Geen video na installeren netwerkkaart

Pagina: 1
Acties:

• JaymzHetfield
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-07 21:06
De situatie:
Een nieuw aangeschafte Sitecom pci netwerkkaart wordt in een Abit AB-PX5 moederbord geprikt.
De computer wordt gestart, kaart wordt herkend in Windows 98... alles lijkt goed te gaan, computer crasht, computer wordt gereset.... en helaas... geen beeld!

Nogmaals resetten, geen resultaat. Alles aandrukken, helaas. Dus er is iets vreemds aan de hand. Het moederbord laat 1 lange, gevolgd door 3 korte piepjes horen tijdens POST, iets wat mij aan videokaart problemen doet denken.... maar dat slaat nergens op, want zodra je de netwerkkaart eruit haalt, dan doet ie het wel weer.

Wie o wie helpt?

Metal up your ass

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

IRQ probleem, probeer de kaart eens in een ander slot. Of hang de kaart er alleen in met de videokaart.

Verder zijn specs en dergelijke ook wel handig

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• JaymzHetfield
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-07 21:06
Ah dat had ik natuurlijk zelf moeten raden, kennelijk is het te lang geleden dat ik met oud spul heb gewerkt.
Het ding is niet van mij, dus de exacte specs zijn mij niet bekend, behalve dan dat het een Pentium 200MHz met 64 MB is...

Er is maar 1 slot vrij, dus ik hoop dat het gaat lukken... ik zal er zo eens naar kijken. Alvast bedankt in ieder geval.

Metal up your ass