Stille mini kast gezocht met twee pci sloten

Pagina: 1
Acties:

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-05 12:03
Ik wilde graag een minikast formaat shuttle, die en muisstil is en ook geschikt om te gamen. Dus een 9800pro kaart erin met een Artic cooler. Gevolg enige pci slot weg :(

Even gekeken hoe slecht onboard geluid is voor je performance, blijkt dus heel slecht te zijn volgens de C 't
Ipv 50 frames hoe je nog maar 40 frames over. Dat is een behoorlijke stap terug dus.

Hebben jullie experts nog een leuke tip voor een iets grotere (net zo stille) kast waar er dan twee pci sloten inpassen zodat ik geluidskaart kwijt kan?

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Verwijderd

Dus een 9800pro kaart erin met een Artic cooler. Gevolg enige pci slot weg
Die koeler zit toch onder de kaart (de kant van de chip), dan mis je geen AGP in een shuttle want de agp kaart zit net andersom als normaal, dus vanaf links naar rechts gezien: AGP - PCI

Het verhaal dat onboard geluidskaarten "bagger" zijn is dus niet waar * . Ik heb hier zelf een 5.1 geluidskaart in mijn Shuttle ( SB75G1 ) zitten en ik vind dat ding perfect werken op mijn speakers (beter dan mijn oude geluidskaart iig, maar dat was een SB128). In die shuttle zit 1x AGP en 1x PCI.
Ik denk dat je beter in AV kan vragen of een onboard geluidskaart slechter is voordat je een kast koopt waar offboard geluid in zit.

Ik weet toevallig dat ASUS AOpen een onboard geluidskaart had gemaakt met een buis ipv een transistor, als dat geluid niet beter is dan het gemiddede geluidskaartje dan weet ik het ook niet meer :+

* dit kan ik dus niet met zekerheid zeggen, maar ik vind het dus onzin dat het slechter is zolang ik het niet met 100% zekerheid kan zeggen. Geef eens een url van c't waar ze dat aangeven.

@ MF, ja was idd een AOpen.
Zie ook: nieuws: AOpen AX4GE Tube-G moederbord review

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2004 15:47 ]

• MF
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-05 09:56

MF

Take a Seat

De behuizing zelf zal weinig geluid maken ;) de hoeveelheid geluid zal helemaal afhankelijk zijn van de door je gebruikte koelers. Wat is eigenlijk het probleem met het PCI slot? Als je het in een grotere behuizing zet zal de Artic cooler toch nog over het PCI slot uitsteken...?

• MF
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-05 09:56

MF

Take a Seat

Verwijderd schreef op 11 april 2004 @ 15:36:
Ik weet toevallig dat ASUS een onboard geluidskaart had gemaakt met een buis ipv een transistor, als dat geluid niet beter is dan het gemiddede geluidskaartje dan weet ik het ook niet meer :+
Was dat niet AOpen? (of Abit, maar Asus was het meen ik niet :) ) Tevens viel het de kwaliteit van dat ding nogal tegen, was wel een nieuwspost van op t.net. Ivm veel storing en ruis door de omliggende componenten op het mobo viel het nogal tegen en wat niet veel beter dan de standaard onboard sound dingen.

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-05 12:03
KingofDos je brengt me wel op een idee. Ik ging eerst uit van de zalman 80 koeler op mijn 9800.
Die gaf wel problemen met het in de weg zitten bij het pci slot. Maar de zalman zat aan twee kanten van de kaart de artic zit echter maar aan één kant. Nooit aan gedacht dat hij wel eens aan de goeie kant zou kunen zitten (het is een soltek 3401 kast)
Misschien is er toch nog hoop, dat zou mooi zijn _/-\o_
Dan kan ik toch mijn oude geluidskaart kwijt.

bedankt

ps de c't had diverse onboard chips getest en de meeste gaven toch ene behoorlijk verlies op een 3 ghz. Meer dan ik in ieder geval verwachte.
Ook de geluidskwaliteit zou erg slecht zijn van het 3d geluidsbeeld, slecht de bronnen te pinpointen.

[ Voor 27% gewijzigd door ErikRo op 11-04-2004 17:16 ]

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Verwijderd

ErikRo schreef op 11 april 2004 @ 17:14:
KingofDos je brengt me wel op een idee. Ik ging eerst uit van de zalman 80 koeler op mijn 9800.
Die gaf wel problemen met het in de weg zitten bij het pci slot. Maar de zalman zat aan twee kanten van de kaart de artic zit echter maar aan één kant. Nooit aan gedacht dat hij wel eens aan de goeie kant zou kunen zitten (het is een soltek 3401 kast)
Misschien is er toch nog hoop, dat zou mooi zijn _/-\o_
Dan kan ik toch mijn oude geluidskaart kwijt.

bedankt

ps de c't had diverse onboard chips getest en de meeste gaven toch ene behoorlijk verlies op een 3 ghz. Meer dan ik in ieder geval verwachte.
Ook de geluidskwaliteit zou erg slecht zijn van het 3d geluidsbeeld, slecht de bronnen te pinpointen.
Met 3DMark 2003 kun je testen wat de invloed is van je geluidskaart op de 3D performance. Niet alleen onboard kaarten (die meestal gewoon op de PCI bus zitten of soms op de SM bus) hebben een negatieve invloed op je performance. Eigenlijk de enigste 2 kaarten (prof kaarten uitgezonderd) die geen invloed hebben op je performance is de Creative Audigy 2 (PCI versie) en de onboard nVidia Soundstorm.

Als je dus een goedkoop geluidskaartje haalt (CMI of AC97 kaartje) of een simpel onboard kaartje hebt (zelfde chips) dan kost geluid je wat CPU (net zoals de meeste onboard of PCI netwerkkaarten) en daardoor gaat dan je performance wat omlaag.

Er zijn vaak mensen die zeggen dat onboard kaarten kut zijn, maar deze zitten meestal gewoon direct aan de PCI bus gesoldeerd en zijn daarom dus niet beter of slechter als gewone PCI kaarten.

Ook zie je vaak onboard Gigabit netwerkkaarten op een moederbord met een chipset dat geen 64-bits PCI kaarten ondersteunt, op die manier ga je die volledige bandbreedte nooit halen en ben je dus in feite in de marketing getrapt.

Een gigabit kaart kan theoretisch 128 megabyte per seconde versturen, en de PCI bus theoretisch ook. Alleen het nadeel aan de PCI bus is dat je het nooit volledig kan gebruiken, daarnaast zul je de ontvangen data ook weg moeten schrijven naar de hdd en die zit ook aan de PCI bus.

Gelukkig komt binnenkort PCI Express dan is die volle PCI bus opgelost en heb je er ook niet zoveel last meer van dat PCI apparaten CPU nodig hebben. Als je echter een soundcard hebt zonder hardwarematige codering en kanaalscheiding kost het je nog altijd performance. Ik verwacht wel dat in de toekomst zelfs de goedkopere sound oplossingen de soundstorm chips (of gelijk) gebruiken en ook netwerk oplossingen die geen CPU meer vragen.

• PietProem
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-05 16:36

PietProem

n/a

Antec kastje iets breder dan een Shuttle alleen er kan een micro atx bordje in!

Antec Aria

http://www.antec-inc.com/...nclosure.php?ProdID=15130

Verwijderd

Wat betreft audioperformance kun je eens met/naar RightMark Audio Analyser / RightMark 3D sound kunnen kijken. > http://audio.rightmark.org/

In ieder geval horen kasten topics in OH, zie ook de CME policy
move Casemodding & Elektronica > Overige Hardware

Verwijderd

Ik ben ook wel geinterreseerd(of whatev :P ) in die kast... Mooi klein en ik vind dat een iets bredere kast nooit weg is :).
Alleen jammer dat er geen 3.5" slot in zit(extern).
Alsie uitkomt ga ik hem cker kopen!

• all_by_myself
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-04 12:58

all_by_myself

Per Ardua ad Astra

Ik heb zelf de Morex 688.... die heeft plaats voor 2 PCI sloten...

Zie de review...

http://www.backyard-family.com/html/epia_v10000.html

AMD Ryzen 9 PRO 3900, 32GB, Win11 x64

Pagina: 1