[OS9 -> WinXP] Printen lukt maar niet

Pagina: 1
Acties:

• Boudi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-01 00:41

Boudi

Always Coca Cola

Topicstarter
Ik heb de volgende opstelling:

- iMac met OS9 dmv van een LinkSys Wireless Ethernet Bridge verbonden met een draadloos netwerk
- PC met WinXP Pro dmv LinkSys USB Wireless Card verbonden met draadloos netwerk

Internet via vigor 2500we werkt perfect. Maar ik wil graag vanaf de Mac op de PC kunnen printen (en evt. filesharen).

Dus ik heb PC-MacLAN geinstalleerd op de PC. Hierin heb ik een printer gedeeld (Canon C80 MultiPass via LPT1 aan PC verbonden) en tevens een map gedeeld. Vanaf de Mac kan ik de gedeelde map wel vinden, maar niet de printer. Als in in Chooser bij AppleShare het ip-adres van de PC invul dus zie ik wel de gedeelde map als optie om naar te verbinden, maar niet de printer.

Tevens heb ik geprobeerd om de printer via LPR aan te sturen. Dus ik op de PC de printer gedeeld, en op de Mac de LPR printer toegevoegd, met het PPD-bestand van de Canon. Wanneer ik nu een printopdracht geef, lijk alles goed te gaan. De Mac geeft geen foutmeldingen, op de PC verschijnt de job netjes in de queue, hij lijkt verstuurd te worden en wordt vervolgens netjes verwijderd. Maar de printer doet helemaal niks, terwijl rechtstreeks printen vanaf de PC wel gewoon werkt.

In het event-log van de PC staat dat de job in de queue is gekomen, en vervolgens dat hij is geprint met een x aantal byte (wat wel lijkt te kloppen) maar aantal pagina's is 0 volgens deze melding...

Wat gaat er mis? Ik heb 2 manieren geprobeerd en beiden hebben geen resultaat. Ik heb wel het gevoel dat ik er bijna ben maar ik mis kennelijk nog een klein stukje... wie helpt?

PS ik zat te twijfelen tussen WOS, NOS, SA en NT voor dit topic, maar heb gekozen voor NOS omdat de meeste mac-naar-pc gerelateerde vragen in dit forum stonden.... indien deze denkwijze onjuist is biedt ik bij deze meteen mijn excuses aan....

Met of zonder mayonaise?

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:28
Om naar een netwerk printer te printen gebruiken we normaal "Laserwriter *" of "Adobe PS", te vinden in de extensions map in je systeemmap, standaard aanwezig. Als je nu in de chooser klikt en je appletalk is goed geconfigged (neem aan van wel want je kunt ook op file niveau praten) dan moet je printer erbij komen in de "Laserwriter *" of "Adobe PS". Daarna vraagt de mac als hij zelf niks kan vinden om een ppd en kun je de printer instellen.

• Boudi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-01 00:41

Boudi

Always Coca Cola

Topicstarter
Bedankt Leon1, klinkt plausibel... ik ga het zsm proberen. Zal ergens komend weekend worden ofzo, de locatie in kwestie is niet bij mij thuis helaas... I'll let you know....

Met of zonder mayonaise?