PC (ADM 450) loopt steeds vast :(

Pagina: 1
Acties:

• Biedzjee
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-08-2025
Een ADM K6 450 PC loopt steeds vast, maar wel heel erg onregelmatig. Dit zijn de gegevens:
ADM-K6@450, 64 Mb
Harddisk: 1x6.2 Gb, 1x2.1 Gb
Video: Diamond MonsterFusion AGP 16 Mb
Soundblaster PCI-64

Afgelopen weekend heb ik de hele PC opnieuw geinstalleerd met Windows ME, maar ook dan zijn de problemen niet verholpen. Meestal gebeurt het vastlopen tijdens een spel, maar ook wel bij Office of zelfs bij het leegmaken van de prullenbak |:(

Soms werkt het ding een poos vlekkeloos, een andere keer loopt hij drie keer binnen een half uur vast. Het vastlopen is geen BSOD of zo, maar het spul stopt gewoon (bv. geluid blijft op dezelfde frequentie spelen etc, muis beweegt niet, beeld blijft staan (niet zwart of zo))

Iemand nog suggesties om dit probleem op te lossen ?

Trying to establish voice contact... please yell into keyboard.

Verwijderd

Wat voor een moederbord heb je ? Als de chipset van VIA is moet je de IRQ sturing uitzetten en de safe bios instellingen nemen.

IRQ sturing :
Rechts klik op "Mijn Computer"
"Eigenschappen"
"Apparaatbeheer"
"Systeem apparaten"
"PCI-bus" "Eigenschappen"
"IRQ sturing" vinkje bij 'gebruik IRQ sturing' uitzetten
rebooten.
(Ik vertaal nu effe alles uit m'n engelse Windows, kan dus een beetje anders heten)

Dan moet'ie een stuk stabieler zijn.
Suc6 :)

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-06 13:42
Dit probleem heb ik ook. exact hetzelfde. ik verdenk mijn videokaart ervan, want op 640*480 met 16 kleuren is ie wel stabiel.en als ik de videoacceleratie lager zet loopt ie stabieler.

• Geert
  • Laatst online: 15:27
Op maandag 18 december 2000 09:55 schreef Biedzjee het volgende:
Een ADM K6 450 PC loopt steeds vast, maar wel heel erg onregelmatig. Dit zijn de gegevens:
ADM-K6@450, 64 Mb
Harddisk: 1x6.2 Gb, 1x2.1 Gb
Video: Diamond MonsterFusion AGP 16 Mb
Soundblaster PCI-64

Afgelopen weekend heb ik de hele PC opnieuw geinstalleerd met Windows ME, maar ook dan zijn de problemen niet verholpen. Meestal gebeurt het vastlopen tijdens een spel, maar ook wel bij Office of zelfs bij het leegmaken van de prullenbak |:(

Soms werkt het ding een poos vlekkeloos, een andere keer loopt hij drie keer binnen een half uur vast. Het vastlopen is geen BSOD of zo, maar het spul stopt gewoon (bv. geluid blijft op dezelfde frequentie spelen etc, muis beweegt niet, beeld blijft staan (niet zwart of zo))

Iemand nog suggesties om dit probleem op te lossen ?
* Geert does not want to be a smart guy but het is AMD :)

This message was sent from a galaxy far, far away.

• Biedzjee
Sorry... kun je zien dat het woord 'Admin' of 'Administrator' in m'n vinger-bewegingen voorgeprogrammeerd zit...

Verwijderd

Wellicht kun je je kleuren op 16 bits zetten, hielp bij mij ook :)

Verwijderd

Win ME eraf pleuren en 98 SE erop gooien,
start wel niet zo snel op, maar vooral voor games is het beter

• Biedzjee
Op maandag 18 december 2000 19:12 schreef SirCommieBastard het volgende:
Win ME eraf pleuren en 98 SE erop gooien,
start wel niet zo snel op, maar vooral voor games is het beter
De problemen deded zich met Win98 net zo goed voor... vandaar de keuze om WinME eens te proberen.

Kan het zijn dat dit soort gedoe door registry-settings van een spel (Motorcross Madness of zo) wordt veroorzaakt ? Voordat ik MM installeerde liep het ding als een tierelier.

• InterCC
Nee. en het ligt er niet aan dat het een AMD is. ik heb een PII-450@504 en die doet het ook. kleuren staan bij mij op 16 bits, maar doet het nog steeds :)

• Biedzjee
Op dinsdag 19 december 2000 16:11 schreef InterCC het volgende:
Nee. en het ligt er niet aan dat het een AMD is. ik heb een PII-450@504 en die doet het ook. kleuren staan bij mij op 16 bits, maar doet het nog steeds :)
Bedoel je dat je PII met 16-bit kleuren nog steeds stabiel draait, of nog steeds willekeurig vastloopt ?

• InterCC
er staat 16 BITS :) en dan loopt ie nog steeds willekeurig vast.

Met 16 KLEUREN op 640*480 is ie stabiel. Dus lijkt mij dat de videokaart dood is.
Pagina: 1