[Headset]Microfoon dood :?

Pagina: 1
Acties:

• Virgil
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-08 16:37

Virgil

We're not alone

Topicstarter
Mja, ik heb nu net 3 of 4 weken een plantronics audio.90

Niets over te klagen, lekker geluid en ehm, de microfoon werkte ook goed.
Juist werkte.

Vandaag wilde ik dus lekker luisteren naar een aantal platen, maar wilde niet de buren storen. Vandaar dat ik mijn mooie .90 pakte en aansloot op mijn mixer. Wat zag ik tot mijn verbazing. Ik had het verloopstukje in de mic input van mijn mixer gestopt. En in het verloopstukje zat mijn jack plugje van de koptelefoon.

Ik heb dus het verloopstukje gepakt, en gewoon weer in de hoofdtelefoon-output van mijn mixer gedrukt. Nu wilde ik dus zojuist weer teamspeak gebruiken. En kwam tot mijn verbazing erachter dat mijn microfoon niet meer werkt.
Ik :? en ik dacht dat ik mijn record input van de geluidskaart nog gewoon op wave had staan. Dit was echter niet het geval!

Met pogingen hier, pogingen daar, andere input devices gekozen. Niets helpte.

Natuurlijk heb ik ook geprobeerd op mijn mixer de microfoon aan de praat te krijgen, echter, als ik de jackplug in de mixer stop (met verloopstukje uiteraard), krijg ik er geen geluid uit.

Nu is mijn vraag dus:

Kan een microfoon in een headset doodgaan als je de jackplug van de oordoppen in een micinput van je mixer stopt ?

Ik was heel, heeeel vroeger SeRRveR

Verwijderd

garantie :?

edit:
ik principe lijkt 't me vrij onlogisch dat de mic van je headset kapot is gegaan... beetje vaag. Ik bedoel... ik heb vroeg vaak genoeg 'n koptelefoon als mic gebruikt... is nooit wat fout mee gegaan...

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2004 17:58 ]

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Nee. Toeval :)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:10
oke dit draagt dus ook echt heel goed bij aan dit topic :X , ik zou garantie claimen

If it aint broke, fix it till it is!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Venxir schreef op 11 april 2004 @ 18:31:
[...]

oke dit draagt dus ook echt heel goed bij aan dit topic :X , ik zou garantie claimen
Mja, dat kun je vinden. Maar de mic en de drivers zijn 2 aparte circuits. Als je de drivers op een mic ingang aansluit gebeurt er niets want er staat geen spanning op dit ingang. Als je de mic op de hoofdtelefoonuitgang aansluit functioneert die mic gewoon als speaker en gebeurt er dus nog weinig speciaals. Mics en hoofdtelefoondrivers zijn in essentie hetzelfde: een diaphragm met een spoeltje.

Garantie dus idd, zo ver je dat nog hebt.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Virgil
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-08 16:37

Virgil

We're not alone

Topicstarter
CyBeR schreef op 11 april 2004 @ 18:37:
[...]

Mja, dat kun je vinden. Maar de mic en de drivers zijn 2 aparte circuits. Als je de drivers op een mic ingang aansluit gebeurt er niets want er staat geen spanning op dit ingang. Als je de mic op de hoofdtelefoonuitgang aansluit functioneert die mic gewoon als speaker en gebeurt er dus nog weinig speciaals. Mics en hoofdtelefoondrivers zijn in essentie hetzelfde: een diaphragm met een spoeltje.

Garantie dus idd, zo ver je dat nog hebt.
Dus in feite moet ik de reden van dat mijn mic dood is ergens anders zoeken. Maar waar, want een kabelbreuk is er niet (dat neem ik aan want ik ga er ontzettend zuinig mee om). Dus het is voor mij echt een raadsel waarom dat ding nou kapot is.

Ik was heel, heeeel vroeger SeRRveR

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:03
Dit is IDD puur toeval. Er staat geen spanning op'n mic-out, dus er is helemaal niks je headsetje ingegaan.

Ticking away, the moments that make up a dull day

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Jou zupervoorzichtigheid kan misschien voor 10-jaar extra meegaan, maar de kabelmoeheid niet. En gaat die sneller scheuren, of knappen.

on-topic: een defect; gewoon uitleggen ZONDER wat je hebt gedaan, aan winkel ;)

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:10
robleem was al gefixt hoorde ik ;) , Mizitras

If it aint broke, fix it till it is!

Pagina: 1