[OC]9500 Pro & AS3, slechte combinatie?

Pagina: 1
Acties:

• Ranzy
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-10-2023

Ranzy

Live 'till You Die

Topicstarter
Hoi,
ik zit hier dus met een Radeon 9500 Pro van Hercules, heeld goed kaartje, ik ben er tevreden van, hij overklokte standaard al van 275/275 naar 371/310 of zo, dus ik dacht, als ik tussen core en fan nu eens Arctic Silver 3 doe, dan geraak ik misschien weer een paar MHz'jes verder. Ik die fan eraf, en ik zie dat er al een silverbased thermische pasta tussen was, maar niet heel de core was bedekt, waarschijnlijk hebben ze bij Hercules gewoon een druppel op de core gedaan en de koeler erop geplaatst (zoals bij P4's de gewoonte is).
Dus heb ik dat goed afgeveegd en met gedenaturaliseerde alcohol proper gemaakt, waarna ik de core met een heel dun laagje AS3 heb bedekt en de koeler teruggeplaatst. Maar nu geraak ik niet meer zo hoog als vroeger (350 core i.p.v. 371), 3DMark 2003 crashed en Aquamark 3 ook als ik dezelfde kloksnelheden instel als ervoor...
Zou dit liggen aan de methode/hoeveelheid van aanbrengen of aan de koelpasta zelf?

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Zit er niet een metalen rand om de core zeg maar?
Die was bij mij altijd hoger dan de core, dus misschien raakt je fan niet zo goed de core nu.

[ Voor 4% gewijzigd door Vincentio op 11-04-2004 13:47 ]

• Ranzy

Ranzy

Live 'till You Die

Topicstarter
Dus misschien een iets dikkere laag AS3 op de core doen? Misschien dat de "P4-methode" dan toch beter is dan de "AMD-methode" (heb het dan natuurlijk over het aanbrengen van de thermal paste).

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:04

Exigence

dnkroz

VinnieWeiss schreef op 11 april 2004 @ 13:47:
Zit er niet een metalen rand om de core zeg maar?
Die was bij mij altijd hoger dan de core, dus misschien raakt je fan niet zo goed de core nu.
Volgens mij heeft hij nog steeds de originele koeler, en daar zit een rand ingefreesd zodat hij de spacer niet raakt.

@TS: haal de koeler er nog eens af en kijk of er niet toevallig AS3 op de weerstandjes naast de core gekomen is.
En anders nog eens aanbrengen, wat varieren in dikte. Dus iets dikker proberen, en anders iets dunner proberen. Gewoon wat spelen met de dikte, en kijken wat het beste werkt.

[ Voor 16% gewijzigd door Exigence op 11-04-2004 16:42 ]

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:27

sapphire

Die-hard pruts0r

Exigence schreef op 11 april 2004 @ 16:41:
[...]

Volgens mij heeft hij nog steeds de originele koeler, en daar zit een rand ingefreesd zodat hij de spacer niet raakt.

@TS: haal de koeler er nog eens af en kijk of er niet toevallig AS3 op de weerstandjes naast de core gekomen is.
En anders nog eens aanbrengen, wat varieren in dikte. Dus iets dikker proberen, en anders iets dunner proberen. Gewoon wat spelen met de dikte, en kijken wat het beste werkt.
Randje, nooit wat van gezien hoor, bij mij zat ie er neit.

Gabriël AM5

• Ranzy

Ranzy

Live 'till You Die

Topicstarter
Heb net de koeler er nog eens afgehaald (is inderdaad nog de standaardkoeler) en opnieuw AS3 aangebracht, eerst een dun laagje dat de hele core bedekt, en dan nog een klein beetje meer in het midden van de core, zodat er zeker genoeg contact zou zijn tussen core en koeler. En ja hoor, ik geraak terug op m'n vroegere kloksnelheden, dus dat is weeral opgelost! straks eens proberen of ik nog hoger geraak...
Pagina: 1