DV CAM Capturen: verstoord beeld en geluid

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Ptoeneigh
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Hey all,
hopelijk een bekend probleem met een simpele oplossing.

Ik heb een DV cam (JVC DX37)
aangesloten op mijn notebook via firewire (1 jaar oud Windows XP, exacte specs weet ik niet uit n'n hoofd maar de pc lijkt me recent genoeg zo..

Helaas krijg ik via diverse programma's (adobe premiere, pinnacle studio en iuVCR) verstoord beeld te zien, en ook verstoord geluid.
De firewire kaart en kabel werkte wel op een andere notebook van een vriend van me.
Ik heb ook al pal en ntsc alle 2 geprobeerd.. t blijft helaas slecht.

de weergave op een pal-tv is prima, op de cam ook, en de bediening vanuit de pc (koppeling) e.d. gaat prima.
Ook het inpluggen van de firewire kaart was plug and play zonder ook maar 1 kreun van windows.

Weet iemand waar dit aan kan liggen?
Heb ik misschien een bepaalde driver nodig?
vooral omdat het beeld EN geluid raar doet vind ik dit vreemd.
hopelijk heeft iemand een tip/oplossing!

THNX!

• Ptoeneigh
  • Niet online
Het zijn net grote vierkante pixels die met een soort schaakbord-patroon door mijn scherm gaan, soort sneuw van pixels zeg maar. kleuren zijn groen en roze.

Verwijderd

ik heb dat ook gehad, lag toen aan een defecte dv-uitgang. Check eens met een ander camera met hetzelfde tapeje of het dan wel goed gaat

• Ptoeneigh
  • Niet online
Verwijderd schreef op 11 april 2004 @ 11:54:
ik heb dat ook gehad, lag toen aan een defecte dv-uitgang. Check eens met een ander camera met hetzelfde tapeje of het dan wel goed gaat
Oke thnx, nou het frappante is, ik heb 'm dus via firewire aangesloten.
en op een andere notebook van een vriend van me via die zelfde firewire deed ie het wel. :S raar he.Maar ik zou het idd wel denken ja.. beeld EN geluid stoort.

Verwijderd

in dat geval zou jouw dv ingang van je laptop dus niet in orde kunnen zijn, moet je idd toch een andere camera proberen, dan weet je `t zeker. jouw klacht is in elk geval identiek aan de mijne

• Ptoeneigh
  • Niet online
Verwijderd schreef op 11 april 2004 @ 12:03:
in dat geval zou jouw dv ingang van je laptop dus niet in orde kunnen zijn, moet je idd toch een andere camera proberen, dan weet je `t zeker. jouw klacht is in elk geval identiek aan de mijne
Ten eerste alvast bedankt!
Maar kijk, de camera zit via de firewire kabel ingeplugd in mijn laptop.

precies diezelfde camra, via dezelfde kabel en zelfde firewire kaart zat in een NEC notebook van een vriend van me.
(we hadden m ff gauw in de trein geprobeerd)

Daar deed ie het wel op.

wat is dan mijn DV ingang op de laptop? ;-) Vreemd he??

Verwijderd

-dus je bedoeld dat ook het firewire kaartje van laptop gewisseld is? Of had die vriend van je toevallig hetzelfde merk en type kaartje in zijn laptop?
Als inderdaad ook het kaartje van de ene laptop naar de andere laptop verhuisd is, is het inderdaad een zeer vreemd probleem. Hoe werkt dat in een laptop, zit je firewire kaart dan in de vorm van een PCMCIA kaart erin? Kan -ie ook nog in een ander slot?

verder, de kans is klein, maar kan het misschien aan de omgeving liggen? Als het firewire kabeltje toevallig langs een TL- of Halogeen trafo loopt ofzo, kan dat misschien wel die storing veroorzaken

je firewire kaart wordt als netwerkverbinding gezien. misschien moet je ook proberen met die instellingen te rommelen. Disable `m eens, en dan weer enablen, en dit proberen met je videobewerkingsprogramma aan en uit, en met je camera aan en uit.

succes!

Verwijderd

nu Ajax-Feyenoord kijken, later log ik weer in, hopelijk werkt `t dan voor je!

• Ptoeneigh
  • Niet online
Verwijderd schreef op 11 april 2004 @ 12:30:
nu Ajax-Feyenoord kijken, later log ik weer in, hopelijk werkt `t dan voor je!
THNX dat ga ik proberen!!

Ja je hebt de camra, daarin plug ik de firewire kabel, en aan die kabel plug ik dan de pcmcia kaart, die steek ik in mijn laptop.
Helaaas maar 1 slot.

Exact dezelfde spullen die ik dus in mijn notebook steek had ik ook in het notebook van die vriend van me gestoken daar werkte het wel.

Ik ga ff klooien en ook ff een magneetje pakken tegen storing (heb ik erbij gekregen)

Thnx alvast and enjoy the football!! ;-)

• Ptoeneigh
  • Niet online
Nog even een update:

De camera doet het op een ander notebook (een NEC met WinXP-Pro met SP1) met de zelfde firewire kaart en kabel WEL juist
Dus ik heb dezelfde hardware gebruikt, als ik deze in mijn notebook klk (een Packard Bell -ja erg he- met WinXP-home met SP1) krijg ik die signaalfouten door mijn filmpjes dus heen.
Uitgesloten dat het aan de omgeving, of hardware van de cam/firewire ligt.

Windows er opnieuw opgezet, helaas zonder resultaat.
Mijn slot voor de firewire ziet er verder goed uit (ff met een lampje bekeken of er geen pinnetjes ofzo beschadigd zijn)
Verder werkt hij namelijk ook prima, zonder ook maar 1 foutmelding wordt de firewire en de camera meteen geinstalleerd en geaccepteerd door mijn systeem.
Het is puur de codering waar iets fout mee gaat lijkt het wel.

Vandaag willen we dan ook nog even aan kijken met de MPEG decoder van mijn systeem, of die niet compleet rot is.
(ik heb namelijk eerder een probleem gehad met deze decoder waardoor ik een videoclip niet juist kon afspelen, het bleek dat die verstoord of rot was)

Iemand nog tips?

Hoe groot is de kans dat het aan de hardware van mijn notebook ligt?
Ik had meer het idee: het werkt of het werkt niet met hardware, en het zou toevallig zijn als door een klein defect het beeld niet juist over komt.
De beelden zijn wel herkenbaar, en in kleur. alleen die pixels vliegen er doorheen.

Alvast bedankt voor degene die hier iets meer van weet! ;-)

• Alternativ
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-07 09:51

Alternativ

4 8 15 16 23 42

Hmmz, je hebt nog niet uitgesloten dat er in de aansluiting van de pcmcia iets braks zit, het kan best zijn dat deze niet goed is doorgesoldeerd (binnenin de laptop dan) of dat packard bell dat kaartje gewoon niet zo aardig vindt aangezien hij bij die nec laptop het wel deed, dan ligt het dus niet aan het kaartje, niet aan de dvcam maar aan de aansluiting zoals al eerder gezegd werd.

Iig succes ermee....

alternativ

Verwijderd

Misschien kun je het volgende nog proberen. Uit je startpost blijkt namelijk niet of het beeld verstoord is in je preview scherm tijdens het capturen, of dat dat ook het geval is bij het afspelen van het gecapturede bestand. Zal wel, maar ik vraag `t maar!

Capture de video, ik neem aan dat -ie dit wel doet. Als het afspelen op je laptop een beeld geeft met die groene blokjes, exporteer dan, indien mogelijk, het gecapturede bestand naar een andere pc en speel het daar af. Doet -ie het daar goed op, dan ligt het toch aan het encodering gedeelte van de software. Wat vreemd is, omdat je meerdere programma`s gebruikt, die allemaal i.m.h.o. een eigen encoder gebruiken.

Doet -ie `t op die andere pc ook niet goed, dan gaat het dus echt fout bij `t capturen. Aangezien de andere pc geen problemen geeft, lijkt het er bijna op dat de suggestie van Alternativ, namelijk een rotte PCMCIA aansluiting in je laptop, de enige juiste conclusie is. Ik denk dat `t lastig is dit te testen. Misschien moet je daarover een separate post plaatsen, in een hardware forum. Laat me ff weten op jerja806 apestaartje hormail com com als je dit doet, dan kan ik die discussie ook volgen, ben erg benieuwd namelijk.

(Importeer eventueel ook een gecaptured bestand vanaf die andere pc en kijk of die wel goed afgespeeld wordt op jouw laptop, dan weet je zeker dat je afspeelsoftware/encoder ok is.)

succes weer!

• Ptoeneigh
  • Niet online
Verwijderd schreef op 12 april 2004 @ 11:50:
Misschien kun je het volgende nog proberen. Uit je startpost blijkt namelijk niet of het beeld verstoord is in je preview scherm tijdens het capturen, of dat dat ook het geval is bij het afspelen van het gecapturede bestand. Zal wel, maar ik vraag `t maar!

Capture de video, ik neem aan dat -ie dit wel doet. Als het afspelen op je laptop een beeld geeft met die groene blokjes, exporteer dan, indien mogelijk, het gecapturede bestand naar een andere pc en speel het daar af. Doet -ie het daar goed op, dan ligt het toch aan het encodering gedeelte van de software. Wat vreemd is, omdat je meerdere programma`s gebruikt, die allemaal i.m.h.o. een eigen encoder gebruiken.

Doet -ie `t op die andere pc ook niet goed, dan gaat het dus echt fout bij `t capturen. Aangezien de andere pc geen problemen geeft, lijkt het er bijna op dat de suggestie van Alternativ, namelijk een rotte PCMCIA aansluiting in je laptop, de enige juiste conclusie is. Ik denk dat `t lastig is dit te testen. Misschien moet je daarover een separate post plaatsen, in een hardware forum. Laat me ff weten op jerja806 apestaartje hormail com com als je dit doet, dan kan ik die discussie ook volgen, ben erg benieuwd namelijk.

(Importeer eventueel ook een gecaptured bestand vanaf die andere pc en kijk of die wel goed afgespeeld wordt op jouw laptop, dan weet je zeker dat je afspeelsoftware/encoder ok is.)

succes weer!
Hey thnx dit gaan we vanavond idd doen.

Het beeld is verstoord tijdens het capturen maar ook al in het perviewscherm.
Ik heb een file (avi) gecaptured zodat ik ook deze file kan gaan testen op andere een andere PC.

k ga zometeen bij een kennis op zijn notebook mijn cam plus mijn firewirekaart aansluiten, daar werkt het wel gewoon.
Ik ga je bovenstaande tips opvolgen..
Als zijn captures bij mij ineens wel leesbaar zijn zal het echt aan mijn hardware liggen en ga ik morgen maar eens bellen voor reparatie.
Waarschijnlijk dus toch het slot.. godver... grr (garantietermijn is afgelopen)

Wordt vervolgd...

Verwijderd

Ik heb deze problemen ook, met een Panasonic NV-DS65, maar deze geeft al een gescrambled beeld op de camera zelf!
Ik kan wel opnemen, maar als ik wil previewen op de camera dat gaat niet. Óf het beeld is zwart, óf het is geblokt beeld. Het maakt niet uit of ik er een andere tape instop, of heen en weer spoel. Altijd van dit gekke gedoe. In alle gevallen hoor ik ook geen geluid. Ik denk dat het misschien aan de koppen ligt, maar ik heb panasonic gemaild hierover, en zij zeggen dat ik hem naar een reparatiecentrum moet brengen voor onderzoek, maar omdat dit buiten de garantie valt kost dit geld!

en daar heb ik geen zin in.

Ik wil de kop met alcohol schoonmaken, maar ik weet niet of dit een goed idee is.
Pagina: 1