Toon posts:

speedtouch 510 probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met de speedtouch router. De firewall die erop staat wil ik namelijk uitzetten, anders kan ik niet downloaden van verschillende download progs.

Ik heb al wat gesearched:

Even telnetten naar je router

Telnet 10.0.0.138

User : x
Password : x

Dan type je in:

IP ENTER
Config firewalling off ENTER
.. ENTER
Saveall ENTER
Exit ENTER

Maar als ik telnet 10.0.0.138 intyp dan krijg ik een zwart schermpje. Hoe kan ik dit dus wel goed krijgen en mn firewall uitzetten??

Verwijderd

Paar keer op [Enter] rammen als je dat zwarte scherm ziet?

Verwijderd

Topicstarter
nee, gebeurt niks. alleen dat witte streepje gaat omlaag. Ook als ik iets in wil typen gaat dat streepje wel naar rechts, maar ik zie verder niet wat ik typ.

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

nou de firewall op de speedtouch is niet zo goed dat ie je tegen kan houden bepaalde dingen te downloaden. Je probleem ligt dus ergens anders. (je firmware lijkt naar de malle moer)

Download even de nieuwste firmware (voor je kabelboer) op www.alcadis.nl/support en voer een firmware flash uit. Eerst proberen te resetten kan ook maar zorg dan wel dat je kpn? cd bij de hand hebt voor herconfigeren van de modem.

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-05 02:16

lSltAlKeR

Time destroys everything!

www.alcadis.nl/support zal je geen firmware vinden!

Die zal je hier http://www.speedtouch.nl/drivers.html vinden.

Maar dan komt weer de vraag van hoe upload ik die file?
Naar me speedtouch natuurlijk

Kan je als beste deze tool http://www.kpnadsl.nl/sup...st510R42/Upgrader_Win.exe
downloaden.
Wat ik je ook adviseer is eerst een HARDE reset tegen aan die speedtouch.

Gaat als volgt:
U kunt de modem ook via onderstaande procedure terugbrengen in de fabrieksinstelling.

1. Controleer of de modem is uitgeschakeld.
2. Druk een keer kort op de aan/uit-knop.
3. Wanneer de LED voor systeem in/uitgeschakeld groen knippert, drukt u nogmaals kort op de aan/uit-knop.
4. De LED voor systeem in/uitgeschakeld stopt met knipperen en blijft onafgebroken groen branden. Na zes seconden zal de LED opnieuw gaan knipperen. Druk nogmaals een keer kort op de aan/uit-knop.
5. Alle LED's zullen een keer groen knipperen.
6. De modem wordt opnieuw opgestart en de fabrieksinstellingen worden hersteld.

Speedtouch freak

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

En ik snap niet waarom dat je die firewall wil uitzetten.
Je zit achter NAT die site die jij bedoelt ;) zal je ook niet kunnen benaderen op die manier.
Zal je moeten bridgen (spoofen).
Kan je via easy setup doen. Ik neem aan dat je KPN gebruiker bent. Omdat je @planet.nl zit
Dan effe in bridge mode zetten VPI/VCI op 8.48 en klaar is case.

Speedtouch freak

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

Of je moet DEFAULT server aanzetteuh in je speedtouch op het IP waar je zit dan kan het wel waarschijnlijk, dat alles gerouterd word naar het IP waar je op zit
10.0.0.X

[ Voor 23% gewijzigd door lSltAlKeR op 11-04-2004 15:32 ]

Speedtouch freak

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

@lSltAlKer
Misschien moet je volgende keer even de EDIT knop gebruiken en niet roepen dat je op www.alcadis.nl/support geen firmware kan vinden, hij staat niet voor niets bij handige links in de FAQ en als zeer goed ervaren in vele draadjes.

Hmm zou toch zweren dat ie er vroeger wel bijstond aangezien ik hem bij kenissen weleens geuprade had... |:( (en die site gebruikt)

[ Voor 26% gewijzigd door SSH op 11-04-2004 17:41 ]

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

SSH schreef op 11 april 2004 @ 15:36:
@lSltAlKer
Misschien moet je volgende keer even de EDIT knop gebruiken en niet roepen dat je op www.alcadis.nl/support geen firmware kan vinden, hij staat niet voor niets bij handige links in de FAQ en als zeer goed ervaren in vele draadjes.
Geef mij dan is een directe link ernaar toe.... Ik ben zo blond ik kan het niet vinden!
edit:
Bovendien zijn de mensen op GoT niet cecuur als ik ben. Ex. Heb een moderator c.q. frequent poster er wel is op gewezen dat er een fout stond in de FAQ is toen verbeterd maar niet zoals het moet. Gaat om gigabit crosskabel kleur volgorde klopt niet. Te grote beschuldiging naar de GoT crew

[ Voor 31% gewijzigd door lSltAlKeR op 11-04-2004 16:33 ]

Speedtouch freak

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

SSH schreef op 11 april 2004 @ 15:36:
@lSltAlKer

Hmm zou toch zweren dat ie er vroeger wel bijstond aangezien ik hem bij kenissen weleens geuprade had... |:( (en die site gebruikt)
Wat is vroeger? Firmware 4.2.3.0.0 is nog maar sinds novermber 2003 (als ik me niet vergis IN NEDERLAND vrij gegeven hij bestond al wel eerder. Was al in juni 2003 te downloaden via franse en australische sites. Je zal je zeker vergist hebben. Met die config tools ofzo? Heb vaak die sites bezocht en nog nooit op www.alcadis.nl/support of www.speedtouchsupport.nl of www.bns.nl firmware upgrades gezien voor de 510 ( da rijmt :*) )

Speedtouch freak

Verwijderd

moet ik dit in de modem laden?? firmware R4.2

System Software

Item Description
Version 4.0.2.0.0 <<<< was dit de oude versie dan?

is het dan meteen klaar, na de modem uit en aan gezet te hebben, is dan 4.2 ingeladen?

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

Verwijderd schreef op 14 april 2004 @ 12:58:
moet ik dit in de modem laden?? firmware R4.2

System Software

Item Description
Version 4.0.2.0.0 <<<< was dit de oude versie dan?

is het dan meteen klaar, na de modem uit en aan gezet te hebben, is dan 4.2 ingeladen?
?

Wil je je firmware upgrade? Modem EERST leegmaken, met behulp van harde reset
daarna 4.2.3.0.0
Jij hebt waarschijnlijk modem R2.0 of R4.0
R4.2 is geen firmware maar een revisie nummer van de speedtouch 510 (500) series
Er is wel een firmware 4.2.3.0.0 (verwarrend idd)

Omdaar achter te komen welke modem je hebt, moet je ONDEROP je speedtouch kijken daar staat een zogenaamd MODELNUMMER begint met 3EC of DSL Modelnummers beginnend met DSL is R4.2 modelnummers beginnend met 3EC zijn oud en brak! Werken ook maar @ 9 volt en zitten niet volmaakte (foute) PCB in!

Hoe harde reset geven en upgrade.... staat meerdere malen in dit forum
onderandere hier [rml]lSltAlKeR in "[ Speedtouch] Wegvallende ADSL lijn*"[/rml]

Speedtouch freak

Pagina: 1