[2k] Aanmelden bij server *

Pagina: 1
Acties:
  • 53 views sinds 30-01-2008

• nightriderron
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21-02 18:49
hallo
ik heb een vraag over win2kserver.
ik heb een netwerk met 2x xp pro en 1xwin2kserver
nu heb ik die server als printer server en als backup.
de server staat altijd aan
nu als ik de pc met xp pro opstart en daarna wat wil printen, moet ik eerst inloggen op de server.
nu wil ik dat xp inlogd op de server zodra ik de xp machine opstart,
zodat ik gewoon kan printen.

ik heb search al gebruikt en google maar kan er niks over vinden.
ik weet nog niet heel erg veel over win2kserver dus vandaar.

mvg ron

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Wat dacht je van aanmelden in het domain? En dus eerst lid maken van het domain? Sorry, maar dit is wel erg basic IMHO.

En als dat niet lukt >> Heb je op de server wel de juiste gebruikers aangemaakt?

[ Voor 27% gewijzigd door RobIII op 11-04-2004 02:39 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• nightriderron
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21-02 18:49
ik heb bij printers en dan security network aangemaakt.
maar als ik dan wil printen doet ie het niet
ik moet eerst met total commander de server benaderen,
dan moet ik inloggen en dan kan ik pas printen?

edit: sorry ben een noob wat bedreft win2k

[ Voor 11% gewijzigd door nightriderron op 11-04-2004 02:50 ]

Verwijderd

ik zou zeggen:
- of een domain aanmaken en de printer sharen met de juiste permissies
- of in een workgroup de printer sharen en op de server dezelfde user account aanmaken als op je workstation en die de juiste permissies geven

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
nightriderron schreef op 11 april 2004 @ 02:49:
ik heb bij printers en dan security network aangemaakt.
maar als ik dan wil printen doet ie het niet
ik moet eerst met total commander de server benaderen,
dan moet ik inloggen en dan kan ik pas printen?

edit: sorry ben een noob wat bedreft win2k
Waarom draai je dan W2k? Omdat het cool klinkt? Of heeft het verder nog nut? Anders zou ik zeggen: Spaar je de moeite en hang 'm aan een WS en deel 'm daar.

Laat ook maar... * RobIII is in een chagerijnige bui... Excuses daarvoor...

[ Voor 9% gewijzigd door RobIII op 11-04-2004 03:24 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

RobIII schreef op 11 april 2004 @ 03:23:
[...]
Laat ook maar... * RobIII is in een chagerijnige bui... Excuses daarvoor...
ik moet wel toegeven dat de TS nogal wat geld heeft uitgegeven aan een OS wat hij niet eens begrijpt :?

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Als je em goed ingesteld heb dan heb je een active directory en kan je permissies zo uitdelen aan de users in die active directory. Het lijkt erop dat jij overal lokaal aanlogt en niet binnen die active directory. Verder UTFS want dit komt redelijk vaak voor.....

* Twarp dat ie niet te veel woorden hier aan vuil wil maken zo vlak voor een slotje.....

Meh ...

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

nightriderron, het lijkt mij een goed idee dat je je eerst eens gaat verdiepen in de wat handleidingen voordat je hier met deze vraag aankomt. Zorg er in het vervolg voor dat je je vraag duidelijk formuleert; en dat je in je topictitle een korte omschrijving van het probleem weergeeft. Succes :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Ik zal je een hint geven:

Je draait ongetwijfeld NTFS. Bij NTFS MOET je een autorisatie invullen om toegang te krijgen tot een share of FS, afhankelijk van je instellingen
...
Je kan zoals hier geoppert wordt de server als domaincontroller installeren. Wat je ook kan doen is een scrippie maken wat een mapping aanlegt met user en pass erbij. Dan werkt het ook.

Verder sluit ik me helemaal aan bij de rest van de heren, RTFM en lees eerst eens iets voor je iets koopt.

Verwijderd

Twarp schreef op 11 april 2004 @ 04:07:
Als je em goed ingesteld heb dan heb je een active directory en kan je permissies zo uitdelen aan de users in die active directory. Het lijkt erop dat jij overal lokaal aanlogt en niet binnen die active directory. Verder UTFS want dit komt redelijk vaak voor.....

* Twarp dat ie niet te veel woorden hier aan vuil wil maken zo vlak voor een slotje.....
Active directory? Denk je niet dat dit een beetje overkill is voor het toegang krijgen op een printertje??

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik meende deze al op slot te hebben gezet. Zeker met deze laatste tips erbij moet je er wel uitkomen. Alsnog op slot dus :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.