Toon posts:

[XP][externe HD] directory verwijderen gaat niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

eergisteren heb ik met m'n externe hd (maxtor 160 gig) nr m'n neef gegaan om 30 gig van zijn hd over te zetten nr mijn externe hd, geen probleem tot dusver.
Kom ik thuis , wil ik de 3 nieuwe directories openen en er eens in browsen, gaat dit niet?!!! ik kan ze ook niet verwijderen. de foutmelding is de volgende:

E:\...\ is niet toegankelijk.
Toegang geweigerd.

pfff, help? kan iemand tip geven hoe ik toch in de directorie kan geraken of ze althans verwijderen? De hd formateren is geen optie, daar ik geen andere hd heb om vlug even 150 gig op over te zetten.

dank bij voorbaat!

• Tom_G
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-03 17:13
Zo te zien iets gewijzigd aan machtingingen van die mappen in kwestie.

Log je op je eigen pc in met een administrator account? Anders ga je die machtigingen even moeten aanpassen.

Verwijderd

Topicstarter
ben als beheerder ingelogd... daar ligt het dus niet aan...

• Tom_G
Kijk eens je machtigingen na? Mischien is er daar iets mislopen.

Zorg eens dat jij de eigenaar (owner) bent van die map + alle onderliggende directory's en voeg desnoods jouw account toe aan die machtigingen met volledig beheer + zorg dat die overgenomen worden door alle onderliggende mappen & bestanden.

Verwijderd

Dit is een probleem dat je kunt hebben met bijvoorbeeld de "Mijn documenten" van een gezins computer. De rechten van de desbetreffende user staan in het register van de Windows (XP in dit geval) van die user. Ik weet niet hoe het zit als je de mappen eraf wilt gooien, maar ik weet wel hoe je het probleem met de rechten kunt oplossen.

Kopieer niet de hele directory die je nodig hebt maar maak een gelijknamige dir waarin je vervolgens de bestanden zet die in de benodigde dir staan:

zijn C:\directory\x\benodigde map\bestanden in de benodigde map

NIET jouw C:\benodige map\bestanden in de benodigde map

MAAR

jouw C:\bestanden in de benodigde map

Dus nogmaals: NIET de hele map rechtstreeks kopieeren maar alleen de benodigde bestanden die erin zitten.

Ik hoop voor je dat je eruit kunt komen :) Succes

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2004 20:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
dat is het juist, ik kan zelf niet in de map(pen) gaan die ik wil terug van externe hd nr mijn pc zetten, ie zegt constant toegang gewijgerd, zelfs in dos zegt ie et :s help

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Doe eens inloggen als admin en dan ff ownership van die mappen overnemen

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
ik ben zowieso ingelogd als beheerder, wat bedoel je dan ownership van al die mappen overnemen, kun je dat eens concreet uitleggen ? :s thx alvast!

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

• Tom_G
Dat is wat ik eerder al uitlegde. :)

Klik eens rechts op die schijf letter (als je in deze computer staat). Ga in het nieuwe venstertje naar het tabblad beveiliging. Als je dit niet ziet staan (in win xp) zal je moeten eenvoudig delen uitvinken (via extra --> mapopties --> weergave).
Goed, eenmaal op dat tabblad beveiliging kies je voor knopje geavanceerd en kies je voor tabblad eigenaar. Klik daar op je inlog naam (of administrator(s)) en zet een vinkje bij "eigenaar van objecten en subcontainers vervangen"?

Dan op ok. Dan zal hij al die machtigingen veranderen zodanig dat jij de eigenaar bent. Normaal zou je nu al op de schijf moeten kunnen, tenzij die machtigingen zelf ook niet goed staan.

Verwijderd

Topicstarter
thx!!! had zover nog nie gedacht, mja zullen machtigingen ofzo van de vorige eineaar van die mappen geweest zijn die ik du snie kon openen, nu dus wel, thx guys

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Dat is dus precies de reden dat mijn externe HD op FAT32 is geformateerd .. (Buiten het feit dat ie dan ook nog op 9x systemen kan werken)

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• Tom_G
FAT32 is echt niet bepaald interessant voor grote partities...

Dacht zelfs dat je er geen groter dan 32 gb kunt formatteren onder win 2K/xp

Wel handig voor andere platformen (linux, mac, win95/98).

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
dat is dus een 'feature' van de format in win2k/xp; je kan partities >32GB namelijk wel gewoon benaderen .. ofwel even formateren vanaf een win98 bootflop en dan gewoon benaderen vanaf vrijwel ieder platform :)

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

Pagina: 1