Toon posts:

ASUS V9570-TD 256mb FX5700

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag deze kaart gekocht omdat mijn 64mb kaartje niet echt veel botten meer kon breken.

Alleen mij probleem is dat ik geen game meer kan spelen, of ze slaan meteen dicht of ik krijg onderweg runtime errors. In een paar games zie ik alleen nog maar rood of bepaalde objecten hebben alle kleuren van de regenboog.

Ik heb de bijgeleverde drivers gebruikt en ook nieuwe opgehaald. Maar weinig resultaat.

Heeft iemand enig idee waar ik wat moet zoeken ??

TIA

Verwijderd

Je hebt eerst de oude drivers compleet eraf gehaald? Heb je windows al is geformateerd?

Verwijderd

Topicstarter
Wel netjes ouwe kaart in het systeem verwijdert. Maar niet alles opnieuw geinstalleerd etc.

Verwijderd

Nieuwste drivers van www.nvidia.com halen,
Chipset drivers willen soms ook wellis helpen.
Kijken in de bios of alle instellingen goed staan (IRQ's bv).
Formatteren is ook een goede optie.

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

In wat voor systeem heb je het zitten en wat voor kaart heb je vervangen? Geef eens wat meer specs.

Meh ...

Verwijderd

Topicstarter
@N11

Nvidia drivers had ik inmiddels al gedaan. Gforce fx5700 nog niet geprobeerd.

Waar zou ik op moeten letten kwa IRQ's?? Kan ik hem niet gewoon prikken ipv die eerste kaart, die ging ook best.

Verwijderd

Topicstarter
@Twarp.

In een wat veroudert systeem weliswaar, hopende dat die kaart gewoon blijft werken, alleen niet het maximale eruit.

Athlon 2300+
512mb 133Mhz
Asus moederbord, weet niet precies meer welke.

Verwijderd

Je moet er bij IRQ's op letten dat ie niet op maffe adressen gaat zitten, heb ik nl vaak genoeg gehad dat windows mijn vga op irq 14 of 15 zette, dan werkte het wel, maar het was wel rete instabiel |:(.

Verwijderd

Topicstarter
Hij zit op 9.

Helaas doet hij nog steeds vaag nadat ik een format heb gedaan.
Aan mijn bureaublad instellingen kan ik zien dat hij wel een veel hogere resolutie aan kan dan dat ik gewend was.

Alleen games werken dus niet.

• Twarp

Twarp

just grin...

Het blijft nog steeds beknopt. :? We willen graag merken zien, types en typenummers. Niet alleen de basics van je systeem.

Er zijn nog teveel variabelen om hier een duidelijk antwoord op te geven.

Neem als voorbeeld een Matrox kaart. (8>
Als dat een van je oude kaarten is geweest en er is nog oude ondersteunende software aanwezig dan kan dit gevolgen hebben voor je nieuwe kaart.

Iets duidelijker graag. ;)

Meh ...

Verwijderd

@ Twarp
Verwijderd schreef op 11 april 2004 @ 12:23:
Heb je je spellen ook opnieuw geinstalleerd, wil bij mij soms ook wellis helpen als ik een nieuwe grafische kaart erin gooi.

(Zeker wanneer ze van een ander merk zijn)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2004 17:04 ]

• Twarp

Twarp

just grin...

Heb je je spellen ook opnieuw geinstalleerd, wil bij mij soms ook wellis helpen als ik een nieuwe grafische kaart erin gooi.

(Zeker wanneer ze van een ander merk zijn)
Verwijderd schreef op 11 april 2004 @ 15:01:
@ Twarp
Tarantula schreef op 11 april 2004 @ 12:23:
Zou het zo zijn -van die spellen- na die format? :P

Ik las er overheen, maar jij nu net ook......

mijn gok met deze gegevens is dat er nog drivers voor het moederbord geinstalleerd moeten worden.

Meh ...

Verwijderd

Er wordt hier over een hoop heen gelezen, dat van die drivers voor mobo had ik eerder al gepost, maar je kunt het nooit genoeg herhalen :).

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 april 2004 @ 01:13:
Ik heb vandaag deze kaart gekocht omdat mijn 64mb kaartje niet echt veel botten meer kon breken.

Alleen mij probleem is dat ik geen game meer kan spelen, of ze slaan meteen dicht of ik krijg onderweg runtime errors. In een paar games zie ik alleen nog maar rood of bepaalde objecten hebben alle kleuren van de regenboog.

Ik heb de bijgeleverde drivers gebruikt en ook nieuwe opgehaald. Maar weinig resultaat.

Heeft iemand enig idee waar ik wat moet zoeken ??

TIA
Kan je wat meer informatie geven hieromtrent?
Ik wou je contacteren via email maar je email adres staat niet in je profiel.

Als je kan mail me op : mavke@mvktech.net

Groeten
Phyro - Omdat Mavke als user al bestond ;-(
Owner of : mvktech dot.net
http://www.mvktech.net
ATI/nVidia BIOS & Drivers Page (Reference & Modded)

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde met een Aopen FX5700 256mb.
Alles lijkt okey totdat je een spel opent en je al die kleuren krijg te zien.

Wat heb ik gedaan tot nu toe :

Nieuwe install WinXP1 SP1 met alle updates (ook DirectX9)
Install van VIA Hyperion v4.51 mobo drivers
Install van Detonator 56.72 WHQL

Maar het probleem is dus hetzelfde als wat ik had voor de verse install direct nadat ik deze kaart had geplaatst als vervanger van een Asus GF3Ti500.
Ik ben een beetje ten einde raad aangezien ik met alle topics via de search nog geen concrete oplossing heb kunnen vinden.

De rest van het systeem bestaat uit
Mobo : Epox 8K5A2+
CPU : AMD XP2000
Mem : 1024mb DDR 2700

Verwijderd

Inmiddels heb ik ook de 52.16 detonator gebruikt en zelfs de standaard MS driver die bij XP in gebakken zit. Als je via nVHardpage de Direct3d test lijkt het in eerste instantie goed want het object wat je te zien krijgt is okey. Maar zodra ik een game opstart zoals bijvoorbeeld Joint OPS gaat het fout. Als je daarna weer de Direct3d test is het object ook helemaal fout en geeft dezelde troubles als in de game die je ervoor hebt gedraaid.

Zou het dan samenhangen met de DirectX versie die via MS update te downen is ?
Pagina: 1