gratis ethernetmodem+switch of dure multipc modem?

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

• chaser
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-05 00:58
M,n vader vroeg aan mij om voor hem een adsl abbonement af te sluiten

Wanadoo lite leek me wel wat
geen aansluitkosten
gratis ethernetmodem
en de eerste 6 maanden 19,95

alleen nou vraag ik me toch iets af
1 van de voorwaarden was wel dat er meerdere computers tegelijk op internet kunnen
met de gratis ethernetmodem kan maar 1 computer tegelijk op het internet
nou weet ik dat je op een ethernetmodem ook een switch/router kan aansluiten
en je moet als je bij wanadoo een multipcmodem koopt 99 euro betalen

wat is beter?
de gratis ethernetmodem nemen en daar een router/switch op aansluiten (welke?) of toch maar de dure multipcmodem van 99 euro kopen
een extra router/switch erbij kopen is namelijk niet duurder als 50euro
scheelt toch weer minimaal 50euro

(ik weet dat dit soort vragen al eens eerder gesteld zijn maar het gaat mij om de ervaringen)

I don't say we all ought to misbehave, but we ought to look as if we could.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
maakt niet uit wat beter is kwa snelheid schiet je er niks mee op iig

ik zou gaan voor de losse switch, die kan je eventueel wel weer vervangen als je meer pc's neemt

* Zwelgje heeft een router met switch en alsnog een losse 3com switch erachter hangen

[ Voor 24% gewijzigd door Zwelgje op 11-04-2004 15:15 ]

A wise man's life is based around fuck you

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-05 12:04
Een switchje kost je 25 euro.... Lijkt me een prima oplossing :)

• Bobje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-05-2024
Icey schreef op 11 april 2004 @ 15:14:
Een switchje kost je 25 euro.... Lijkt me een prima oplossing :)
De ADSL-modem geeft toch maar 1 IP vrij. Dus dan zou je hem ook nog om moeten tweaken.

Die multi PC modem aanschaffen is een prima oplossing. Dan weet je dat het werkt en heb je zekerheid. Als je met een switch gaat "kloten", en het werkt niet, dan is het wel lastig voor je vader.

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-05 12:04
bobje86nl schreef op 11 april 2004 @ 15:17:
[...]
De ADSL-modem geeft toch maar 1 IP vrij. Dus dan zou je hem ook nog om moeten tweaken.

Die multi PC modem aanschaffen is een prima oplossing. Dan weet je dat het werkt en heb je zekerheid. Als je met een switch gaat "kloten", en het werkt niet, dan is het wel lastig voor je vader.
De oude modems geven maar 1 ip af, de nieuwe toch meerdere?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
bobje86nl schreef op 11 april 2004 @ 15:17:
[...]

zelfs die single pc modem is een router en routeerd ook netjes van lan>wan, ook al zit er maar een poort op. (hence het woord 'router')

dat 'omtweaken' was van een paar jaar geleden toen je nog die speedtouch home modems had (dat was geen router maar slechts een modem) die moest je toen ombouwen (software) naar een router

heden ten dage hoeft dat niet meer

[ Voor 20% gewijzigd door Zwelgje op 11-04-2004 15:22 ]

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Ik heb vorige week mij ADSL bestelling binnen en ik had een ethernet modem besteld. Maar die waren niet meer uit voorraad leverbaar dus kreeg ik een multi-pc modem. [Ook wanadoo ADSL lite].

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2004 15:25 ]

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:52

Korakal

Up up up!

Kom, dit soort dingen is best met de search/google te vinden.
(ik weet dat dit soort vragen al eens eerder gesteld zijn maar het gaat mij om de ervaringen)
...en daar was je zelf ook al van bewust. Het komt nu erg lui op mij over. Niet de bedoeling dat je dat als 'smoes' voor een topic gebruikt.

Uiteindelijk maakt het dus niks uit, dus ik zou de goedkoopste oplossing nemen. Succes met kiezen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.