLES kan wat ik met mijn link kan??? Want het lijkt zo veel simpeler en minder...

Verwijderd

tjoa dat mot je ff checken: maar dit is een hele goeie site...

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2004 21:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Als ik TMPGEnc via die site download, krijg ik het als een 169-FREE bestand...daar kan ik zo te zien niets mee...??
En hij zegt dat ik bij het kopje Programma's een codec pack (waar hij het bij STAP 2 van Hoe? over heeft) kan downloaden, maar die staat er niet...??

:? het spijt me echt :?

Verwijderd

ik bericht nog. zal vandaag of morguh mn vriend erofer aansprekuh: je hoort nog fan me ;)

ModBreak:
Het is ook mogelijk om deze zin in correct nederlands neer te zetten hoor :) De leesbaarheid van jouw bericht is helaas zeer miniem.

[ Voor 51% gewijzigd door Spider.007 op 12-04-2004 09:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
thnx a lot :> ik ga ondertussen nog ff verder proberen :)

Verwijderd

Topicstarter
het .avi bestand is veel te donker...hoe maak ik dit (blijvend) lichter??

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

virtualdub vraagje > Virtualdub: The source image format is not acceptable

Dezzz, probeer de volgende keer zelf een titel te bedenken die je probleem wat beter beschrijft... :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
ik zal het proberen :P moet nog alles leren he
jij ziet ook alles

• _Rayman_
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

Misschien een rare opmerking en niet onderbouwd.
Resize je het videobestand wel naar 352x288 (max dat vcd ondersteund)?

Verwijderd

ik heb efentjes voor je nagevraagt: dat codec pack staat er niet meer op omdat kazaa lite officeel is opgeheven. en volgens hem doet tmpg doet het wel. dus nog ffies goed kijken en de hersens onder joe haren laten werken :) :) :)

Verwijderd

Topicstarter
_Rayman_, resized ie niet vanzelf als je het omzet in (s)vcd?

MISTERJONGE...dankje voor je hulp. Ik heb nog ergens anders een codec pack gevonden en die werkt. En ik heb tmpg al aan het werk gekregen. Ik laat mijn hersens wel werken :) Ik ben al zo trots op mezelf dat ik al zoveel kan ;) Vrouwen zijn toch >over het algemeen< niet zo handig met computers :) ... zijn toch ook niet zoveel vrouwen hier op forum?

Nog ff een vraagje...die avi blijvend lichter maken...ik kreeg als tip premiere...kan het toevallig ook niet met windows movie maker? Of iets anders?

Verwijderd

;) kan denk ik wel met windows movie maker kan. anders efies zoeken op www.downloads.com of iets dergelijks. ennne: je werd bedankt door de webmaster van www.yr-videocompressie.tk dan kan hij daar ook weer iets op verzinnen: :) toch goed je hersens laten werken _/-\o_
Pagina: 1