Toon posts:

Abit Nf7s koptelefoon aansluiten alsmede 5.1 set

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een Abit Nf7-s, en daarop wil ik een koptelefoon aansluiten.

moet normaal niet een probleem zijn zou je zeggen.

ik heb er een Terratec 5.1 speakerset op aangesloten, die daardoor 3 backpanel connectors innemen;

Afbeeldingslocatie: http://www.a1-electronics.net/Res_AMD/Mobos/nForce2-400/Abit_NF7-S-2.0_ports.jpg

de volgende 3 zijn daardoor ''bezet'': Zwart, Oranje en de groene.

nu zijn er dus nog 2 over, echter als ik mn koptelefoon in een van die prik, dan krijg ik daar geen geluid uit.

ik wil dmv een mixprogramma op de PC, muziek mixen, daarvoor wil ik dus 1 kanaal gebruiken voor geluid over de speakers, en 1 voor geluid over de koptelefoon.

ik heb de search al eens doorgelezen, maar kan er ook niet veel duidelijks in vinden helaas, vaak wordt er verwezen naar een frontpanel connector die bijv op je kast zit, maar daar beschikt mijn kast helaas niet over.

ik heb ook alle instellingen al eens aangepast in het mixprogramma zelf (Traktor DJ en Mixvibes PRo) maar niets hielp..

ook het aanpassen van de instellingen van het soundstorm menu mag niet baten.

is het zowieso mogelijk om een koptelefoon naast een 5.1 set aan te sluiten, en zo ja hoe moet dit, want ik kom er helaas niet meer uit...

moederbord is een Abit Nf7-s rev 2.0, koptelefoon is een Sennheiser HD 457..

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2004 18:14 ]

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Wat je dus precies wilt, is met 1 geluidskaart, op 2 veschillende manieren geluid hebben? :? Dus 1 geluid op je 5.1 set en een ander geluid op je koptelefoon? :?

Denk dat ik je dan moet teleurstellen, en je vertellen dat dit helaas niet mogelijk is...

Of ik snap je niet, dat kan ook, dan heb ik denk ik even een betere uitleg nodig

Verwijderd

Topicstarter
ik dacht dat de Soundstorm chip wel meerdere kanalen ondersteunde.

ik geloof dat kaarten als de audigy e.d dit ook ondersteunen, gewoon 2 gescheiden output lijnen, dus een bijvoorbeeld naar je speakers toe, en 1 naar je koptelefoon toe...

http://www.nvidia.com/object/feature_soundstorm.html

heb dat eens doorgelezen, en kan er inderdaad niet echt iets vinden of het ondersteund wordt of niet.

en anders is de enige optie, een losse audigy oid er indrukken... :'(

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2004 18:41 ]

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-08 13:58

jotheman

Was like that when I got here!

Gewoon een splitter op die groene plug en daar je speakerset-groene aansluiting en koptelefoon op aansluiten.

I see dead pixels...

Verwijderd

krijg je wel 5.1 signaal.....

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-08 13:58

jotheman

Was like that when I got here!

Verwijderd schreef op 11 april 2004 @ 18:58:
krijg je wel 5.1 signaal.....
Naja, scheelt erg weinig... Want 5.1 veranderd bijster weinig aan 't standaard links- en rechtsvoor kanaal van 't geluid (want je krijgt uit de groene aansluiting).

I see dead pixels...

Verwijderd

jotheman schreef op 11 april 2004 @ 19:01:
[...]

Naja, scheelt erg weinig... Want 5.1 veranderd bijster weinig aan 't standaard links- en rechtsvoor kanaal van 't geluid (want je krijgt uit de groene aansluiting).
nou bij mij verandert het heel erg daarom.

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

wat jij wil kan niet voor zover ik weet...

de blauwe en roze jack, zijn voor line-in en micro... (ik herinner me wel ergens vaag dat er een bepaalde instelling was om aan te geven dat 1 paar anders aangesloten was)

mss kan het wel met de optische + analoge?

ASSUME makes an ASS out of U and ME

Verwijderd

Wat je wil is onmogelijk, het omzetten van Line-in naar line-out geldt alleen voor borden die in totaal maar 3 connectors hebben.
Het enigste wat mogelijk is om front panel audio te gebruiken, zodat je je koptel. aan de voorkant kan aansluiten, je kast zal dit echter wel moeten ondersteunen
Pagina: 1