Toon posts:

[C#] ComboBox clone probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben voor het moment een beetje aan het programmeren in C# en ik heb een manier nodig waarmee je op een deftige manier een combobox kunt clonen.
Ik moe de combobox opslaan in een hashtabel en nadat de combo is opgeslaan verdwijnt het te op te slaan object, dus een clone van die combobox maken is de enige manier om toch de data te bewaren.

Maar bij C# zit er dus geen Clone methode bij een Combobox object :| .
Weet er dus iemand een snelle en makkelijke manier om dit toch te kunnen clonen, zodat je een exacte kopie hebt van de vorige combobox inclusief de datasource , selected item , enzo....

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Het lijkt me een goed idee om deze neer te zetten in het forum waar de meeste mensen zitten die eventueel een oplossing zouden kunnen aandragen :)

Software Algemeen > Programming & Webscripting

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
okee thnx :P

• pjvandesande
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-05 14:59

pjvandesande

GC.Collect(head);

Heb je de gehele combobox nodig? Het gaat je toch alleen om de data neem ik aan?

De items propertie is een ObjectCollection en deze heeft de public method CopyTo.

Verwijderd

Topicstarter
Het zou handig zijn moest ik de hele combobox kan kopieren. :)

Ik moe namelijk niet alleen de data hebben vanuit de vorige combobox ( die kan ik als ik zou willen gewoon terug laten opvullen) maar ik moet vb ook weten welke item geselecteerd was in de vorige combobox zodat ik dat item in de nieuwe combobox ook terug kan laten selecteren.

De bedoeling is dus om een excact dezelfde combobox te bekomen tot aan de geselecteerd waarden toe.