Ik ben bezig met een fotogallerie te maken in php. Het resizen e.d. is het probleem niet, ik ben meer aan het nadenken over hoe ik het beste/makkelijkste de foto's kan uploaden. Het zal in principe steeds over maximaal zo'n 40 foto's per keer gaan. Ik wil het volledig in PHP realiseren. Voor zover ik het zie heb ik dan 2 opties, ofwel via de PHP FTP functies, ofwel 1 voor 1 met input type=file. Dat laatste is nogal omslachtig, het eerste zie ik niet helemaal zitten gelet op de veiligheid.
Nu vraag ik me af; heb ik nog meer (betere) opties? En hoe zit het daadwerkelijk met de veiligheid van FTP via PHP? Ik heb namelijk maar 1 FTP account naar die server, en ik zou nu dus in mn code de gebruikersnaam en het wachtwoord op moeten geven. Dat wordt natuurlijk allemaal geparsed, maar als het anders op een nettere manier kan, doe ik dat liever.
Nu vraag ik me af; heb ik nog meer (betere) opties? En hoe zit het daadwerkelijk met de veiligheid van FTP via PHP? Ik heb namelijk maar 1 FTP account naar die server, en ik zou nu dus in mn code de gebruikersnaam en het wachtwoord op moeten geven. Dat wordt natuurlijk allemaal geparsed, maar als het anders op een nettere manier kan, doe ik dat liever.