Beste mensen,
Ik wil graag Windows 2000 Professional installeren op mijn HP Vectra VE machine. Deze heeft een 200mhz processor en 64 mb ram.
Bij het opstarten van de installatie met diskettes krijg ik:
Ik heb het volgende al geprobeerd:
- Verschillende cd-rom spelers geprobeerd.
- Eerst win98 geinstalleerd en dan w2k met cd-rom.
- Eerst win95 geinstalleerd en dan w2k met cd-rom.
- Ramkaartjes verwisseld voor anderen ( 4 stuks).
- Meerdere malen nieuwe bootdisks gemaakt. ( van de cd en bootdisk.com)
- Harde schijf is helemaal schoon ( FAT32 geformateerd) ((2Gb))
Verschillende andere fora en microsoft.com zeggen dat het aan de ramkaartjes kan liggen. Volgens memtest86 zijn mijn kaartjes goed.
CMOS settings kan ik niet wijzigen, want die komen nergens in mijn BIOS voor. Mijn BIOS op 'default settings' zetten helpt ook niet.
De 'how to install windows 2000 professional' op Microsoft.com helpt niet. Ook dit forum bied geen uitkomst.
Ik weet niet wat voor een moederboord erin zit.
Eerder is het mij al eens gelukt W2k op dezelfde machine te installeren. Ik zit met mijn handen in het haar. Weet iemand raad?
Ik wil graag Windows 2000 Professional installeren op mijn HP Vectra VE machine. Deze heeft een 200mhz processor en 64 mb ram.
Bij het opstarten van de installatie met diskettes krijg ik:
code:
1
2
| File \ntkrnl.exe could not be loaded. The error code is 7. Setup can not continue. Press any key to exit. |
Ik heb het volgende al geprobeerd:
- Verschillende cd-rom spelers geprobeerd.
- Eerst win98 geinstalleerd en dan w2k met cd-rom.
- Eerst win95 geinstalleerd en dan w2k met cd-rom.
- Ramkaartjes verwisseld voor anderen ( 4 stuks).
- Meerdere malen nieuwe bootdisks gemaakt. ( van de cd en bootdisk.com)
- Harde schijf is helemaal schoon ( FAT32 geformateerd) ((2Gb))
Verschillende andere fora en microsoft.com zeggen dat het aan de ramkaartjes kan liggen. Volgens memtest86 zijn mijn kaartjes goed.
CMOS settings kan ik niet wijzigen, want die komen nergens in mijn BIOS voor. Mijn BIOS op 'default settings' zetten helpt ook niet.
De 'how to install windows 2000 professional' op Microsoft.com helpt niet. Ook dit forum bied geen uitkomst.
Ik weet niet wat voor een moederboord erin zit.
Eerder is het mij al eens gelukt W2k op dezelfde machine te installeren. Ik zit met mijn handen in het haar. Weet iemand raad?