[WIN2K] Hoe meer rechten?

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

• IJzerboot
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:37
Ik heb een laptop van mijn werk te leen voor eigen gebruik. Ik moet er borg voor betalen, sta er dus ook garant voor. Om problemen te voorkomen heeft de netwerkbeheerder de laptop helemaal dichtgetimmerd. Maar dan ook helemaal dicht.
RMK op "deze computer" en je kunt niet eens meer voor eigenschappen kiezen.
Explorer etc is allemaal niet mogelijk.

Nu is het probleem dat ik thuis zit en bestanden over wil/moet zetten van mijn eigen pc naar de laptop. Dit kan dus niet, omdat ik onder mijn username geen toegang krijg. Ook kan ik mijn eigen legale programma's (bijvoorbeeld van mijn fotocamera, IRfanview) niet installeren. Hoe los ik dat op?
Het is een beetje erg veel werk om al die MBs te branden en over te zetten...

Ik heb de password crackers al gezien, maar die wijzigen allemaal de administrator passwords. Dat hoeft van mij niet, ik wil alleen maar dat ikzelf iets meer toegangsrechten krijg. Hoe krijg ik dat voor elkaar?

De systeembeheerder wil ABSOLUUT niet meewerken. We zijn nu in overleg met zijn baas, maar het ziet ernaar uit dat dat overleggen nog wel een aantal weken gaat duren... En tja, ik heb ervoor betaald, dus ik vindt dat ik dan ook gebruik moet kunnen maken van dat ding.

Nogmaals, ik wil zo min mogelijk veranderen om geen gezeik te krijgen met de netwerkbeheerder, ik ben al zeer tevreden als ik wat kleine progjes kan installeren en toegang krijg via mijn eigen netwerk.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Sorry, maar als het niet mag van de sysadmin, zijn wij ook niet degenen die het voor je kunnen gaan doen - zeker als je het ook gewoon kunt oplossen door een CDtje te branden :o

Toegang tot netwerk: wijzig de instellingen op je eigen server zodat de laptop toegang krijgt. Of stop er een knoppix CD in en ga zo (readonly) werken ipv via de geinstalleerde Windows.

Maar het omzeilen van beveiligingen is niet de bedoeling op GoT :*

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Dit topic is gesloten.