Hey all,
hopelijk een bekend probleem met een simpele oplossing.
Ik heb een DV cam (JVC DX37)
aangesloten op mijn notebook via firewire (1 jaar oud Windows XP, exacte specs weet ik niet uit n'n hoofd maar de pc lijkt me recent genoeg zo..
Helaas krijg ik via diverse programma's (adobe premiere, pinnacle studio en iuVCR) verstoord beeld te zien, en ook verstoord geluid.
De firewire kaart en kabel werkte wel op een andere notebook van een vriend van me.
Ik heb ook al pal en ntsc alle 2 geprobeerd.. t blijft helaas slecht.
de weergave op een pal-tv is prima, op de cam ook, en de bediening vanuit de pc (koppeling) e.d. gaat prima.
Ook het inpluggen van de firewire kaart was plug and play zonder ook maar 1 kreun van windows.
Weet iemand waar dit aan kan liggen?
Heb ik misschien een bepaalde driver nodig?
vooral omdat het beeld EN geluid raar doet vind ik dit vreemd.
hopelijk heeft iemand een tip/oplossing!
THNX!
hopelijk een bekend probleem met een simpele oplossing.
Ik heb een DV cam (JVC DX37)
aangesloten op mijn notebook via firewire (1 jaar oud Windows XP, exacte specs weet ik niet uit n'n hoofd maar de pc lijkt me recent genoeg zo..
Helaas krijg ik via diverse programma's (adobe premiere, pinnacle studio en iuVCR) verstoord beeld te zien, en ook verstoord geluid.
De firewire kaart en kabel werkte wel op een andere notebook van een vriend van me.
Ik heb ook al pal en ntsc alle 2 geprobeerd.. t blijft helaas slecht.
de weergave op een pal-tv is prima, op de cam ook, en de bediening vanuit de pc (koppeling) e.d. gaat prima.
Ook het inpluggen van de firewire kaart was plug and play zonder ook maar 1 kreun van windows.
Weet iemand waar dit aan kan liggen?
Heb ik misschien een bepaalde driver nodig?
vooral omdat het beeld EN geluid raar doet vind ik dit vreemd.
hopelijk heeft iemand een tip/oplossing!
THNX!