Toon posts:

[!] zelfbouw problemen (hd-crash?)

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Dit post ik van de server die ik vandaag opgebouwd heb (met dank aan Rosink voor sommige supplies ;)) ... alles werkt, Windows 2000 Adv.Server draait er op. Kabelmodem had wat problemen (DNS configuratie, aangezien mijn eigen comp. root server is) ... maar nu het probleem:

Ik heb 2 Maxtor schijven over gegoten van mijn oude P166 naar deze PII350. De 4GB schijf doet het (daar draait systeem op), alleen de 17 GB schijf waar al mijn fokking data op stond (mail, docs, software) doet het niet meer!! Moeilijke tik, tik tik tik tik ... hij zal toch niet gecrashed zijn???
Het gebeurde eigenlijk nadat ik met Partition Magic disk 1 (4gb) deleted had, maar ik had disk 2 op "Read Only" gezet binnen PM. De voeding deed het ineens niet meer. Dus ik echt ALLES eruit gehaald en opnieuw aangelegd ... en toen deed die 17 GB schijf het niet meer.

Er staat echt moeilijk belangrijke data op :(

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Hmm lastig... en je kunt hem niet terugzetten via partition magic (van readonly)?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, want hij wordt zelfs niet meer in de BIOS herkent!!!! Ik heb een form gestuurd naar http://www.shark.nl ... prof. data recovery. Echt moeilijk belangrijke data.

Verwijderd

Ook andere PC geprobeerd? Auto-detect in BIOS? Master-slave instellingen correct? Kabel niet kapot?
Dan is-ie waarschijnlijk kaputt. Gecondoleerd...

Verwijderd

Topicstarter
Andere PC precies hetzelfde (tik tik tik). Auto-detect in de BIOS is goed. Master/Slave ongewijzigd (en werkte eerst wel) ...

Ik heb nog wat tooltjes van Maxtor gedownload, op hoop van zege.

Verwijderd

Denk dan toch dat je even Apeldoorn moet bellen...

• PsychoG
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 23-05 11:03

PsychoG

Pumpin' on your stereo...

Zie ik daar Tik Tik.. dat had ik een keer met m'n ouwe HD.. klinkt als een kop die vast zit.. gewoon 1 cm optillen en laten vallen.. het klinkt super scary.. maar bij mij was het gelukt.. en niet eens Bad Sectors ofsow... :)

Suc9129021389
Pagina: 1