speakerkeuze PM8000 stereo

Pagina: 1
Acties:
  • 61 views sinds 30-01-2008

• nimm2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-04 22:24
ik ben in het bezit van een marantz pm 8000 versterker. Daarnaast heb ik magnat project 4 speakers. Deze klinken erg goed wanneer ik luister naar jazz, of harde dance/rock muziek. Ik heb het idee dat dat komt omdat het dan erg hard klinkt en er juist veel lage tonen in deze muziek zitten.

Verder, bijvoorbeeld bij klassiek en popmuziek heb ik het idee dat ik het geluid dat door de versterker wordt geproduceerd niet goed tot zijn recht komt in de speakers. Dat hoor ik vooral bij rustige stukken. Ik krijg het gevoel dat ik doppen in mijn oren heb en ben dan ook geneigd het geluid steeds harder te zetten. Ik ben dan ook vooral een liefhebber van zuiver en helder geluid en vind het prettig om hoge tonen te horen. Maar natuurlijk ook strakke lage tonen.

ik hoor vaak dat er allerlei juiste combinaties zijn van versterker/speakers. Heeft er iemand tips voor mij welke speakers ik eens zou moeten overwegen om te kopen, die goed bij mijn versterker passen en niet te duur zijn? ik vind een eurotje of € 600 voor een set al best wat geld. is daar iets voor te krijgen?

• Heideroosje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-03-2024

Heideroosje

Welcome To Paradise

Weetje, WIJ kunnen hier best wel gaan roepen wat volgens ons het beste is, maar daar heb JIJ niks aan, want JIJ kan je eigen smaak het beste bepalen. Het beste kan je gewoon naar een goede audiozaak en daar je "probleem" voorleggen, zij weten wat ze zoal hebben dat in je budget past. Dan kan je eens rustig gaan luisteren. Uiteindelijk moet jij de keuze maken

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:41

JvS

Ik heb hem zelf ook

Heeft er iemand tips voor mij welke speakers ik eens zou moeten overwegen om te kopen, die goed bij mijn versterker passen en niet te duur zijn? ik vind een eurotje of € 600 voor een set al best wat geld. is daar iets voor te krijgen?
Jazeker is daar veel voor te krijgen, maar de policy op dit forum is dat je eerst zelf gaat luisteren naar speakers en dan pas gaat vragen. Jij moet er naar luisteren, dus jij moet het kiezen, niet wij...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Dit topic is gesloten.