Toon posts:

Battlefield Vietnam: Disconnected From Server

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met het spel Battlefield Vietnam. Ik wordt namelijk automatisch, binnen een minuut, gedisconnect van willekeurige servers. Sommige servers laten mij wel gewoon voor altijd spelen en bij andere wordt ik automatisch gedisconnect. Dit is heel erg frustrerend, vooral als je in een clan speelt. Ik kan vaak als enigste niet meespelen. Dit verhaal geld niet voro alle servers. Het ligt niet aan punkbuster, dat weet ik zeker (getest). Het spel heb ik orgineel en aan de cd-key ligt het ook niet, want die ligt veilig achter het slot :P . Ik wordt absoluut niet gekickt ofzo. Ik wordt gewoon terug gehaald naar het spel menu en krijg een message: disconnected from server. Net alsof de server uit gaat.

Ik heb alle nieuwe drivers, er staat geen zooi op mijn pc (schone installatie) en heb BF Vietnam al een keer opnieuw geinstalleerd. Het probleem is niet heel erg bekend, ik heb al gezocht op internet maar er zijn er toch een paar die hetzelfde probleem hebben. In sommige servers kom ik wel, en in die servers kan ik ook altijd blijven spelen. Het lijkt dus server afhankelijk, maar dat is het niet. Anderen hebben niet dit probleem. Het ligt NIET aan punkbuster of aan de cd-key ofzo, en ik wordt niet gekickt. Ik kom er niet uit en weet niet wat het is. HELP!

Mijn systeem (de bovenste):
http://80.60.215.125/cdcserver/home_specs.html

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2004 15:42 ]

• Fiddle
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik geloof niet dat dit probleem bekend is bij de mensen Kenny?

Asus ROG Strix X570-E Gaming, AMD Ryzen 7 5800X, NZXT Kraken X63, Zotac Gaming GeForce RTX 3080 Trinity OC, G.Skill Trident Z RGB, 2x Samsung 980 Pro 1TB, Fractal Design Define R6 USB-C, be quiet! Straight Power 11 750W

Verwijderd

Topicstarter
Fiddle, wat doe jij nou weer hier en laat die mensen nou gewoon rustig nadenken :P

• Faisalovic
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-10-2025
zie je verbindingsinstellingen in multiplayer (56k/dsl/etc)... misschien dat t daarmee te maken heeft (heb nooit begrepen waar die instellingen voor dienden).
Wat voor internetverbinding heb je? gebruik je een firewall en/of een router... zo ja haal die eens ertussen uit voor de test... Denk inderdaad dat t niet direct de servers zelf zijn maar wel de verbinding/ verbindingsinstellingen of een combinatie (met/zonder de servers) daarvan. Ik probeer maar iets ;)

Verwijderd

Topicstarter
Heb ADSL met een router. Ik heb alle poorten maar open die je kan verzinnen.

Spelpoort, punbuster poorten, gamespy poorten. Alles.

Met die verbindingsinstellingen heb ik ook al gekloot. Dat maakt ook niks uit. Ik krijg toch steeds meer het vermoeden dat het toch aan punkbuster ligt. Ik wordt niet gekickt maar wel gedisconnect. Dus het kan zijn dat die iets probeert te doen en dat mislukt waardoor ik gedisconnect wordt. Volgens mij heb ik ook een keer keer op een niet punkbuster server gespeelt toen ik toch gedisconnect werd. Dat weet ik niet zeker. Stel dat dat het is, dan nog zou ik het liefst wel op PB servers spelen. Het gros van de servers heeft namelijk PB wel aanstaan.

Verwijderd

Nou, dit heb ik dus ook, alleen dan met BF1942.
Zie dit topic Bf 1942 Connection Problems Detected

Verwijderd

Nou dit geintje heb ik dus ook de laatste 2 dagen met de demo versie van secret wapens of WWII.
Ik heb niets gewijzigd en en binnen 1 minuut in het spel krijg ik "disconnected" te zien op bijna alle servers.
Ook met de demo van Wake eiland.
Als ik hem als server laat draaien dan werkt alles prima behoudens het feit dat (sommige) spelers dan "disconnected" te zien krijgen.
Mijn kameraad heeft nergens last van(heeft ook Kabel van @home)
Ik heb wel gezien dat de upload vergroot is van 16 naar 29 kB.
Ik kan mij niet voorstellen dat het bij mij ligt dus voordat ik de zaak op de schop gooi wacht ik het verloop van deze discussie nog even af.

edit:ik heb alle overtollige programma's erafgehaald, herstelpunt gemaakt, register opgeschoond, en opnieuw(alleen ww2 secret weapons of war) geinstalleerd.
mocht niet baten, zelfde probleem.
Mijn pc haalt specs met gemak en veel software heb ik er ook niet op(geen kazaa/msn en dat soort bagger)

edit 2:Het lijkt erop dat mijn probleem is opgelost dank zij deze link

http://www.forumplanet.co....asp?fid=7112&tid=1341474

heb de modem gereset en pc opnieuw opgestart en heb zojuist op 2 servers probleemloos gespeeld.

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2004 02:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet het niet zeker, maar ik kan nu weer spelen. Weet dat nog niet zeker. 1 of 2 servers geprobeert. Ik heb de update poorten van punkbuster opengezet. Ik denk dat het dan toch aan punkbuster ligt. PB is toch ook namelijk pas vanaf 1.6 in BF 1946 gezet. Bij BF Vietnam is het dus ook, want daar zit ook PB in.

Deze poorten moeten jullie openzetten:

UDP 24300 - 24350

Ik denk dat dit het wel is. Porbeer het maar eens, dan zal ik dat ook nog eens doen.
Pagina: 1