[XP] na installatie geen gebruikers aangemaakt

Pagina: 1
Acties:

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-05 15:48

Maasluip

Kabbelend watertje

Topicstarter
Ik heb XP geinstalleerd, maar het stukje waar gevraagd wordt om gebruikersnamen in te vullen heb ik over geslagen (met skip) omdat de computer toch in een domein komt.

Echter, nu ik in moet loggen zijn er blijkbaar ook helemaal geen gebruikers aangemaakt, behalve Administrator en daarvan weet ik geen wachtwoord. Wachtwoord leeglaten helpt niet, wachtwoord administrator is het ook niet, ik krijg altijd de melding 'The system cannot log you on due to the following error: The specified domain either does not exist or could not be contacted'.

Er wordt in het inlogscherm geen computernaam of domein aangegeven.

Hoe kan ik mezelf nu inloggen?

Signatures zijn voor boomers.

• HyperDevil
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-12-2025
Veilige Modus

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
tijdens installatie heb je niet gezegd dat ie in een domain moest :?

A wise man's life is based around fuck you

• Maasluip

Maasluip

Kabbelend watertje

Topicstarter
@HyperDevil: safe mode werkt ook niet, ik word nog altijd gevraagd om als Administrator in te loggen (waar ik dus geen wachtwoord van heb of heb ingegeven)

@zwelgje: dat werd tijdens de setup niet gevraagd. Blijkbaar betekent "Skip": 'stap over alle verdere installatiestappen heen' en niet 'stap over deze installatiestap heen'.

Verwijderd

Tijdens de installatie moet je toch een administrator wachtwoord invullen, ookal sla je de optie over om direct meerdere gebruikers aan te maken.

Als je d'r echt niet uitkomt wordt dat dan niewe inslallatie :)

• 0xDEADBEEF
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op 11 april 2004 @ 16:11:
Tijdens de installatie moet je toch een administrator wachtwoord invullen, ookal sla je de optie over om direct meerdere gebruikers aan te maken.

Als je d'r echt niet uitkomt wordt dat dan niewe inslallatie :)
Niet persé: ntpasswd
offtopic:
Kan ook alle lokale gebruikers weergeven.

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

• Maasluip

Maasluip

Kabbelend watertje

Topicstarter
0xDEADBEEF schreef op 11 april 2004 @ 20:19:
[...]

Niet persé: ntpasswd
offtopic:
Kan ook alle lokale gebruikers weergeven.
Ziet er veelbelovend uit, maar ntpasswd zegt dat het administrator wachtwoord leeg is (*BLANK* password) en als ik het wil zetten krijg ik unreferenced pointers en exceptions in Linux.

Verder is het ook vreemd dat de error over een domain gaat en niet dat het wachtwoord incorrect is.

Ik heb de XP setup CD er maar weer in geduwd en ik krijg mooi een optie om de bestaande installatie te repairen. Kom ik in de recovery console, moet ik het administrator wachtwoord ingeven, ik geef niks in, kom ik er gewoon in. 8)7

Ofwel: XP is echt zwaar in de knoop geraakt door geen gebruikers op te geven en met skip verder te gaan.
Buggy install dus. Ik begin maar weer van voorafaan. |:(

Pagina: 1