Netwerk bezet

Pagina: 1
Acties:
  • 808 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• nvidia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09-2024
Korte schets probleem:

Thuis bij mijn vriendin hebben ze een router met access point, nl. SMC 2804 WBR V.02! Tijdens het bellen met gsm naar huis naar gsm binnenhuis komt op de gsm van mijn vriendin de melding: netwerk bezet.

De verschillende gsm''s bevinden zich thuis in nabijheid van het netwerk. Mijn vriendin belde naar alle 3 de gsm's en wanneer ze connectie probeerde te maken kreeg ze deze melding. Na het herhaaldelijk proberen lukt het haar dan wel om verbinding te krijgen.

Toen ze thuis kwam, had niemand een oproep gekregen, er stond dus niets op het schermpje van de gsm.

Zou dit aan het draadloos netwerk kunnen liggen?

Partners: AV-Solutio | Mutrox | B&W | Trinnov

Verwijderd

Kan me haast niet voorstellen. Het Nederlandse GSM-netwerk is 1800MHz en je draadloze netwerk 2,4 of 5GHz.

Lukt het je om dit probleem te reproduceren? Zo ja, je zou eens kunnen properen de Accesspoint(s) en/of router(s) uit te zetten.

• nvidia
OK zou misschien kunnen helpen maar dit is geen oplossing voor het probleem want gisteren was de situatie als volgt:

Haar vader werkte op de laptop die draadloos werkt. Haar zus op de desktop! Tegelijkertijd was ik met haar de stad in om wat te gaan shoppen. Maar we moesten bellen naar de GSM omwille van een bepaalde vraag. Dus wij bellen en gevolg: netwerk bezet!!

Als je dan zegt om de router met Access Point uit te schakelen zorgt dit er wel voor dat ze thuis geen internet hebben :(

Zelf weet ik niet wat precies wat de exacte frequentie is hier in België!!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:11
Ook in België is dit 1800 of 1900 MHz. In ieder geval niet een frequentie die dichtbij 2,4 of 5 GHz ligt.

Verwijderd

nvidia schreef op 11 april 2004 @ 18:42:
Als je dan zegt om de router met Access Point uit te schakelen zorgt dit er wel voor dat ze thuis geen internet hebben :(
Dat ding hoeft ook niet jaren uit ofzo. Gewoon afspreken dat je om 14:00 belt en dat zij alle draadloze app. om 13:55 uitzetten.

En een GSM-netwerk is zoals ddc zegt 900, 1800 of 1900MHz.

• Tom_G
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-12 13:36
ddc schreef op 11 april 2004 @ 19:03:
Ook in België is dit 1800 of 1900 MHz. In ieder geval niet een frequentie die dichtbij 2,4 of 5 GHz ligt.
1900?? Nee hoor, da's enkel in de VS (800 ook denk ik, maar vééél minder zeker)

In Belgïe en meeste (zoniet alle) Europese landen is het 900 en 1800 mhz.

Dus die wi-fi voorziening heeft daar alvast niks maar dan ook niks mee te maken. Ze zitten op een totaal verschillende frequentie.

Verwijderd

Tom_G schreef op 11 april 2004 @ 19:53:
1900?? Nee hoor, da's enkel in de VS (800 ook denk ik, maar vééél minder zeker)
Nou, niet enkel de VS ;) Heel het continent Amerika, incl. Canada. En inderdaad naast de 1900MHz ook 850MHz.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Maar dat maakt allemaal niet uit, want de kans dat een 2.4GHz netwerk stoort op je GSM is miniem. Of gaat je bereik ook achteruit als je de magnetron aanzet?

Ligt het niet gewoon aan ondercapaciteit van je gsm-aanbieder? Dat het netwerk dus daadwerkelijk bezet is?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Tom_G
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-12 13:36
Een magnetron kan wel je draadloze netwerk verstoren. Maar gsm dacht ik niet.

Volgens mij is de meest logische uitleg dat dit probleem bij de gsm operator ligt.

• nvidia
Waaraan zou dit irritante probleem dan kunnen liggen??

• garage
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-04-2023
Een GSM mast kan een maximum aantal gesprekken (verbindingen) afhandelen. Val je daar net buiten dan krijg je volgens mij zulke meldingen.

Denk aan oud&nieuwjaarsnacht. Vlak na 0:00 uur is het ook geen doen om erdoor te komen.

Koop een taart en ga het vieren!

Verwijderd

Waarom *probeer* je het niet gewoon? Jij komt met de hypothese dat het aan wireless apparatuur ligt, neem dan ook zelf de moeite om dat te testen dan wel uit te sluiten.

• nvidia
ok ik ga het haar zeggen dat ze het es moet uittesten!! Maar ok ALS het aan haar netwerk ligt wat zou dan mogelijke oplossing zijn zodat ze op een normale manier kan telefoneren??

Pagina: 1