Toon posts:

ip adres probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 62 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik weet niet zeker of dit precies het goede forum is, anders moet u dat maar even zeggen dan stel ik deze vraag wel in een ander forum hier,

ik heb sindskort adsl. Ik gebruik een speedtouch ethernet modem (weet niet precies welke, volgens mij de standaard die kpn levert bij een adsl pakket, ik zie hem bij iedereen staan). Ik heb thuis geen netwerk en maar een pc verbonden met internet. Het ipadres dat er volgens windows is, is 10.0.0.15x
Dit vind ik een raar ipadres.
Als ik dan naar een site als www.checkmyip.com ga, dan komt er een heel ander, langer en voor mijn gevoel logischer ip adres uit.

Nou doet zich het volgende probleem voor:
ik wil bij een spel (cm03/04) een online game spelen. Ik ben de host van de server. Het spel geeft aan dat mijn ip adres 10.0.0.15x is. Ik heb dit doorgegeven aan mijn vrienden die proberen dan contact te maken via het spel, maar hij doet het niet. Als ik het ipadres geef dat er uit komt via www.checkmyip.com, dan kunnen ze ook geen verbinding met mijn computer maken. Nou is mijn vraag ligt het nou aan het ip of zit er toch ergens anders (in het spel of zo) En als het aan het ip adres ligt, wat kan ik daar dan aan doen??

Alvast bedankt,

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
10.0.0.15x is je lokale IP-adres; die je op die site ziet is je 'echte' IP-adres.

Tip: verdiep je eens in de werking van netwerken; er gaat een wereld voor je open. :Y)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• oscarvdb
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-04 10:15

oscarvdb

and like that...

Inderdaad, dat eerste ip-adres is jouw 'nummer' binnen je netwerk, het langere ip-adres is het 'nummer' van jouw internetverbinding binnen het WWW. Zoek anders even wat artikelen over networking, www.wown.com is wel degelijk herinner ik me. En de GoT Faq natuurlijk :9

... he's gone.

Verwijderd

Topicstarter
maar dat is het probleem ik heb geen netwerk!

• Symsonic
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Symsonic

Hmm... ok

Dat heb je eigenlijk wel, omdat je een ethernet modem hebt, en je hebt dus een netwerk kaart in je computer

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:42

Sjaak_Afhaak

Bleh!

maar je hebt wel een ethernet modem.. (toevallig multipc-modem?) dus heb je zogenaamd wel een netwerk.

Hier staat tekst

• oscarvdb
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-04 10:15

oscarvdb

and like that...

Sjaak_Afhaak schreef op 11 april 2004 @ 10:45:
maar je hebt wel een ethernet modem.. (toevallig multipc-modem?) dus heb je zogenaamd wel een netwerk.
Een mini-netwerk tussen je ethernetmodem en je computer dus.

... he's gone.

Verwijderd

Topicstarter
geen multipc modem een normale ethernet modem maar denken jullie dat er nog een kans bestaat da ik da spelletje nog kan spelen

• Symsonic
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Symsonic

Hmm... ok

Ja, maar lees ff de FAQ door, daarin staat precies hoe je poorten moet fowarden in je modem. Oftewel mensen die met jou "internet ip adres" verbinding maken door je modem naar jou pc worden gestuurd, maar dat staat allemaal in de faq van netwerken.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 april 2004 @ 10:49:
geen multipc modem een normale ethernet modem
da's ook een multi-pc modem (aka router), alleen dan maar met 1 poort.

Verwijderd

Topicstarter
oke dankjewel maar waar vind ik die faq?? :D :?

Verwijderd

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:52

Korakal

Up up up!

Het Grote Poortmappingsverhaal lijkt me inderdaad prima om eens mee te beginnen.

Nog een tip: je kunt dmv de CD bij je modem ook een optie kiezen dat NAT (zegmaar het moeten doorsturen van verschillende poorten) wordt uitgeschakeld. In de handleiding kun je daar meer over vinden.

We verwachten van je dat dit soort topics niet nodig zijn, omdat je normaliter eerst begint met het doorlezen van de FAQ's bovenaan ieder subforum. Zie ook: Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.