Toon posts:

DVD met dolby decoder + 5.1 Receiver wat is het beste?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb hier een Sony DVP-S535D met ingebouwde Dolby Decoder. Deze DVD speler heeft tulp aansluitingen voor de 5.1 speakers.

Ik heb ook een Phillips receiver (type FR996) Deze heeft ook 5.1 uitgang.

Nou heb ik dus een scartkabel van de DVD speler naar de Televisie, en een optische kabel van de DVD naar de Receiver toe.

Is dit een goede oplossing/beste? of moet ik gebruik maken van de tulp mogelijkheden. :/

Thx!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-02 10:44
Optisch is het mooist, lijkt mij, dan doet de Reciever het werk en das denk ik wel beter dan wat je DVD speler doet :)

|>

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:47

JvS

Ik heb hem zelf ook

Het maakt geen moer uit, een optische kabel is veel makkelijker en een ingebouwde decoder is meer bedoeld voor versterkers waar geen Dolby Digital mogelijkheid opzit "op te waarderen". Dat heb jij niet nodig, zoals het nu zit, zit het prima (zoals ook in de FAQ staat).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
De FR-996 heeft ingebouwde Dolby Digital en DTS decoders. Zoals je het nu hebt aangesloten is het dus het beste, de reciever decodeert nu Dolby Digital en DTS die hij van de DVD krijgt aangeleverd. Ook de scartkabel naar de TV toe is de beste mogelijkheid, je kan nog proberen om het uitgangssignaal van de DVD op RGB te zetten, dan haal je de beste beeldkwaliteit :)

Verwijderd

Topicstarter
thnx voor de reacties!

Ik heb de handleiding van de Philips FR 996 er is bijgehaalt, en daar staat dus in wanneer er een DVD wordt afgespeelt met DVD Digital of DTS er dus in het display van mijn Receiver "Dolby Digital" of "DTS" moet verschijnen.

Het enige wat er in mijn display van mijn receiver verschijnt is: " DVD AC3 3/2.1 "

In de instellingen van de DVD speler zelf heb ik aangegeven dat die DTS en Dolby Digital moet gebruiken. Maar de Receiver switched dus niet (wat in de handleiding staat) naar DTS of Dolby Digital. Hij blijft gewoon op " DVD AC3 3/2.1 " staan :x