Toon posts:

PIII 800 Processortypes

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij wegwijs maken in het bos van PIII benamingen: FSB, SECC2, FCPGA, Tray.

Ik heb een Asus P3B-f Mobo, dus zit een beetje vast aan SLOT1 (navraag bij Intel leverde een negatief advies voor het gebruik van de converter FCPGA - Slot 1 op).

Als ik ergens de benaming FSB (met of zonder Tray) zie staan, is dit dan hetzelfde als Slot1 SECC2?

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

Okay,

je hebt 800E dit is 8x 100 (FSB) = 800
je hebt 800EB dit is 6 x 133 (FSB) = 800
je hebt Slot 1 zoals bij jouw P3b
je hebt FCPGA, dat zijn de platte chippies zoals je die vroeger ook had.
SECC2 zegt wat van de behuizing van de Slot procs. SECC2 is eigenlijk bij alle PIII is het geval. (2 gaatjes in de cartridge voor de cooler).

hoop dat je er wat aan heb.

Tip: Koop de 800E, kan je nog overclocken en sluit beter aan op je mobo ivm de BX chipset, t'is niet onmogelijk maar kan vaak wel wat troubles veroorzaken.

Tip2: Slot1 -> FCPGA converter kun je gewoon gebruiken hoor, geen enkel probleem.

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 31-08 17:22

Beaves

Usque ad Finem

Slot 1 is SECC2. Maar even over het advies van Intel, dat is complete bullshit, ik heb zelf een P3B-F met een 800E en m.b.v. een MSI converter loopt deze proc. stabiel op 992 MHz (op 1066 net niet). Ik zou zelf voor een converter gaan en dan een FC-PGA gaan, omdat deze goedkoper zijn en als je in de toekomst een nieuw mobo koopt je geen nieuwe proc. hoeft te kopen.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• TheBrain
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik ben nu bij een aantal computerzaken geweest en die hebben negatief geadviseerd over het gebruik van converters. Er is er zelfs een die ermee gestopt is.

Niet zozeer vanuit het commerciële aspect maar omdat ze er zelf teveel van terugkregen. Het kan goed gaan, maar het kan ook vaak problemen geven.

Over de begrippen:
FSB is de Front Side Bus en de snelheid die hier gegeven wordt is de snelheid waarmee je proc praat met je mobo. (even kort door de bocht gesteld). In jouw geval dus 100Mhz.

Tray is de wijze waarop de proc geleverd wordt. "Tray", dan krijg je hem kaal uit een rekje geleverd. "Boxed", dan krijg je een processor + koeler compleet gemonteerd in een doosje ("box")

Het is dus niet zo dat FSB met of zonder tray iets zegt over welke slot je processor heeft. Als je zonder converter aan de slag wilt --> Pentium 3 800E op Slot 1

FCPGA is de wijze waarop de chip gebouwd is. FCPGA=Flip Chip Pin Grid Array. Een FCPGA chip maakt gebruik van een socket 370 connector (waar je dus een converter voor nodig hebt)

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

Slot 1 is niet per definitie SECC2, De wat oudere Pentium 2's <400 zijn Slot 1 SECC1

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:41
Aangezien het leidend voorwerp een PIII is kun je gerust stellen dat Slot 1 = SECC2 (SECC2 = Slot 1 is natuurlijk beter).

Overigens, ik weet niet of je wil o.c.'en, maar dan kun je wellicht beter een iets lager geclockte PIIIe nemen; 700 of zo. Die P3B-F kan prima op 133MHz FSB draaien, althans de mijne draait rockstable op 133MHz. Zodoende kun je je 700 op 933 laten draaien en heb je ook nog 'ns een snelle 133MHz FSB (BX133 schopt kont). 'tis maar een ideetje.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• TheBrain
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Overigens, ik weet niet of je wil o.c.'en, maar dan kun je wellicht beter een iets lager geclockte PIIIe nemen; 700 of zo. Die P3B-F kan prima op 133MHz FSB draaien, althans de mijne draait rockstable op 133MHz. Zodoende kun je je 700 op 933 laten draaien en heb je ook nog 'ns een snelle 133MHz FSB (BX133 schopt kont). 'tis maar een ideetje.
Wat voor geheugen heb je er dan in hangen ? en was het een bx100 die je naar 133 FSB heb geclockt ?

Is namelijk voor mij ook een ideetje.
Pagina: 1