Toon posts:

[winXP] Maxtor 80GB 8mb Ontoegankelijk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Enkele maanden geleden nam ik een 2de hardeschijf in gebruik. (de maxtor)
Sinds een week deed deze raar. Ik kon bvb nog wel een map openen maar dan bleek een van de submappen beschadigd en kon ik zo het bestand niet openen.

Ik deed een foutcontrole en na 2 uur wachten deed hij het weer...
Nu wou ik vandaag opstarten en windows vertelt me dat de schijf op haar consistentie moet gecontroleerd worden. Even later krijg ik een hele lijst
"bestandsrecordsegment XXXX is onleesbaar" ik laat de controle lopen maar in de laatste fase blijft het maar duren... en de controle wordt niet afgerond.

Ik start windows toch gewoon op en wanneer ik nu de schijf wil benaderen krijg ik de melding "D:/ is niet toegankelijk bestand of map is onleesbaar en beschadigd".of " D:/ is niet toegankelijk de parameter is onjuist"

wat ik al deed:
- pc opstarte met powermax op diskette. Dit gaf de melding "cannot find DOS..."
- Partition magic beweert dat de schijf volledig vol staat... en geeft crc error #45
- BALEN

De schijf staat vol belangrijke spullen en het zou erg erg erg stom zijn als deze verdwenen.

Ik hoop dat hij niet finaal dood is

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2004 15:19 . Reden: te snel verstuurd ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Hmmm, lijkt op weer een stervende maxtor.
beste kun je dat ding eens troubleshooten, gooi hem eens leeg met debug, laat fdisk en format er vervolgens eens overheen lopen, mocht het zijn dat hij daar fouten aangeeft (recoverying allocation untis enzo) dan kun je die schijf afschrijven want dan issie kapoet.

• RAJH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Maxtor powermax downloaden en daarmee je harde schijf testen:

http://www.maxtor.com/en/support/downloads/powermax.htm

Mocht tie niet door de test komen je hardeschijf voor garantie terug naar de leverancier brengen.

• Anubis801
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-12-2025
Draai effe PowerMax te downloaden vanaf de Maxtor website.
Verder wat meer info en iets meer research van je kant is welkom.

=/\= System Status =/\=

• The Wrecker
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01:26

The Wrecker

Networking Rulez

Verwijderd schreef op 11 april 2004 @ 14:50:
knip....

Ik start windows toch gewoon op en wanneer ik nu de schijf wil benaderen krijg ik de melding "D:/ is niet toegankelijk bestand of map is onleesbaar en beschadigd".

wat ik al deed:
- pc opstarte met powermax op diskette. Dit gaf de melding "cannot find DOS..."
Je moet dan ook een DOS bootdisk gebruiken
- Partition magic beweert dat de schijf volledig vol staat... en geeft crc error #45
- BALEN

De schijf staat vol belangrijke spullen en het zou erg erg erg stom zijn als deze verdwenen.

Ik hoop dat hij niet finaal dood is
Idd trouble shooten en tooltjes aan de gang. Probeer een fix mbr of fixboot. fdisk/mbr . (wat was dat commando nou:P) Ik gok dat je Master boot record of FAT Corrupt is. Hoor je tikken / vreemde geluiden?

Verwijderd

Topicstarter
ok heb powermax kunnen draaien

"This disk is failing" en ik kreeg een code.

nu is m'n vraag is er nog iets van de data te redden of is nu zeker onmogelijk

• The Wrecker

The Wrecker

Networking Rulez

Verwijderd schreef op 11 april 2004 @ 15:04:
ok heb powermax kunnen draaien

"This disk is failing" en ik kreeg een code.

nu is m'n vraag is er nog iets van de data te redden of is nu zeker onmogelijk
Niets is onmogelijk :P

ff serieus, we hebben wat meer info van je nodig. welke code bijvoorbeeld. en de vragen hierboven beantwoorden. Anders kunnen we je niet helpen. Gelijk formatten en debug zou ik nog niet doen. aangezien er belangrijke data op staat zei je.

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg zo'n RMA code "de9da77d"
Ik hoor geen rare tikken of geluiden.
Debuggen en format wacht ik nog wel even mee lijkt me echt de noodoplossing.

Je commando om de master boot record te checken ben ik even aan het zoeken...

De schijf heeft NTFS indeling

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2004 15:12 ]

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Verwijderd schreef op 11 april 2004 @ 15:11:
Je commando om de master boot record te checken ben ik even aan het zoeken...
fdisk /mbr ?

Verwijderd

Topicstarter
"fdisk /mbr" inderdaad dat dacht ik ook

maar bij uitvoeren krijg ik de meldingen "windows kan het bestand fdisk niet vinden controleer of u..... blablabla"
Zelfde vanuit dos "cannot find.... balabla

Bij het benaderen van de schijf krijg ik ook vaak de melding "D:/ is niet toegankelijk de parameter is onjuist"

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2004 15:20 ]

• Ban-Aan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02:45
Probeer het eens met ontrack easy recovery.
suc6

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op 11 april 2004 @ 15:16:
"fdisk /mbr" inderdaad dat dacht ik ook

maar bij uitvoeren krijg ik de meldingen "windows kan het bestand fdisk niet vinden controleer of u..... blablabla"
Zelfde vanuit dos "cannot find.... balabla

Bij het benaderen van de schijf krijg ik ook vaak de melding "D:/ is niet toegankelijk de parameter is onjuist"
ook logisch, in NT zit geen fdisk meer. En Fdisk kan niets doen met NTFS hdds, daar zul je fixmbr voor moeten gebruiken vanuit de recovery console.
Maar goed, persoonlijk zou ik er geen moeite meer aan gaan verspillen, die schijf is namelijk dood.

• RAJH
  • Niet online
Je kan proberen een ghost te maken van die schijf of handmatig de belangrijkste data te kopieren, maar je hebt nu iig wel veel kans op data corruptie.

Verwijderd

Topicstarter
Ro : Hoe doe ik dat...

Alle suggesties zijn welkom

• The Wrecker

The Wrecker

Networking Rulez

Ja staat er al boven he.
Anyway, er is onder winxp nog een paar andere commando's als je in de recovery console gaat. Welke dat waren weet ik niet meer. Heeft een keer geholpen bij me laptop (vakantie foto's)
ook logisch, in NT zit geen fdisk meer. En Fdisk kan niets doen met NTFS hdds, daar zul je fixmbr voor moeten gebruiken vanuit de recovery console.
Maar goed, persoonlijk zou ik er geen moeite meer aan gaan verspillen, die schijf is
namelijk dood.
Hmm dood weet ik niet geen vreemde tikken of geluiden, hoe kom je tot deze conclusie?

Fixmbr zocht ik idd waarschijnlijk

[ Voor 39% gewijzigd door The Wrecker op 11-04-2004 16:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hebt net wat men ontrack data recovery geknoeid

Deze scande en vond files (voornamelijk nutteloze albumarts) de verdere scan duurde nog 2700 uur en hij gaf ook een "error while scanning disc" (ging wel door)

Dus volgens mij moet er nog wat te redden zijn!!
Nu nog vinden hoe

• RAJH
  • Niet online
Je kan het proberen met (Symantec) Norton Ghost, die maakt een image file aan van de gehele schijf of alleen een partitie (is in te stellen) en zet die op de primaire schijf (Wel controleren of je genoeg vrije ruimte hebt). Als je dan de nieuwe Maxtor krijgt kan je die image weer terugzetten naar die HD.

Succes :)
Pagina: 1