Toon posts:

Soundblaster PCI 128 geluidskaart probleem Windows 2003

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik weet niet precies of dit topic in Overige Hardware of Software Windows moet, maar ik heb hem maar in Overige Hardware geplaatst.

De geluidskaart is een Soundblaster PCI 128 ( sorry, in de topic titel zit een foutje)
Kan een modje dit even veranderen?
Mijn vraag:
IK heb nog altijd een leuke geluidskaart in mijn server, maar sinds dat ik er Windows 2003 op heb gezet doet ie het niet meer :'(
Voorheen had ik er Windows XP Pro op draaien en daar werkte de geluidskaart nog wel op, maar toen ik er Windows 2003 op installeerde kreeg ik de geluidskaart op geen een manier aan de praat.

- Ik heb mijn vraag op het forum van SOUNDBLASTER gezet., maar daar word je nog niet eens geholpen :(
- Ik heb geprobeerd of de Windows XP drivers werken op 2003, maar NEE 8)7
- IK heb ff gesearcht met SOUNDBLASTER, maar niks gevonden |:(
- Ik heb ook nog de orginele CD geprobeerd, maar dan word er gezegd dat de geluidskaart niet gevonden word.
- En ja,...... Ik heb wel de geluidskaart goed erin zitten, en heb ook een ander slot geprobeerd.

Telkens als ik de server opstart, dan krijg ik de melding van dat er nieuwe hardware is gevonen (multimedia audio controller), maar hij kan dan nog niks vinden :(

Zou iemand mij hiermee kunnen helpen? Om die geluidksaart toch nog aan de praat te krijgen op de Windows 2003 machine.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2004 08:31 ]

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:58
Voor zover ik weet heeft Creative voor Windows2003 helemaal GEEN drivers uitgebracht.

Als je op hun site naar de driver-download gaat zie je dat win2003 er helemaal niet bij staat.

http://uk.europe.creative.com/support/drivers/welcome.asp

[ Voor 3% gewijzigd door Nilco op 11-04-2004 13:51 ]

Verwijderd

windows 2003 is ook een server os, en op een server heeft een geluidskaart weinig nut.
maar heb je de service wel aangezet voor het geluid ?? want standaard staat dat dus uit.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 april 2004 @ 14:04:
windows 2003 is ook een server os, en op een server heeft een geluidskaart weinig nut.
maar heb je de service wel aangezet voor het geluid ?? want standaard staat dat dus uit.
Onzin, de service voor het geluid staat gewoon aan, driver installeren is genoeg

• Nilco
Verwijderd schreef op 11 april 2004 @ 14:06:
[...]

Onzin, de service voor het geluid staat gewoon aan, driver installeren is genoeg
En welke drivers wil jij daar voor gebruiken als creative daar geen drivers voor heeft gemaakt??

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
MEGATRON schreef op 11 april 2004 @ 14:10:
[...]

En welke drivers wil jij daar voor gebruiken als creative daar geen drivers voor heeft gemaakt??
Die van Windows 2000/XP ;) Heb ik hier ook gedaan en werken prima! :)

C:\>_

• Nilco
Vinnie schreef op 11 april 2004 @ 14:57:
[...]

Die van Windows 2000/XP ;) Heb ik hier ook gedaan en werken prima! :)
De topicstarter geeft aan dat ie dat al geprobeerd heeft. Echter werkte dit niet bij hem.

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
"de Windows XP drivers" is ook maar erg vaagjes hoor :) Heb het hier werkend, dus zou het daar ook moeten me dunkt :)

Heb ook SB16 aan de gang gekregen :P (valt me nog mee dat ISA nog 'wat' support heeft)

C:\>_

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 april 2004 @ 14:06:
[...]

oke jij zal het wel beter weten dan, ik moet hier toch echt na de installatie van de drivers de service voor het geluid op automatische opstarten zetten !!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gewoon de drivers van Windows XP geprobeerd, maar ik krijg dan te horen dat de geluidskaart niet gevonden word :?

Hoe kun je trouwens die service voor geluid dan aanzetten (als het nog niet aanstaat)

Voor de mensen die dit willen(of misschien handig vinden) weten: IK gebruik Windows 2003 Enterprise Server :)

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-05 03:09

Jimbolino

troep.com

start -> run -> services.msc

sound -> startup type: automatic

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Verwijderd

Topicstarter
Jimbolino schreef op 12 april 2004 @ 08:09:

Bedankt,

Maar ik zie alleen nergens SOUND bij staan 8)7

Verwijderd

Jimbolino schreef op 12 april 2004 @ 08:09:

/onzin. Ik heb ook geen service "sound". Deze bestaat niet, misschien alleen bij jou via een driver die een service geinstalleerd heeft. De service heet "Windows Audio"

@ topicstarter: probeer dit eens: http://www.msfn.org/win2k3/sound.htm

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2004 09:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 april 2004 @ 09:16:
[...]

/onzin. Ik heb ook geen service "sound". Deze bestaat niet, misschien alleen bij jou via een driver die een service geinstalleerd heeft. De service heet "Windows Audio"

@ topicstarter: probeer dit eens: http://www.msfn.org/win2k3/sound.htm
Ik hebdit nu gedaan, maar nu wil ik nog een keer de drivers installeren, maar dan doet ie het nog niet. Hij zegt nog steeds dat hij de Sound Blaster hardware niet kan vinden.

Als ik nu bij hardware kijk zie ik ook geen geluidskaart staan behalve: Multimedia Audio Controller. Als ik dan probeer de drivers te updaten kan ik ie nog steeds niks vinden.OOk niet als ik de orginele cd erin stop waar de drivers opstaan :'(
Pagina: 1