Toon posts:

draadloos netwerk aanleggen

Pagina: 1
Acties:
  • 53 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
oke ik ben echt een leek op het hardware en netwerk gebied (totaal geen ervaring) dus gooi me alsjeblieft niet dood met termen die ik niet begrijp..

mijn vraag is dus wat ik allemala nodig heb om een draadloos netwerk aan te leggen tussen 2 computers, ik heb chello als internetverbinding en op mijn ene pc (degene die nu als enige met internet is verbonden) draai ik windows xp, op de andere draa ik gnu/linux (fedora).

alvast bedankt

groeten dungensch,

• bdgroot
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-11-2024
Als je eerst eens zou gaan zoeken??

[ Voor 59% gewijzigd door bdgroot op 11-04-2004 13:20 ]

Laat een computer nooit merken dat je gehaast bent.

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
bdgroot schreef op 11 april 2004 @ 13:16:
Als je eerst eens zou gaan zoeken??
Leuk zo'n reactie, je hebt ook wel gelijk eigenlijk, maar de TS kan hier helemaal niks mee. :)

Kijk eerst maar eens hiero, daar kan je al veel vinden.
Er staat ook een link waar nog meer staat.

Veel succes vandaag.. ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Br@m op 11-04-2004 13:20 ]

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

• bdgroot
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-11-2024
Br@m schreef op 11 april 2004 @ 13:19:
[...]
Leuk zo'n reactie, je hebt ook wel gelijk eigenlijk, maar de TS kan hier helemaal niks mee. :)
Sorry, was nog ff bezig met de url van google >:)

Laat een computer nooit merken dat je gehaast bent.

Verwijderd

Topicstarter
dat heb ik ook gedaan, ben naar dixons geweest, die wilden me niet helpen (??) verder op google gezocht maar daar kom ik weer dingen die ik niet begrijp. verder een aantal mensen gevraagd, een zei dat het enige wat ik nodig was 2 wireless netwerkkaarten. het foldertje van de dixons zegt echter dat ik een router, acces point + nog 20 dingen nodig heb (maar die willen mij toch wel afzetten) dus dan leek dit forum me het beste om het te vragen.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
2 wireless kaartjes is voldoende, je kan dan een ad-hoc netwerk opzetten, gaat vrij simpel

wil je overigens ook internet op die 2pc's :? dan zou ik gaan voor een wireless router (draytek bijvoorbeeld) met wlan aan boord

ander moet je ics gaan draaien op de pc die aan het internet zit namelijk (maw: die pc moet altijd aanstaan als je wilt internetten op die andere pc

bij een ad-hoc netwerk heb je geen accesspoint nodig overigens

[ Voor 67% gewijzigd door Zwelgje op 11-04-2004 13:23 ]

A wise man's life is based around fuck you

• The Wrecker
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:22

The Wrecker

Networking Rulez

Verwijderd schreef op 11 april 2004 @ 13:15:
oke ik ben echt een leek op het hardware en netwerk gebied (totaal geen ervaring) dus gooi me alsjeblieft niet dood met termen die ik niet begrijp..

mijn vraag is dus wat ik allemala nodig heb om een draadloos netwerk aan te leggen tussen 2 computers, ik heb chello als internetverbinding en op mijn ene pc (degene die nu als enige met internet is verbonden) draai ik windows xp, op de andere draa ik gnu/linux (fedora).

alvast bedankt

groeten dungensch,
Gewoon een broadban home station (heeft router accespoint enzo ingebouwd) en een Wlan kaart voor de machines die je draadloos wil hebben.

Errug moeilijk !!! :O

• constructor
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:40
Lijkt mij dat je met 2 nic's wel genoeg hebt om een zogeheten "crossed"verbinding op te zetten tussen de twee computers, werkt met kabel ook zo dus....
:)

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:01

Predator

Suffers from split brain

Hoi,

Lees dit even door:
http://gathering.tweakers.net/forum/faq/forumgedrag

Kijk daarna hier even:
FAQ Network Troubleshooting
en gebruik zeker ook ons search
Er is nog maar weinig wat nog niet gezegd is over wireless in het verleden :)

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.