Toon posts:

9600 xt defect?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi computerkenners....

Ik als redelijke leek weet niet waar het volgende aan ligt.

Ik heb een:

amd 2600+
asus a7v8x-x
ati radeon 9600 xt

Nu is het zo dat als ik windows start zonder de software van ati. Ik gewoon alles kan doen. Zodra ik de software instaleer geeft de ati software/kaart steeds problemen. Beeld gaat uit en dan weer aan, of soms gaat hij helemaal niet meer aan. Maar hoor ik windows nog wel, zoals msn. Heb ik iets fouts geinstaleerd? Ik heb al diverse verschillende drivers geprobeerd. Ik heb win xp gedeinstaleerd en geinstaleerd en nogmaals gedaan. Helpt helemaal niks, zelfs format en dan win xp bied geen uitkomst. Ik heb wel de 4in1 drivers geinstaleerd en ook eerst de service pack van win xp. zoals staat bij de instalatie handleiding van de kaart.

Maar wat ik ook doe, om de zoveel tijd zegt het systeem poef weg beeld. Ook zie ik dat een bepaald bestand van de ati software veel cpu gebruikt. Ligt dat hier aan of is de kaart kaduk?

Ik hoop dat iemand me kan helpen, want de korte momenten dat ik in een spel kan. Ziet alles er wel heel gelikt uit. Dat smaakt naar meer.

mvg Ben

Verwijderd

Allereerste vraag: Hoeveel vermogen heeft de voeding in je kast en wat is het merk? Voor de rest zijn andere specs ook handig om te weten, wil iemand je evt. kunnen helpen.

• Da Union
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-11-2023
probeer fastwrite aan of uit te zetten,
je kan dat vinden onder beeldscherm properties > advanced > smartguard

sommige kaarten hebben er moeite mee als het aan staat, sommige juist als ie uit staat,
het maakt kwa prestaties trouwens niet uit of hij aan staat of niet

Verwijderd

en staat ie wel op 4x agp? volgens mij werkt de 9600xt met 4x agp, dus daar zou het ook aan kunnen liggen!

Of ff de Omega drivers installeren!

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2004 12:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dat van fast write heb ik ookal geprobeerd. Aan en uit, maakt geen verschil hij blijft dit doen.

Ik heb een aopen 300 watt

zal de rest ook geven, mocht iemand dat nodig hebben.

1 hd westerndigital 120 gig
1 hd westerndigital 160 gig
1 keer lg 52x
1 keer lg 52x32x52
floppy drive
en een extra lan kaartje

Verwijderd

300watt (ik neem aan noname?)
lijkt me echt te weinig voor alles wat erin zit

Verwijderd

Topicstarter
De 9600 xt is wel agp 8x dus dat zou het probleem niet moeten zijn.

Ben nu bezig die omega drivers te downloaden en instaleren. Kan dat in dit geval zoveel uitmaken?

Verwijderd

Topicstarter
Het is een aopen stond er als het goed is ook bij. Maar wat voor een voeding zou iemand me dan aanraden?

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:56

Nik

450 watt :P kun je voorlopig vooruit!

Verwijderd

waarom zou het aan de voeding liggen, als ie geen drivers heeft trekt ie het wel.
lijkt me sterk dat het aan zijn voeding ligt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 april 2004 @ 13:03:
waarom zou het aan de voeding liggen, als ie geen drivers heeft trekt ie het wel.
lijkt me sterk dat het aan zijn voeding ligt.
Ja idd, beetje jammer dat men altijd meteen begint te blaten dat het aan de voeding ligt! Hier draaid alles perfect op mijn 235w voeding, dus ik zou me niet blindstaren op het voedingsgebeuren maar het probleem elders zoeken!

• Backspace-NL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-07 22:13

Backspace-NL

New and Improved!

Wat voor monitor heb je? Ik heb zelf begin afgelopen week een Asus 9600XT gekocht, en deze vertoonde de volgende problemen:

* Soms sprong de monitor 'zomaar' in sleep mode / powersave
* Voor de een of andere vage reden sprong de resolutie te hoog

Ik heb dus een Dell 17" Flat Panel, aangesloten via DVI. Na veel uitproberen en testen ben ik tot de conclusie gekomen dat twee dingen de problemen verhelpen:

* Fast Writes uitzetten
* De monitor aansluiten op de standaard VGA aansluiting i.p.v. de DVI aansluiting

ATI geeft al aan dat het kan zijn dat het niet helemaal goed gaat tussen de VGA kaart en verschillende monitoren als je gebruik maakt van de DVI aansluiting. Dus, mocht je een TFT scherm hebben, en dit via DVI aangesloten, probeer het eens met de standaard VGA aansluiting.

Oh, en ik heb ook 'maar' een 250w voeding. Wel een van Dell, en die beweren dat het ding 'officieel' 350w is, maarja..

[ Voor 9% gewijzigd door Backspace-NL op 11-04-2004 13:17 ]

Verwijderd

Ik heb wellicht een waardevolle toevoeging aan deze topic.

Mijn systeem:
AMD XP 2800
Asus A7V8X-X
512 PC400 DDR
Maxtor 120/7200 8mB
Club3D ATI Radeon 9200 SE 128mB DVI
NEC DVD +/- RW
Antec Overture Lifestyle met 380 Watt Voeding

Ik had problemen met spontaan herstarten van de computer, uitvallen etc. Vooral bij een spelletje als CueClub (een 3d snookerspelletje) was t binnen 10 minuten raak: spontaan uitvallen en weer herstarten.

Mijn videokaart is inmiddels teruggestuurd en nu heb ik er tijdelijk een Club3d 7000 in. Maar: dezelfde problemen. Ik heb nu ook geregeld dat ik geen beeld krijg met opstarten. Ik heb hem nu draaien, maar dan analoog aangesloten (op een Acer AL1751W). DVI werkt nu niet.
Overigens werkt hij ook niet goed op mijn ILyama CRT.

T probleem lijkt dus niet aan de voeding te liggen... Wel aan t merk videokaart in combinatie met de moederkaart???

S.

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Als de drivers niet geinstalleerd zijn dan gebruikt het apparaat geen fastwrites/AGP 8X. Ook al zet je in de BIOS fastwrites aan en de AGP bus op 8X, als de videokaart drivers dit niet ondersteunen dan werkt het niet. Door de ATI drivers te installeren gaat windows automatisch gebruik maken van de fastwrites en AGP 8X instellingen.

Probeer in je BIOS de fastwrites uit te zetten en de AGP lager te zetten en probeer het dan nog eens. Het kan zijn dat je videokaart meer stroom nodig heeft als hij gebruik gaat maken van de hogere AGP snelheid en de voeding die je hebt is niet echt een van de zwaarste voedingen.

Als het goed is dan zit er op je videokaart een molex connector. Nou is het zo dat er meestal aan een groep draden 2 of 3 molexen zitten. Zorg ervoor dat als je een molex op je ATI kaart aansluit dat de andere stekkers niet gebruikt worden. Dit kan zeer zeker uitmaken, ik heb een keer een van de groepen gebruikt om zowel een harde schijf als een ventilator van stroom te voorzien en dit gaf problemen. Omdat je kaart veel stroom nodig heeft kan je maar beter geen andere apparaten op dezelfde groep draden aansluiten om er zeker van te zijn dat dat geen problemen opleverd.
Verwijderd schreef op 11 april 2004 @ 13:20:

Ik had problemen met spontaan herstarten van de computer, uitvallen etc. Vooral bij een spelletje als CueClub (een 3d snookerspelletje) was t binnen 10 minuten raak: spontaan uitvallen en weer herstarten.
Als dit structureel gebeurt wordt heel waarschijnlijk de kaart of misschien zelfs je CPU te warm. Laat de kast open staan, zet er een grote (kamer) ventilator naast die de kast in blaast op de hoogste stand en probeer het dan nog eens. Als nu blijkt dat je langer dan 10 minuten kan spelen dan heb je de oorzaak gevonden :)

[ Voor 22% gewijzigd door GambitRS op 11-04-2004 13:28 ]

MechWarrior || Monsters Game

Verwijderd

Topicstarter
Ja bij mij gaat de monitor dus ook uit en op sleep mode. Alleen soms springt hij opnieuw aan, en dan geeft de software van ati, of windows zelf aan dat het ligt aan de ati software.

Die extra aansluiting, moet die op alle monitoren of alleen op tft schermen? En als ik dit probeer kan het opgelost zijn?

Bij mij als ik bf vietnam speel, hangt hij regelmatig, en knalt hij of me uit het spel. of alles hangt. Of de monitor doet niks meer.

Verwijderd

http://www.ati.com/support/infobase/4217.html

Ik denk dat dit bij mij niet de oplossing is, maar t is allicht t proberen waard.

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:46
Bij spellen slaat hij vaak vast , of gewoon terug naar windows
Zo ben ik dus al 4 dagen bezig om mijn pc weer spel"baar" te maken.
Maar tot nu toe zonder iets van verbetering.

Hier mijn systeem:

AMD Athlon xp3000+
Asus A7v600,chipset:Via VT8377 Apollo KT600
1gig MB 3200 DDR (cas 3)
Ati Radeon 9600 pro (128mb) met de Cat 4.4 drivers
Maxtor 80 gig (7200rpm)
Voeding: Aopen 350watt

Dit systeem is nog geen 2 weken oud, alleen die radeon is iets ouder.

Dus als iemand wat weet wat ik nu moet doen hoor ik het graag.
Oja ik draai Windows XP pro (sp 1)

PS: alle nieuwe drivers heb ik er opstaan.

En als ik windows herstel info op vraag geeft hij wel neer dat het om een aansturingsdriver van iets gaat , maar wat zeg hij niet

Maar ik krijg met andere dingen vaak wel dat ATI de oorzaker is van een onstabiele PC.

Ik zelf heb veel dingen al gebrobeerd.
formatten, AGP 4x 8x gedaan.
allee driver geprobeerd van ati.
niets helpt

MIsschien komen er in dit topic wel mensen langs die het weten.
Want ik kom er niet meer uit.

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-08 11:10

Griffin

Is mythical

Verwijderd schreef op 11 april 2004 @ 12:52:
en staat ie wel op 4x agp? volgens mij werkt de 9600xt met 4x agp, dus daar zou het ook aan kunnen liggen!

Of ff de Omega drivers installeren!
De 9600XT draaid gewoon op 8X agp hoor (bij mij op 4x omdat mijn mobo nie hoger kan).

Maar er kan wel geprobeerd worden of 4x agp het probje doet oplossen

(dom dom.... vergeten door te lezen.)

[ Voor 6% gewijzigd door Griffin op 11-04-2004 14:10 . Reden: een ander had het ook al gezegd ]

Verwijderd

hmmm... T lijkt erop dat de problemen met de ATI chips onder XP niet uniek zijn.
De supportsite van ATI heeft niet veel te bieden. Of voelt iemand zich geroepen om te bellen:

" $9.95 USD per incident charged to your credit card. (International and Local Toll Charges to Germany will apply) "

Ik zal eens kijken of ik via fabrikant Club3D wat verder kom, anders ga ik gewoon voor een geforce... ik denk dat dat de meest zekere oplossing is :)

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:30
Verwijderd schreef op 11 april 2004 @ 12:56:
300watt (ik neem aan noname?)
lijkt me echt te weinig voor alles wat erin zit
Gaan we weer...
Finding nemo gezien ??? die meeuwen??? met hun groepsgekrijs..
Zou dit ook prima inkunnen... alleen brult iedereen hersenloos voeding..

Aopen 300 watt hoort dat prima te trekken.. no name ook nog wel. Ik heb werkelijk nog geen enkele PC die ik gebouwd heb terug zien komen met 'het crasht enz' en waar het uiteindelijk lag aan een voeding die te weinig leverde.. echt nog geen *enkele*
En ja... 9800XT kaarten.. GeforceFX'en.. meerdere schijven.. allemaal erin.

Het debuggen van een PC is niet om de test een ander onderdeel aanwijzen.. ow dan zal dat het wel zijn.. onee.. nou dan zal dat het wel zijn.. onee..

UNOX: The worst operating system

• Backspace-NL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-07 22:13

Backspace-NL

New and Improved!

GambitRS schreef op 11 april 2004 @ 13:25:
[...]

Als het goed is dan zit er op je videokaart een molex connector. Nou is het zo dat er meestal aan een groep draden 2 of 3 molexen zitten. Zorg ervoor dat als je een molex op je ATI kaart aansluit dat de andere stekkers niet gebruikt worden. Dit kan zeer zeker uitmaken, ik heb een keer een van de groepen gebruikt om zowel een harde schijf als een ventilator van stroom te voorzien en dit gaf problemen. Omdat je kaart veel stroom nodig heeft kan je maar beter geen andere apparaten op dezelfde groep draden aansluiten om er zeker van te zijn dat dat geen problemen opleverd.

[...]
De meeste 9600XT (als ze het niet allemaal hebben), hebben geen extra molex aansluiting op de videokaart. Dus daar kan het niet aan liggen.
Verwijderd schreef op 11 april 2004 @ 13:26:
Ja bij mij gaat de monitor dus ook uit en op sleep mode. Alleen soms springt hij opnieuw aan, en dan geeft de software van ati, of windows zelf aan dat het ligt aan de ati software.

Die extra aansluiting, moet die op alle monitoren of alleen op tft schermen? En als ik dit probeer kan het opgelost zijn?

Bij mij als ik bf vietnam speel, hangt hij regelmatig, en knalt hij of me uit het spel. of alles hangt. Of de monitor doet niks meer.
In principe hebben alleen TFT schermen een DVI aansluiting, ik ben iniedergeval geen standaard CRT monitor tegen gekomen die er een heeft. Dus mocht je geen TFT hebben, dan zal het waarschijnlijk niet daar aan liggen :) Je kan in het uiterste geval ook nog altijd even contact opnemen met ATI Support via hun website, ze geven tegenwoordig redelijk snel antwoord.

• ravw
oja nog even een aanvullig van mijn stukje

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/61NN722ZXUPL

Deze fout melding geeft hij steeds.
of hij geeft helemaal geen foutmelding .. :(
dus dit is alles wat ik weet.

Welke driver ik er ook in zet .

[ Voor 9% gewijzigd door ravw op 11-04-2004 17:06 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg precies dezelfde melding. En die software van ati geeft ook steeds aan dat er een fout optreed.... Ik weet echt niet wat te doen, heb alles al geprobeerd.

• ravw
Verwijderd schreef op 11 april 2004 @ 17:20:
Ik krijg precies dezelfde melding. En die software van ati geeft ook steeds aan dat er een fout optreed.... Ik weet echt niet wat te doen, heb alles al geprobeerd.
IK als trouwe ATI fan zit er nu toch hard aan tedenken om een 5900 tekopen.
Want dit schiet niet op ... zeg.
Ik kan nu geen een spel meer spelen , en zelfs mijn Mark3d BM proggie's lopen ook gewoon gewoon na de eerste test eruit.

• Shutdown98
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:43
Asus a7n8x-x
Amd 2600@3200
512 mb
80Gb
120Gb
Powercolor 9600 pro
antec Sonata 380W

Had in het begin last van de catalist drivers die niet goed installeerden, sinds ik de Omega drivers gebruik nergens meer last van en heeel stabiel

denk ook aan de nvidia ide drivers, geheugencontroller, sp1 van xp etc. Het is volgens mij een driver probleem en dat geval is het vaak goed om ook de andere drivers te upgraden.

• ravw
Shutdown98 schreef op 11 april 2004 @ 17:45:
Asus a7n8x-x
Amd 2600@3200
512 mb
80Gb
120Gb
Powercolor 9600 pro
antec Sonata 380W

Had in het begin last van de catalist drivers die niet goed installeerden, sinds ik de Omega drivers gebruik nergens meer last van en heeel stabiel

denk ook aan de nvidia ide drivers, geheugencontroller, sp1 van xp etc. Het is volgens mij een driver probleem en dat geval is het vaak goed om ook de andere drivers te upgraden.
Nou ik heb net de nieuwste Omega drivers er op gezet en het zelfde probleem :(

Verwijderd

Ik heb een zelfde soort probleem gehad:

(Ik heb een asus k8v-deluxe moederbord met een asus
ati 9600 radeon xt/tvd videokaart)

Om de haverklap ging mijn monitor in de stand by. Soms 2x binnen 1 kwartier,
soms na 5 uur. Asus smartdoctor gaf aan dat de ati chipset niet goed functioneerde en dat de fan vervangen moest worden, terwijl deze wel gewoon goed draait.

Ik heb windows opnieuw geinstalleerd en voor de rest helemaal niets. Dus ook geen drivers etc, om te kijken of dat ging. Dat ging een hele tijd goed.

Totdat ik de drivers van asus (moederbord) en drivers van mijn videokaart ging installeren. Hij vloog direct in de stand by. Ik heb daarna een update van de site van ati gehaald en deze gisteren geinstalleerd. Tot nu toe heb ik geen problemen meer gehad, het scherm is niet meer uitgevallen. Het ligt echt aan de software.
(bij mij tenminste) Het wordt een keer tijd dat ze knappe software gaan schrijven
voor die kaarten, die kaarten zijn duur genoeg!!

groeten,

• StupidMonkey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10:43
Sjoko schreef op 11 april 2004 @ 14:16:
[...]

Gaan we weer...
Finding nemo gezien ??? die meeuwen??? met hun groepsgekrijs..
Zou dit ook prima inkunnen... alleen brult iedereen hersenloos voeding..

Aopen 300 watt hoort dat prima te trekken.. no name ook nog wel. Ik heb werkelijk nog geen enkele PC die ik gebouwd heb terug zien komen met 'het crasht enz' en waar het uiteindelijk lag aan een voeding die te weinig leverde.. echt nog geen *enkele*
En ja... 9800XT kaarten.. GeforceFX'en.. meerdere schijven.. allemaal erin.

Het debuggen van een PC is niet om de test een ander onderdeel aanwijzen.. ow dan zal dat het wel zijn.. onee.. nou dan zal dat het wel zijn.. onee..
Ja misschien heb je wel gelijk, maar je hebt 300 watt en 300 watt voedingen, verschil zit em in de Amperes.... voeding A heeft misschien bv op de 5+ volt: 10A zitten en voeding B heeft op de 5+volt 20A zitten. Dan kan het dus wel gebeuren dat de eene 300 watt voeding het WEL trekt, en de ander trekt het dan dus niet. :) En dan krijg je dus mensen met van dit soort vragen ;). dus het zou alsnog wel prettig zijn als je even de waardes van je voeding hier zou kunnen posten (staan meestal op de zijkant van de voeding) :) alvast thnx ervoor.

i7 950 - 12gb kingston ddr3 - nvidia 1080 8gb

• tntkiller
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-01 22:26
ik heb hetzelfe gehad als blackhole(is een RL vriend van mij) alleen ik draai windows 2000 pro

ik draai al ongeveer 1.5 jaar met hetzelfde systeem maar sinds ik de ati 4.2 en 3 er op zetten kreeg ik vage blue screens of death(die heeft xp maar die worden gemaskeert door de auto renboot en een windowtje(sie foto van blackhole)

sinds ik de 4.4 driver er op heb staan heb ik ongeveer 96% minder BSD crashes

ik denk dat het bij blackhole niet te maken heeft met de de kaart maar misschien met zijn nieuwe moederboard in combo met drivers ofzo omdat hij sins zijn oude mobo doorgebrand is en een nieuwe erin heeft deze problemen heeft

zeer vaag imho

Iseci

• ravw
tntkiller schreef op 11 april 2004 @ 22:48:
ik heb hetzelfe gehad als blackhole(is een RL vriend van mij) alleen ik draai windows 2000 pro

ik draai al ongeveer 1.5 jaar met hetzelfde systeem maar sinds ik de ati 4.2 en 3 er op zetten kreeg ik vage blue screens of death(die heeft xp maar die worden gemaskeert door de auto renboot en een windowtje(sie foto van blackhole)

sinds ik de 4.4 driver er op heb staan heb ik ongeveer 96% minder BSD crashes

ik denk dat het bij blackhole niet te maken heeft met de de kaart maar misschien met zijn nieuwe moederboard in combo met drivers ofzo omdat hij sins zijn oude mobo doorgebrand is en een nieuwe erin heeft deze problemen heeft

zeer vaag imho
Ach ik heb net een BIOS update gedaan even kijken wat het nu doet...

PS was wel nodig mijn bios update,
Ik dacht dat ik het al gedaan had, of was dat nou van het 1 week durige mobo :D

Dis dus er in gezet was nadat ik die andere had gevlambeerd, en na een week die nieuwe ook al een toetsenboord gebraden had , die dus de geest gaf.
en daarom weer een nieuwe mobo.

en vanaf dat moment is het zeker niet veel gewest met die radeon drivers :(

• Black_Adder
  • Laatst online: 31-08-2025
Was het niet zo dat een kt400 chipset niet zo lekker samengaat met de ati kaarten? (ati radeon 9500/9800) of is dat probleem al verholpen in de nieuwere revisies kaarten/mobo's?

Ik heb dit probleem ook gehad en er was niet echt een oplossing. Of die via drivers niet installeren. of de video drivers niet. Nou je raad al welke oplossing ik koos voor de tijdelijke oplossing.
Wat je ook kunt proberen is het agp votage op 1.6 te zetten ipv 1.5.

• ravw
Black_Adder schreef op 12 april 2004 @ 00:33:
Was het niet zo dat een kt400 chipset niet zo lekker samengaat met de ati kaarten? (ati radeon 9500/9800) of is dat probleem al verholpen in de nieuwere revisies kaarten/mobo's?

Ik heb dit probleem ook gehad en er was niet echt een oplossing. Of die via drivers niet installeren. of de video drivers niet. Nou je raad al welke oplossing ik koos voor de tijdelijke oplossing.
Wat je ook kunt proberen is het agp votage op 1.6 te zetten ipv 1.5.
Dus het is verstandig om die via drivers er niet op te gooien.

• Black_Adder
  • Laatst online: 31-08-2025
Ik kan uiteraard niet met 100% zekerheid zeggen dat je hetzelfde probleem hebt wat ik ooit had.

Maar je kunt het uiteraard proberen.
Het grote nadeel van het niet installeren van via drivers is de drastische drop van 3d performance (onder xp valt het nog wel mee, want daar zitten standaard al wat oudere via drivers in die dit probleem nog niet veroorzaakte).

Suc6

• ravw
Black_Adder schreef op 12 april 2004 @ 00:50:
Ik kan uiteraard niet met 100% zekerheid zeggen dat je hetzelfde probleem hebt wat ik ooit had.

Maar je kunt het uiteraard proberen.
Het grote nadeel van het niet installeren van via drivers is de drastische drop van 3d performance (onder xp valt het nog wel mee, want daar zitten standaard al wat oudere via drivers in die dit probleem nog niet veroorzaakte).

Suc6
Even over die AGP voltage.

Bij mij staat hij op AUTO, moet ik hem nu gewoon eens op 1.5 of 1.6 zetten.
Weet niet of dat wat uit maakt,want kan het zijn dat hij daarom gewoon eens wat minder stroom krijgt ?

En daarom die fouten geeft?

• ravw
Ja het is al laat , maar ik denk dat ik het gevonden heb mijn probleem ..

Mijn memory feq (BIOS) stond op auto dat heb ik even naar 400 gezet en nu doet het tot nu toe goed.
Net even een uurtje gespeeld en geen klachten.

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:30
StupidMonkey schreef op 11 april 2004 @ 18:04:
[...]

Ja misschien heb je wel gelijk, maar je hebt 300 watt en 300 watt voedingen, verschil zit em in de Amperes.... voeding A heeft misschien bv op de 5+ volt: 10A zitten en voeding B heeft op de 5+volt 20A zitten. Dan kan het dus wel gebeuren dat de eene 300 watt voeding het WEL trekt, en de ander trekt het dan dus niet. :) En dan krijg je dus mensen met van dit soort vragen ;). dus het zou alsnog wel prettig zijn als je even de waardes van je voeding hier zou kunnen posten (staan meestal op de zijkant van de voeding) :) alvast thnx ervoor.
Hmm.. zou ik zo niet weten hier thuis.. ik weet wel dat de PC's die ik bouw als bijbaantje voor de studie :P of in een Aopen 300 watt kast gaan, of in een Codegen kast met 300 watt codegen voeding (ik heb het idee dat die voedingen op z'n minst niet briljant zijn) of zelfs een wat goedkopere Aopen kast (QF50) met zelfs 250 watt voeding als ik het goed zeg.

Ik ben met je eens dat het er om gaat hoeveel vermogen een voeding per lijn kan leveren (en dus de verhouding daartussen) maar ook de meeste vage 300 watt voeding heb ik nog niet onvoldoende zien zijn voor een config als deze.

UNOX: The worst operating system

Verwijderd

Topicstarter
IK heb bij mij de oplossing, niet de 4in1 drivers voor de agp instaleren. Kan wel zijn dat dat scheelt in 3d performance. Maar het is of om de haverklap beeld weg of dit. En als je van oudsher nog een geforce2 gewend bent. Is dit toch al een aardige verbetering kan ik je zeggen. Dus 1 tip mensen met dit probleem. Niet de 4in1 drivers voor je agp instaleren. dan loopt hij als een trein. Zo nu even verder met bfvietnam.

en thanx voor alle tips trouwens!

gr ben

Verwijderd

Topicstarter
En ik heb trouwens ook getest of mijn kaart meer volt nodig heeft als hij echt aan het werk wordt gezet. En dit is volgens mij en dat progje amper het geval.
Pagina: 1