[tv-opname op dvd] Standalone of via PC?

Pagina: 1
Acties:

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-02 20:13
Zoals de topictitel al zegt, vragen wij ons hier af wat we nu beter/ makkelijk kunnen doen om tv-opnames te maken:

• Of een Standalone DVD-Recorder?
(staat er hier nu tijdelijk eentje van Sony (RDR-GX7) direct aangesloten op de kabel)

• Of een TV-IN-kaartje kopen en in de pc bijzetten?
(er zit al een dvd +/- brander in de kast)

kosten zijn niet het eerste probleem. TV-IN-kaartje zal minder kosten als de standalone (zeker omdat er al een dvd-brander aanwezig is)

maar we zijn op zoek naar de voor-/ nadelen van beide methodes

Leeg - Sinds 20180907

• Schonhose
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-02 11:14

Schonhose

Retro Icoon

TV-In kaartje moet dan wel van hele goede kwaliteit zijn wil je op een hoge resolutie kunnen opnemen.

Ik weet niet hoe de markt nu is, maar in het verleden waren er nogal veel slechte kaarten op de markt waardoor je niet goed kon opnemen.

Stand Alone DVD speler geniet mijn voorkeur, lijkt me dat er anders een dedicated systeem moet komen.

"The thing under my bed waiting to grab my ankle isn't real. I know that, and I also know that if I'm careful to keep my foot under the covers, it will never be able to grab my ankle." - Stephen King
Quinta: 3 januari 2005

Verwijderd

Standalone, zou ik zeggen. Heb ze hier allebei, maar de kwaliteit van de pc is idd veel minder. En het is veel meer werk om de films die je hebt opgenomen op dvd te krijgen. Ben je zo een paar uur mee bezig, terwijl je standalone het rechtstreeks op dvd zet. (Is een standalone met harddisk nix???) :X

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

Als je een Hauppauge PVR 250/350 neemt kan je in hogere kwaliteit opnemen dan met een stand-alone recorder.
Die kaarten hebben een hardwarematige mpeg2 encoder aan boord, en het beeld is perfect.
Bij de meeste goedkope kaarten moet je eerst uncompressed avi opnemen, en daarna omzetten naar mpeg om framedrops te voorkomen.
Bij een standalone recorder is bij hoogste opnamekwaliteit 8Mb/s terwijl je met een 250/350 ook in 12Mb/s kan opnemen.
En je hebt als voordeel dat je op de pc eerst de reclames eruit kan knippen, en dan pas branden.

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Jur schreef op 11 april 2004 @ 23:53:
En je hebt als voordeel dat je op de pc eerst de reclames eruit kan knippen, en dan pas branden.
En dat is nog het grootste voordeel van de het opnemen via de pc.
Kwaliteit zal in beide gevallen niet zichtbaar verschillen als je goed spul koopt.

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-02 12:29
Ik neem ze eerst op de harddisk van mijn sat-receiver op. Vervolgens zet ik het per FTP over naar de PC waar ik het nog een beetje bij kan knippen en er een menuutje om heen kan maken, om het daarna op een DVD te branden.
Pagina: 1