Toon posts:

internet valt uit door router (sitecome dc-202 V3)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
sinds gister heb ik een router aangesloten om op de andere pc ook inet te krijgen.
de router die ik heb gekocht is een Sitecom dc-202 V3.

het probleem wat ik eigenlijk meteen kreeg is dat af en toe mijn inet uitviel. ik werd gedisconnect van mIRC en van msn. het surfen ging ook behoorlijk traag.
nou heb ik een nieuwe update geinstalleerd voor het firmware: Firmware Version 1008.

het is wel wat verbeterd. nu krijg ik als ik een potje cs wil gaan spelen een ping van 400. en meteen valt de rest van mijn internet uit. ik heb een internetaansluiting van chello: classic.

iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen?

alvast bedankt.

• The Wrecker
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:22

The Wrecker

Networking Rulez

Is er iemand die op dat moment aan het downloaden is of iets anders?

Heb je ook het eurodocsys standaard misschien? Zwart motorola modem?

[ Voor 35% gewijzigd door The Wrecker op 11-04-2004 14:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
nope, ik ben de enige die bezig is. als ik iets met het netwerk wil doen gaat dat ook traag. een bestand van de ene naar de andere pc lukt nauwelijks. vaak connectin timed out.

Verwijderd

Ik heb bij een kennis exact hetzelfde probleem met een Sitecom WL-018, dat is de variant met ingebouwd wireless access point. Ik heb ervoor gekozen om de router om te wisselen voor een ander merk. Helaas heb ik nog niets ontvangen van de winkel maar ik heb goede hoop dat het probleem hiermee opgelost is.

Edit: Oh lees nu dat je ook LAN problemen heb, daar had ik geen last van.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2004 14:15 ]

• analog_
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik heb de sitecom dc200 (oudere versie) en die heeft ook een random disconnect functie :( , om de 30minuten ongeveer disconnect ie automatisch , want nogal ergelijk is als je aan het gamen bent.
firmware update lukt me niet.
Ewald

• The Wrecker
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:22

The Wrecker

Networking Rulez

Om de 30 min ? Probeer een een statisch ip te maken onder je netwerkeigenschappen. Kan zijn dat hij constant je ip refreshed. 30 min (kijken of connectie nog bestaat met mac adres)

Verwijderd

Topicstarter
en hoe kan ik dat doen?

• analog_
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik zit op een statische ip (192.168.0.100) ... het maakt gewoon niks uit , ik wordt redelijk geirriteerd van het rotding , en denk om iets anders aanteschaffen (suggesties?).
Ewald

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het inmiddels opgelost.
het probleem was een defecte onboard 100 mbps netwerkkaart die niet goed werkte. ik heb hem aangesloten op een andere kaart en het werk prima.

iig bedankt
Pagina: 1