[Feature][BV] Optie voor uploaden malware?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:51
Het nieuwe forum Beveiliging en Virussen is lekker actief, en je ziet dus ook vaak mensen langs komen met virussen/malware die ze niet kunnen verwijderen oid. Vaak wordt er dan ook om een verdachte executable en/of hijack this log gevraagd. Ik vraag me af of het geen idee is om een feature te includen waar mensen hun hijack this log kunnen plaatsen (dit wordt natuurlijk duidelijk aangegeven als iemand een nieuw topic opent) en een (bijvoorbeeld) verdachte executable. Deze laatste exe kan dus alleen door mods gezien worden (Schouw etc.) en zo zouden imho de probleempjes een stuk sneller opgelost kunnen worden.

offtopic:
wildhagen zou ik ook een heel goed modje voor BV vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Eh nee, dat kan React wel, maar dat staat uit ;)
Voor je het weet gaan mensen virussen uploaden en dan zijn wij de gebeten hond ;)
Verder kun je 64K kwijt in een bericht, en zo lang is een gemiddeld hijack this log niet als het goed is ;)

Verder gaat dit eerder over het beleid op GoT dan over de forumsoftware, een tikje naar Lieve Adjes dus..

[ Voor 19% gewijzigd door moto-moi op 11-04-2004 12:15 ]

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
moto-moi schreef op 11 april 2004 @ 12:14:
Eh nee, dat kan React wel, maar dat staat uit ;)
Voor je het weet gaan mensen virussen uploaden en dan zijn wij de gebeten hond ;)
Verder kun je 64K kwijt in een bericht, en zo lang is een gemiddeld hijack this log niet als het goed is ;)

Verder gaat dit eerder over het beleid op GoT dan over de forumsoftware, een tikje naar Lieve Adjes dus..
Waarom de gebeten hond :P Alleen de modjes kunnen erbij, en die hebben ws een fully update virusscanner (doh). En een linkje naar een hijack this log ipv alles in ee topic posten zou veel meer het overzicht bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Als het toch alleen voor Schouw en co bestemd is kan het toch ook prima direct naar hen gemailed worden?
* m-m ziet het probleem dus niet zo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

cls schreef op 11 april 2004 @ 12:20:
Waarom de gebeten hond :P Alleen de modjes kunnen erbij, en die hebben ws een fully update virusscanner (doh). En een linkje naar een hijack this log ipv alles in ee topic posten zou veel meer het overzicht bewaren.
Ehmm.. wat moet ik met al die virussen :?
Ik smijt ze juist altijd weg ;)
We zijn hier geen KAV supportsite (al zou schouw dat vast graag anders zien :+ ), dus het verzamelen van virussen heeft dan totaal geen doel volgens mij.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
m-m schreef op 11 april 2004 @ 12:24:
Als het toch alleen voor Schouw en co bestemd is kan het toch ook prima direct naar hen gemailed worden?
* m-m ziet het probleem dus niet zo ;)
er is ook niet zo'n groot probleem :P maar het zou weer extra moeite kosten om naar alle mods je exe te gaan mailen, als daarom gevraagd gaat worden, worden posts dus onnodig langer, en lijkt mij een voordeel als je tijdens het maken van je post gelijk een exe kunt includen, verder heb je geen commentaar gegeven op het idee van de hijack log, die het makkelijker zou kunnen maken om een topic te lezen en waardoor niet de hele layout verneukt wordt.
moto-moi schreef op 11 april 2004 @ 12:26:
[...]

Ehmm.. wat moet ik met al die virussen :?
Ik smijt ze juist altijd weg ;)
We zijn hier geen KAV supportsite (al zou schouw dat vast graag anders zien :+ ), dus het verzamelen van virussen heeft dan totaal geen doel volgens mij.
Als het probleem opgelost is kunnen ze toch weer gedelete worden? :?

[ Voor 24% gewijzigd door danslo op 11-04-2004 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

cls schreef op 11 april 2004 @ 12:12:
....Deze laatste exe kan dus alleen door mods gezien worden (Schouw etc.) en zo zouden imho de probleempjes een stuk sneller opgelost kunnen worden....
Komt wel heel erg over alsof je Beveiliging en Virussen als een helpdesk ziet. Zo van: 'moderators, hier is mijn hijackthis-log plus foute .exe, kunnen jullie het even snel fixen?' Lijkt me niet de bedoeling hè ;)

Natuurlijk wil iedereen dat problemen snel opgelost worden, maar enig eigen inzet daarvoor, ipv verwacht te worden dat het 'zo even opgelost wordt', mag van iedereen verwacht worden :)

Het uploaden van malware is dan ook geen feature die GoT zou moeten bieden, als mensen het willen uploaden, dan kan dat naar hun eigen webspace (wie heeft dat tegenwoordig niet?) en dan kunnen ze eventueel een link in het topic plaatsen naar de foute exe.

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

cls schreef op 11 april 2004 @ 12:28:
[...]

er is ook niet zo'n groot probleem :P maar het zou weer extra moeite kosten om naar alle mods je exe te gaan mailen, als daarom gevraagd gaat worden, worden posts dus onnodig langer, en lijkt mij een voordeel als je tijdens het maken van je post gelijk een exe kunt includen, verder heb je geen commentaar gegeven op het idee van de hijack log, die het makkelijker zou kunnen maken om een topic te lezen en waardoor niet de hele layout verneukt wordt.
Bijna iedereen heeft toch webspace? En anders zet je hem tussen quote of code-tags, dan blijft het ook redelijk overzichtelijk.
Je zou dan ook een dergelijke functie moeten maken voor het posten van stukken code in P&W, om maar iets te noemen. Of voor MSN-logs in de HK ( ;) )

[ Voor 52% gewijzigd door m-m op 11-04-2004 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
Pff.. OK :+ Ik leg me bij jullie argumenten neer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

cls schreef op 11 april 2004 @ 12:12:
Vaak wordt er dan ook om een verdachte executable en/of hijack this log gevraagd. Ik vraag me af of het geen idee is om een feature te includen waar mensen hun hijack this log kunnen plaatsen (dit wordt natuurlijk duidelijk aangegeven als iemand een nieuw topic opent) en een (bijvoorbeeld) verdachte executable. Deze laatste exe kan dus alleen door mods gezien worden (Schouw etc.) en zo zouden imho de probleempjes een stuk sneller opgelost kunnen worden.
Het oplossen van problemen is niet het primaire doel van Beveiliging & Virussen - wij gaan er van uit dat GoTters voor een groot deel hun eigen problemen op kunnen lossen - eventueel aangevuld met de ervaring en hulp van andere GoTters.

Het uploaden van malware is kompleet onzinnig - wij maken hier geeen anti-virus software en is dus kompleet nutteloos om deze virussen naar ons te sturen.
wildhagen zou ik ook een heel goed modje voor BV vinden
We hebben voldoende goede modforce rondlopen voor zover ik weet, maar toch bedankt voor het meedenken :)

Nog even ter info - sinds gisteren is het beleid in Beveiliging & Virussen aangescherpt - het zomaar posten van je hijackthis logfile zal het sluiten van je topic tot gevolg hebben - ik denk dan ook niet dat we dit gedrag gaan stimuleren :)
Pagina: 1