[VB6] hoe reken ik met data

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-05 15:25

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Topicstarter
Ik wil in VB wat dingen uitrekenen met data.
ik heb gewoon een textbox, waar je een datum invoert, dan klik je op een knop dan word de ingevoerde datum van de huidige datum afgetrokken en zo berekend hoevel dagen er tussen deze data zit.
maar een probleempje: HOE MOET IK DIT VOOR ELKAAR KRIJGEN? =-P
rekenen met gewone getallen is geen probleem maar ik heb geen idee hoe ik dit met data moet doen =-S
please help

thanks

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-05 16:45

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Voor je vorig topic was het mischien nog nuttig om tweakers te raad plegen, maar dit is gewoon een 'koop-een-boek'-vraag. Of ga googlen. Er staat hierover genoeg op het Internet.

Je hebt volgens mij nu 10 regels code, waarvoor je nu al drie topics geopend hebt.

ea: RTFM.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:19

RayNbow

Kirika <3

DateDiff Function

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-05 00:01

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Spike wolf, als ik zo je afgelopen drie topics over vb bekijk ben je enthousiast begonnen met het onder de knie krijgen van VB. Wat echter niet de bedoeling is, is dat je bij elke tegenvaller maar een topic in PW opent. Zeker je laatste twee topics zijn behoorlijk basic en hebben te maken met datatypes. Dit is een onderdeel dat bij veel tutorials en cursusen aan bod komt. Het lijkt me daarom ook beter waneer je met een uitgebreide tutorial staps gewijs aan de slag gaat ipv het telkens maar topics op GOT openen.

Zie voor handige startlinks mbt vb programmeren oa onze faq.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Dit topic is gesloten.