Toon posts:

W2k installen error code 7

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,
Ik wil graag Windows 2000 Professional installeren op mijn HP Vectra VE machine. Deze heeft een 200mhz processor en 64 mb ram.

Bij het opstarten van de installatie met diskettes krijg ik:
code:
1
2
File \ntkrnl.exe could not be loaded. The error code is 7.
Setup can not continue. Press any key to exit.

Ik heb het volgende al geprobeerd:
- Verschillende cd-rom spelers geprobeerd.
- Eerst win98 geinstalleerd en dan w2k met cd-rom.
- Eerst win95 geinstalleerd en dan w2k met cd-rom.
- Ramkaartjes verwisseld voor anderen ( 4 stuks).
- Meerdere malen nieuwe bootdisks gemaakt. ( van de cd en bootdisk.com)
- Harde schijf is helemaal schoon ( FAT32 geformateerd) ((2Gb))

Verschillende andere fora en microsoft.com zeggen dat het aan de ramkaartjes kan liggen. Volgens memtest86 zijn mijn kaartjes goed.

CMOS settings kan ik niet wijzigen, want die komen nergens in mijn BIOS voor. Mijn BIOS op 'default settings' zetten helpt ook niet.

De 'how to install windows 2000 professional' op Microsoft.com helpt niet. Ook dit forum bied geen uitkomst.

Ik weet niet wat voor een moederboord erin zit.

Eerder is het mij al eens gelukt W2k op dezelfde machine te installeren. Ik zit met mijn handen in het haar. Weet iemand raad?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Installatie medium niet toevallig beschadigt waardoor corruptie optreed?
Is die hdd ook wel helemaal lekker, niet dat hij ergens blijft hangen waardoor files niet goed gekopieert kunnen worden.

Verwijderd

Topicstarter
hd is niet stuk. hij maakt af en toe wat gekke piepjes, maar een test voor bad sectors geeft aan dat die goed is.

wat betreft de cd-rom. ik heb twee kopiën gebruikt. beiden geven dezelfde fout.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Verwijderd schreef op 11 april 2004 @ 15:26:
- Eerst win98 geinstalleerd en dan w2k met cd-rom.
- Eerst win95 geinstalleerd en dan w2k met cd-rom.
Copieer de I386 map van je CD eens op je harddisk en installeer dan eens vanaf harddisk? Hiermee kan je dan de harddisk volledig uitsluiten :)

Verwijderd

of direct vanaf de cd installeren, pak een opstartdisk van win98 ga naar de i386 dir en typ in winnt en de instal zal beginnen

Verwijderd

Topicstarter
k probeer dit ff ( had deze tip nog niet gevonden. _/-\o_ )

d.

Verwijderd

Topicstarter
ding van dutchtubby werkt. ik moet er wel bij vermelden dat ik nu de nieuwste en snelste cd-rom speler in huis eraan gehangen heb. ook heb ik alle overbodige hardware eruit gesloopt ( pci kaartjes)

kostte me wel 1-uur downtime van de server ( daar heb ik de cd-rom speler uit gesloopt) :7

_/-\o_
Pagina: 1