Incompabiliteit tussen cardreader en geheugenkaart

Pagina: 1
Acties:

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:01
Ik heb donderdag een nieuw systeem binnengekregen met een interne Apacer embedded card reader met USB 2.0 aansluiting. Thuis heb ik 3 CF kaartjes en 2 memorysticks.

Alle kaartjes met uitzondering van een Vivanco 192MB CF kaartje worden probleemloos afgespeeld. Zodra ik het Vivanco-kaartje erin stop, hangt mijn PC. Ik dacht in eerste instantie dat de cardreader, aangezien het kaartje in mijn oude Apacer card reader en in mijn printer wel functioneert.

Daarom heb ik vandaag bij de Mycom een andere Apacer cardreader gekocht. Maar ook deze cardreader wil mijn geheugenkaartje niet lezen. Het probleem is dus complexer. Ik heb de beide nieuwe cardreaders aangesloten op een nieuwe PC en op mijn oude PC. In alle gevallen wordt mijn geheugenkaart niet gelezen.

Omdat alle mogelijkheden niet tot een oplssing hebben geleid, heb ik uiteindelijk mijn oude Apacer cardreader in mijn nieuwe PC gebouwd en nu kan ik in de nieuwe PC probleemloos het geheugenkaartje lezen.

Conclusie van het verhaal is dus dat er tussen de Apacer embedded cardreader 2.0 en sommige geheugenkaartjes incompabiliteit is. Heeft iemand dit al eens eerder meegemaakt? Welke interne USB 2.0 cardreader kan ik in plaats van de Apacer gebruiken?

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-03 08:45

EnnaN

Toys in the attic

Ik kan de merken zo 123 niet opschrijven, maar ik heb wel compatibiliteitsproblemen gehad met geheugenkaarten en readers...

1 kaart wou niet in de cardereader van de eigenaar, nog in die van mij, maar rechtstreeks in het toestel, en bij de winkel deed ie het wel...
de beide door ons geteste readers deden het met andere cards wel...dus het ligt niet speciaal aan 1 van de readers, en ook niet speciaal aan de card...duidelijk aan de combo.

Ik heb nog geen enkele notie waarom dit gebeurt..

sig

Verwijderd

Volgens mij is het in dit geval wel nuttig om te achterhalen wie de daadwerkelijke hardware producenten van je kaartjes en van je readers zijn. Er zijn niet zo heel veel producenten, er zijn alleen heel veel rebranding vendors. Ik weet bijvoorbeeld dat Toshiba SD kaartjes in bepaalde SD devices pertinent niet werken, terwijl de rest wel werkt. Dane-Elec is een SD kaartverkoper die Toshiba rebranded in het assortiment heeft, en dus werkt het voor Dane-Elec ook niet. Volgens mij zijn er vast wel wat compatability reports te vinden via Google.

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:55
Wellicht een op het eerste gezicht een rare oplossing, maar toch. Ergens de site van Nvidia staat een pagina waarop te lezen is dat sommige USB 2.0 devices, zoals externe cardreaders, slecht functioneren op de USB 2.0 aansluiting van sommige pc's. Als oplossing werd aangeraden om die devices via een USB 2.0 hub aan te sluiten. Er zou iets in de electronica van die hub zitten waardoor de signalen vanaf de device beter compatible zouden worden.

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:01
grun schreef op 11 april 2004 @ 08:55:
Wellicht een op het eerste gezicht een rare oplossing, maar toch. Ergens de site van Nvidia staat een pagina waarop te lezen is dat sommige USB 2.0 devices, zoals externe cardreaders, slecht functioneren op de USB 2.0 aansluiting van sommige pc's. Als oplossing werd aangeraden om die devices via een USB 2.0 hub aan te sluiten. Er zou iets in de electronica van die hub zitten waardoor de signalen vanaf de device beter compatible zouden worden.
De Apacer cardreader is alleen voorzien van een aansluiting op de interne USB-poort op het moederbord. Ik ben nog naar een electronicawinkel gegaan of er een verlengkabel was van de interne naar de externe USB-poort maar deze kabels bestaan volgens de verkoper niet.