Toon posts:

Graphickaart Loopt aan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey, ik weet niet of ik dit in de goede room post? zo nee.. verplaatsen!

Het gaat om de volgende kaart: ASUS V9560 V52.16
Ik heb hem al een tijdje, nooit geen problemen mee gehad, maar gister ochtend starten in mijn PC op, en toen hoorde ik een aanlopend geluid, dus heb ik mijn pc open gemaakt en geluisterd waar het vandaan komt, het was dus me graphickaart.

De cooler maakt geluid, dus heb ik hem eruit gehaald en schoon gemaakt.(Ijzeren kapje eraf, en rubbere propelletje met een kwastjes de stof weggehaald!)
Maar het geluid blijft?

Wat kan ik hier het beste aan doen?

Bij voorbaat zeer veel dank!

Groeten,

Sparkey

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-06 10:25

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

probeer wat siliconenspray ofzo, en anders maar een nieuwe fan derop

www.nintendocasemods.com

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Aan de onderkant van een fan zit vaak een stickertje, hieronder zit de lager. Hier wat siliconenspray oid in sprayen kan vaak helpen, maar het kan ook gewoon zijn dat het fannetje af is. Dan zal je op zoek moeten naar een vervangend fannetje van dezelfde grootte (bijvoorbeeld bij een electroboer). Als je garantie hebt kan je dat natuurlijk ook nog probleren ;)
Maar weet je zeker dat het fannetje niet ergens tegen aanloopt, maar het geluid helemaal zelf maakt?

[ Voor 8% gewijzigd door m-m op 11-04-2004 12:50 ]

Verwijderd

Op de fan zit een sticker haal deze eraf, daaronder zit de as waaromheen de fan draait. Geef de as een heel klein druppeltje met olie (of met een kwastje), en het geluid is weg als het goed is.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tips!

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-01 20:38
m-m schreef op 11 april 2004 @ 12:50:
Aan de onderkant van een fan zit vaak een stickertje, hieronder zit de lager. Hier wat siliconenspray oid in sprayen kan vaak helpen, maar het kan ook gewoon zijn dat het fannetje af is. Dan zal je op zoek moeten naar een vervangend fannetje van dezelfde grootte (bijvoorbeeld bij een electroboer).
yep, alleen zou ik dan een grotere fan (80 of 92mm) onder hangen, zodat ie evengoed, of zelfs beter koelt, terwijl ie vele malen minder geluid maakt dan de standaard 40mm fan die er op zit.. :)
met een heel klein beetje technisch inzicht kan je dit makkelijk zelf doen..

• Viper2k1
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-04-2025
De fan op mijn oude Abit Geforce 3 ti-200 liep ook aan en begon al aardig te ratelen. Ik heb de customer service van abit gemaild of ze nog een fan hadden liggen en 2 weken later lag er een nieuw koelblokje met fan in de bus. Je zou dus kunnen proberen om de fabrikant te mailen.

"And folks, if you don't like a little pain once in a while, poker is probably not your game. 'Cause as you can see, you're gonna get it!" (Mike Sexton)

Pagina: 1