[port forwarding] Edna

Pagina: 1
Acties:

• RLB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-12-2025

RLB

E Pluribus Unum

Topicstarter
Beste mensen,

Ik draai sinds een tijdje intern een mp3 server (Edna) op poort 8080, waarop ik intern op een willekeurige comp kan inloggen en dat werkt ook goed. Edna is een programma dat ook html pagina's aanbiedt waardoor je dus via je web-browser een overzicht van je mp3 collectie te zien krijgt.

Intern werkt dit ook perfect (poort 8080). Ik kan gewoon op de server zelf lokaal (127.1.1.1:8080) inloggen en ook is deze te benaderen via andere computers in het netwerk op het interne ip: 192.168.1.13.

Mijn bedoeling is om hem ook voor buiten beschikbaar te stellen voor mijzelf, zodat ik waar ik dan ook ben, mijn muziek altijd bij de hand heb.

Nu probeer ik dit te bereiken door op mijn freesco server de poort 8080 te forwarden naar 192.168.1.13 (de mp3 server) (tcp).

Dit is allemaal gebeurd, maar ik kan gewoon niet extern inloggen ;(

In de config file van Edna is verder weinig in te stellen naar mijn idee.

Weet iemand waar dit aan zou kunnen liggen of wat ik zou kunnen proberen?

Alvast bedankt!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Heeft Freesco daarna je configuratiefile herladen? Hoe ziet die lijn eruit in Freesco?

Je zou kunnen proberen op de server pakketjes te sniffen om te kijken of het wel aakomt.

Verwijderd

Hoe probeer je in te loggen? Toch niet van een PC in je interne netwerk? Vraag even een vriend/kennis via ICQ/MSN om het te proberen.

• RLB

RLB

E Pluribus Unum

Topicstarter
GlowMouse schreef op 11 april 2004 @ 20:16:
Heeft Freesco daarna je configuratiefile herladen? Hoe ziet die lijn eruit in Freesco?

Je zou kunnen proberen op de server pakketjes te sniffen om te kijken of het wel aakomt.
Ja, freesco heeft de config herladen. Het idee (wat nu dus niet werkt) is :

I-net (kabel) -----> Freesco (--> Port Forward 8080) -----> 192.168.1.13 (server)

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Ik weet het niet zeker maar het kan er mee te maken hebben dat je alleen direct naar mp3 server en vanuit daar niet terug route.

(ik probeerder dit met VNC en kon om die reden niet aldus een vriend van me)

edit:
probeer dus je verkeer van je mp3 server over je freesco te routen.

[ Voor 16% gewijzigd door SSH op 11-04-2004 20:25 ]

• RLB

RLB

E Pluribus Unum

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 april 2004 @ 20:19:
Hoe probeer je in te loggen? Toch niet van een PC in je interne netwerk? Vraag even een vriend/kennis via ICQ/MSN om het te proberen.
Nee, gelukkig niet ;)

Niemand die ik het heb laten proberen (op m'n externe adres uiteraard) krijgt toegang. Alles resulteert in een 'pagina niet gevonden'.

• RLB

RLB

E Pluribus Unum

Topicstarter
SSH schreef op 11 april 2004 @ 20:22:
Ik weet het niet zeker maar het kan er mee te maken hebben dat je alleen direct naar mp3 server en vanuit daar niet terug route.

(ik probeerder dit met VNC en kon om die reden niet aldus een vriend van me)

edit:
probeer dus je verkeer van je mp3 server over je freesco te routen.
Ik zit net te denken, dan zou toch in ieder geval wel de html pagina geladen (kunnen) worden? Want anders zou geen enkele webserver vanachter Freesco kunnen draaien.

Verwijderd

Dit mag misschien wel heel n00b overkomen maar ik kwam er pas achter dat ik een dynamic IP gebruikte i.p.v. een static IP terwijl ik een port wilde forwarden. Je kunt namelijk moeilijk een port forwarden naar een IP terwijl de IP van de machine waar je op doelt iedere keer veranderd :P (het duurde ff voor ik daar zelf achter kwam). Dus misschien is het slim om te kijken of je machientje teert op een static of dynamic IP.

• RLB

RLB

E Pluribus Unum

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 april 2004 @ 20:43:
Dit mag misschien wel heel n00b overkomen maar ik kwam er pas achter dat ik een dynamic IP gebruikte i.p.v. een static IP terwijl ik een port wilde forwarden. Je kunt namelijk moeilijk een port forwarden naar een IP terwijl de IP van de machine waar je op doelt iedere keer veranderd :P (het duurde ff voor ik daar zelf achter kwam). Dus misschien is het slim om te kijken of je machientje teert op een static of dynamic IP.
Ik heb een statisch ip, dus daar kan 't niet aan liggen. :)

Iig bedankt!

• sirdupre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-04-2025
Niet per ongeluk één of andere firewall op die freesco bak draaien?

• RLB

RLB

E Pluribus Unum

Topicstarter
SirDupre schreef op 11 april 2004 @ 20:49:
Niet per ongeluk één of andere firewall op die freesco bak draaien?
Jawel, maar daar zou ik geen last van moeten hebben.

Ik ben nu al een stapje verder. Als mensen nu willen inloggen krijgen ze een HTTP 403 (Forbidden) error. Dit zie ik op de server (dus Freesco forward 'm wel goed).

Nu alleen nog... hoe los ik die forbidden error op...

Update: Probleem opgelost. B) Ik heb 'm op een andere poort gezet en die forbidden error is op te lossen in de config file van de server. Daar moeten ip-adressen die toegang hebben genoteerd worden.

Allen bedankt voor jullie hulp!! _/-\o_

[ Voor 23% gewijzigd door RLB op 11-04-2004 21:08 ]

Pagina: 1