Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

mms met de nokia 5100 en de motorola V600

Pagina: 1
Acties:

• spooky6900
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-05-2021
Hallo!

Mijn vriend heeft sinds eergisteren een motorola V600, en ik heb al een tijdje een Nokia 5100, maar nu heb ik eindelijk iemand om mee te mmsen! Na een hele tijd aangeklooid te hebben met de instellingen op de motorola V600 (op de Duitse software een heel gedoe) lukte het eindelijk om een mms te versturen. Deze kwam echter niet op mijn telefoon aan, ik krijg dan een sms met een inernetsite waar ik dan de mms kan bekijken. Andersom (als ik een mms naar hem stuur) werkt het hetzelfde, dan krijgt hij een site. Waarom kunnen we elkaars mms niet openen??? Komt het omdat hij het telfort netwerk heeft en ik orange?
Ik zou zeggen, mms is mms, maar dat lijkt dus niet zo te zijn.

Wie helpt???

Groeten, Rieneke

Intel pentium 4 3.0 Ghz, 512 Mb DDR, 160 Gb HDD, Ati Radeon 9800XL, Windows XP

Verwijderd

Orange en Telfort hebben geen "interworking agreement". Dat wil zeggen dat je tussen deze 2 netwerken niet onderling kan MMS'en. Telfort heeft ook geen overeenkomst met KPN.

• Snoop
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
spooky6900 schreef op 11 april 2004 @ 13:10:
Hallo!

Mijn vriend heeft sinds eergisteren een motorola V600, en ik heb al een tijdje een Nokia 5100, maar nu heb ik eindelijk iemand om mee te mmsen! Na een hele tijd aangeklooid te hebben met de instellingen op de motorola V600 (op de Duitse software een heel gedoe) lukte het eindelijk om een mms te versturen. Deze kwam echter niet op mijn telefoon aan, ik krijg dan een sms met een inernetsite waar ik dan de mms kan bekijken. Andersom (als ik een mms naar hem stuur) werkt het hetzelfde, dan krijgt hij een site. Waarom kunnen we elkaars mms niet openen??? Komt het omdat hij het telfort netwerk heeft en ik orange?
Ik zou zeggen, mms is mms, maar dat lijkt dus niet zo te zijn.

Wie helpt???

Groeten, Rieneke
Hoe heb je dat precies voor elkaar gekregen? Ik heb nl een abbo bij Telfort, maar het lukt me maar niet om te mms'en.

Ik heb de instellingen wel van de Telfort site, maar waarschijnlijk voor ik ze op de een of andere manier verkeerd in. Kun jij me misschien helpen hoe ik ze precies in moet voeren?
Alvast bedankt!

Voor de duidelijkheid zet ik ff de instellingen hier neer.

MMS (abonnement)
Connection name: Telfort MMS
Bearer: GPRS
Homepage URL: http://mmsc.mms.telfort.nl: 8002
Access point name: multimedia.o2.nl
Connection type: Continuous
Connection security: Off
PPP user name: o2nl
PPP password: password
Authentication type: Normal
WAP proxy IP address: 193.113.200.195

• Dagobert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-08 11:14
is het niet zo dat je je eerst moet aanmelden bij je provider dat je überhaupt mms wilt kunnen ontvangen ? ik moest iig eerst de klantenservice bellen en zeggen: ik wil kenne mms dame :) zij: okidokie :*)

I must insist that reading my posts is a prerequisite to replying to them. *KLICK*

• Snoop
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Dagobert schreef op 12 april 2004 @ 16:26:
is het niet zo dat je je eerst moet aanmelden bij je provider dat je überhaupt mms wilt kunnen ontvangen ? ik moest iig eerst de klantenservice bellen en zeggen: ik wil kenne mms dame :) zij: okidokie :*)
Ze zeiden tegen mij dat het niet kon vanwege het zakelijke abonnement dat ik heb :?