[Maya] Geen full screen

Pagina: 1
Acties:

• DouweEgberts
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-05 10:20
Hey mede tweakers,

Ik ben sinds kort over gestapt van Max naar Maya, maar nu heb ik het volgende probleem. (de search is geraadpleegt).

Maya heeft standaard een fullscreen "perspective" door op de spatiebalk te drukken ga je naar alle aanzichten ( 4 dus). Als ik vervolgens weer op spatiebalk druk krijg ik alleen een grijs scherm (geen grid, niets) en toch staat alles aangevinkt. Als ik dan weer terug ga naar alle aanzichten en ik ga naar het boven aanzicht krijg ik wel beeld, maar bij de andere 3 aanzichten niet.

Iemand?

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 14:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ligt het misschien aan je videokaart, dat ie het ff allemaal niet aan kan? Heb je al geprobeerd je scherm even een klein stukje van formaat te verslepen of te verplaatsen?

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-05 14:44

KneoK

Not in a million lightyears

Je weet dat je bij Panels -> Layouts nog veel meer kan kiezen ? Heb je het vandaar al geprobeerd ? Dus gewoon 4 pane layout pakken uit het menu'tje in plaats van spatiebalk.

Ik zou sowieso overstappen op de menu's, omdat je spatiebalk voor VEEL makkelijkere dingen gebruikt kan worden. Als je hem namelijk ingedrukt houdt krijg je een overzicht van de meestgebruikte menu's te zien (en dat zijn dus menu's uit alle categorieen, dus Animation, Rendering, Modelling enz.). Dat scheelt echt enorm, want stel je zit lekker te klooien, modellen, texturen enz. Dan denk je, SHIT, wil niet met Mental Ray, maar met de software renderer (ik noem maar wat) renderen. Dan moet je helemaal naar linksboven om je categorie te veranderen naar Rendering en dan moet je weer naar rechtsboven om het in te stellen, terwijl dat render menu'tje gewoon onder andere onder je spatiebalk zit.

Het is ff wennen, maar als het eenmaal gewend is scheelt het enorm veel tijd !

• Mr_Kite
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-04 12:05

Mr_Kite

Alles van waarde is weerloos

BioWEB schreef op 11 april 2004 @ 19:49:
Het is ff wennen, maar als het eenmaal gewend is scheelt het enorm veel tijd !
inderdaad, net zoals dat het doet wanneer je van viewport wilt veranderen B)
ipv ingedrukt te houden ram je er even kort op, heel snel switchen, EXACT wat jij zegt is de reden om niet die menuutjes te gebruiken... |:(
Het een sluit het ander toch niet uit!
Verder ben ik bang voor de TS dat het inderdaad aan je videokaart/driver ligt, maar een kant en klare oplossing heb ik niet, ik zou even een driver update doen in elk geval. Als je de nieuwste hebt, zoek dan even op versie-nummer + maya op google (ook groups), het kan zijn dat een oudere beter werkt.

• Sander0105
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-05 14:12
het is inderdaad de videokaart driver, ik heb hetzelfde probleem gehad. ik draai nu 56.72 en die werkt perfect, anders moet je teruggaan naar de 4X.XX die werken ook goed.

tja...

• DouweEgberts
Het kan misschien een hardwarematig probleem zijn ja. Ik heb een Geforce 4 TI 4400 van asus ook met 56.72, maar als ik de laatste tijd zware spellen speel. Denk aan Far Cry en Deus Ex 2 dan krijg ik na 5 min spelen enkel nog artifacts. :S Dus ik denk dat ik gewoon ff een nieuwe kaart moet aanschaffen.

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-05 14:44

KneoK

Not in a million lightyears

Mr_Kite schreef op 11 april 2004 @ 20:51:
[...]

inderdaad, net zoals dat het doet wanneer je van viewport wilt veranderen B)
ipv ingedrukt te houden ram je er even kort op, heel snel switchen, EXACT wat jij zegt is de reden om niet die menuutjes te gebruiken... |:(
Het een sluit het ander toch niet uit!
Verder ben ik bang voor de TS dat het inderdaad aan je videokaart/driver ligt, maar een kant en klare oplossing heb ik niet, ik zou even een driver update doen in elk geval. Als je de nieuwste hebt, zoek dan even op versie-nummer + maya op google (ook groups), het kan zijn dat een oudere beter werkt.
Oh ja... En waar is deze balk dan voor (om wat preciezer te zijn, de tweede knop van boven):

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jhkeppel/GoT/fourview.jpg

Juistem, ook Four View B)

Ik heb mezelf in ieder geval aangeleerd die knop te gebruiken en de spatie wat langer ingedrukt te houden. Ik heb veel meer aan toegang tot bijna alle menu's van het programma dan aan viewport switchen, dat ik met een heel makkelijk bereikbaar knopje ook kan doen:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jhkeppel/GoT/smenu.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door KneoK op 12-04-2004 22:55 ]

• AaroN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08-2023

AaroN

JayGTeam (213177)

DouweEgberts schreef op 12 april 2004 @ 12:39:
Het kan misschien een hardwarematig probleem zijn ja. Ik heb een Geforce 4 TI 4400 van asus ook met 56.72, maar als ik de laatste tijd zware spellen speel. Denk aan Far Cry en Deus Ex 2 dan krijg ik na 5 min spelen enkel nog artifacts. :S Dus ik denk dat ik gewoon ff een nieuwe kaart moet aanschaffen.
Of ff je kast wat op orde brengen, zodat de kaart niet zo heet wordt. Je kunt met een beetje geknutsel altijd wel een fannetje op de videokaart richten zodat hij zijn warmte kwijt kan en jou gewoon zijn arbeid aanbieden ;)

JayGTeam (213177)

• Sander0105
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-05 14:12
en als je nou eens terug gaat naar bijvoorbeeld 45.23? en misschien kijken of er andere meuk meedraait op je pc (spyware ed)

tja...

• DouweEgberts
PC Spyware vrij, warmte is het probleem neit denk ik, heb er laatst een huiskamer fan opgezet :D maar ik heb gehoord dat het ook aan het geheugen kan liggen.

• Mr_Kite
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-04 12:05

Mr_Kite

Alles van waarde is weerloos

BioWEB schreef op 12 april 2004 @ 22:54:
[...]
Oh ja... En waar is deze balk dan voor (om wat preciezer te zijn, de tweede knop van boven):

[afbeelding]

Juistem, ook Four View B)

Ik heb mezelf in ieder geval aangeleerd die knop te gebruiken en de spatie wat langer ingedrukt te houden. Ik heb veel meer aan toegang tot bijna alle menu's van het programma dan aan viewport switchen, dat ik met een heel makkelijk bereikbaar knopje ook kan doen:

[afbeelding]
't wordt wel erg offtopic zo, maar overal zijn knoppen voor, ik kan heel wat sneller op de spatiebalk rammen dan dat ik naar een knop ga om in four view te komen (space = four view dus), muis boven de juiste view en nog eens op spatie... Heel wat sneller dan schakelen via menuutjes en knoppen. Ik ben het juist helemaal met je eens wat betreft het ingedrukt houden van de spatiebalk, maar snap niet waarom je hem niet voor beide doeleinden kan gebruiken? :O

edit: ik zie dat het gaat om een miscommunicatie :) het is dus NIET zo dat je niet meer naar die hotmenus kunt, beide opties werken naast elkaar B)

[ Voor 8% gewijzigd door Mr_Kite op 13-04-2004 17:01 ]

Pagina: 1