[MIXEN] Programma om voice samples te maken?

Pagina: 1
Acties:

• WiNlUx
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09-2023
Ik zit hier op een zondag al heel het internet af te struimen op zoek naar een programma waarmee ik van die ingsproken teksten voor remixen kan maken.

Als voorbeeld geef ik deze site: http://www.dvdvgeluidstechniek.nl/main.htm

Als je verschillende menu's en links aan klikt hoor je zo'n gast die titel zeggen. Ik weet bijna zeker dat ze dit met een computer programma hebben gemaakt (kan het ook mis hebben hoor), en ik wil graag met een dergelijk programma ook zo'n stem in elkaar flansen voor remixen en bijv. websites. Ik heb het eens geprobeerd met die speechrobot van XP, maar die is engels, slechte kwaliteit en een saaie stem :+

Weet iemand of zo'n programma bestaat?

Alvast bedankt ;)

[ Voor 3% gewijzigd door WiNlUx op 11-04-2004 16:25 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik weet bijna zeker dat dit gewoon ingesproken is. Daarna met lage kwaliteit opgeslagen en dan krijg je precies dit effect :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Wat Spider zegt.

Luister maar eens goed bij "Wat Doet DVDV" en dan daaronder bij "Advies en Uitleg" die hebben ze met een andere compressie opgeslagen.

Verwijderd

Idd, gewoon met een lage bitrate deze sample opslaan.

• WiNlUx
Verwijderd schreef op 11 april 2004 @ 16:38:
Idd, gewoon met een lage bitrate deze sample opslaan.
Ik wil ook zo'n stem :+ Maar zouden ze zo'n stem dan nog nabewerken met cooledit oid?

Verwijderd

WiNlUx schreef op 11 april 2004 @ 16:58:
[...]

Ik wil ook zo'n stem :+ Maar zouden ze zo'n stem dan nog nabewerken met cooledit oid?
Lijkt me niet. Probeer zelf maar eens iets op te nemen op lage bitrate, krijgt vanzelf een metaal-achtig geluidsstructuur.

Verwijderd

Je merkt ook dat hij het menu "Virtual" pas later heeft toegevoegd, en de sample een hele andere bitrate heeft dan bij de andere menu's. Beetje jammer, voor een geluidstechnicus is het toch wel belangrijk om te laten zien dat je homogeniteit kan produceren.

• WildernessChild
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

WildernessChild

Voor al uw hersenspinsels

Aangezien er een Tux in je avatar zit... het programma festival doet voice synthesis (er is misschien een Windowsversie maar ik ben te lui om te zoeken :))

Maker van Taekwindow; verplaats en resize je vensters met de Alt-toets!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
"Men" is al een heel eind met Text-To-Speech techniek, maar een stem, zo realistisch als deze zit er voorlopig nog niet in. En dan bedoel ik dus niet de klank (dat is inderdaad gewoon een meneer met een goeie stem op een lage samplerate), maar de uitspraak.

Wil je een keertje ECHT text-to-speech proberen, kijk dan eens hier: http://www.realspeak.com/realspeak/demo/

Dit is (voor zover ik weet, maar wie ben ik ;) ) één van de beste commercieel verkrijgbare TTS engines van het moment. Maar je zult merken dat er her en der toch nog wat foutjes in de uitspraak zitten waardoor het als geheel toch duidelijk is dat je niet naar een echte mevrouw/meneer zit te luisteren.

[ Voor 33% gewijzigd door RobIII op 11-04-2004 21:28 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

RobIII schreef op 11 april 2004 @ 21:25:
Wil je een keertje ECHT text-to-speech proberen, kijk dan eens hier: http://www.realspeak.com/realspeak/demo/

Dit is (voor zover ik weet, maar wie ben ik ;) ) één van de beste commercieel verkrijgbare TTS engines van het moment.
Men is intussen al wel iets verder dan wat je hier te horen krijgt hoor. Sterker nog, ik denk dat dit niet eens het beste staaltje werk is wat dat bedrijf kan laten zien, en als dat wel zo is, dan denk ik dat ze hun business plan maar eens grondig moeten herzien . Dit is gewoon een licht geupgrade, vrouwelijke, meertalige vorm van Dr. Sbaitso, het grapje dat Creative een jaar of 13, 14 geleden bij hun Sound Blaster meeleverde.

• WiNlUx
Die realspeak is best goed moet ik zeggen. Ik heb al een soort install bestand gevonden :X :X

Thnx!!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

WiNlUx schreef op 12 april 2004 @ 00:59:
Die realspeak is best goed moet ik zeggen. Ik heb al een soort install bestand gevonden :X :X

Thnx!!
Yup die is inderdaad gratis te downloaden: http://www.scansoft.com/realspeak/demo/ :)

Lees meteen deze even door: Het algemeen beleid. Iedereen wordt geacht zich hieraan te houden

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1