nieuw type DVD brander beter dan oude?

Pagina: 1
Acties:

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:06

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
Ik denk erover om een dvd brander aan te schaffen, en daarbij is de kwaliteit belangrijker dan de snelheid.

Ik hoef dan ook geen splinternieuwe brander die op 8x kan branden ofzo, 2x is voor mij genoeg. Zijn de nieuwe branders kwalitatief beter dan de oude, of wordt alleen de snelheid van branden verhoogd?

Kijk als ik minder vastlopers, mislukte dvd's heb bij een nieuwe brander is dat natuurlijk beter, maar als dat weinig verschilt met een ouder type, dan vind ik het zonde om €50 of meer aan een nieuw type uit te geven.

BTW, tis misschien een noobvraag, maar de search heeft niet echt duidelijke topic's opgeleverd..

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:54

The Third Man

The Third Jellyfish

Vooral de compabiliteit met media is omhoog gegaan, maar ook de gemiddelde kwaliteit van de media zelf. Overigens blijft het een goede gewoonte om wat meer te betalen voor kwaliteit (Ritek G04 is bijvoorbeeld een goede productielijn, verschillende merken verkopen -R/+R's daarvan).

Het risico op misbaksels is altijd al klein gebleven zolang je geen slechte recordables gebruikte, dus daar is ook niet veel op veranderd. Ik zou gaan voor een 4x brander, daar kan je nog vrij vlot mee branden en is niet zo duur. De meeste populaire recordables zijn ook 4x en met een 2x brander zou je die ook niet kunnen branden (!).

• wouter37
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-03 14:27
ik denk dat het weinig uitmaakt oud of nieuw ik heb hier een nec1100 en tot nu toe geen mislukte cd's en dvd's mischien is de nec1300 wat voor jou als je niks om snelheid geeft de nec1300 is een plus en min brander
zelde reactie als op FOK

kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-02 16:38

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

NEC 2500A is heer en meester wanneer het op kwaliteit aankomt van gebrande schijfjes! Tevens goed te betalen!

webOS all the way!